/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
genstarter og genstarter osv
Fra : ajohansen
Vist : 523 gange
100 point
Dato : 10-12-04 19:18

hej
er der nogen der kan give mig en ide om hvad der kan være galt, min pc genstarter efter ca ½ time og det bliver den ved med, indtil jeg afbryder den, bios viser at cpu'en er 47 grader varm, den ene pc kører på XP og den anden på ME
XP maskinen er nyformateret, og begge maskiner er uden virus.

//anne

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 10-12-04 19:33

Hej

Det er sådan med xp at oplever den en fejl genstarter den, men kan slås fra i -denne computer/højreklik - egenskaber - avanceret - start og genoprettelse . her fjerner du markering ved genstart automatisk, du vil nu modtaeg en blå skærm med fejlmelding, og derved se hvilken fejl der gør at den går ned.

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 10-12-04 19:42

Er dit grafikkort Flahset ? I såfald kan det havde noget med det at gøre :)

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 10-12-04 19:45

det som er pudsigt er at der ikke er sket nogen ændringer i nogen af pcerne overhovedet

//anne

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 10-12-04 19:47

og jeg tror ikke rigtigt på nisser

//anne

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 10-12-04 19:51

ajohansen > Nej, Nisser det er jo bare fantasi, ligesom Alfer, Varmpyer og Eskimoer :)

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-12-04 20:00

Hejsa

Du skal gå ind på dette links og hende alle de opdateringer som er kommet til xp i tidens løb

http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/default.aspx?ln=da

Så får du en computer som kommer til at køre super.

Der er både kritiske opdateringer og diverse driver opdateringer

Mvh
Brian -))

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 10-12-04 20:04

Nisser findes over alt -altid ! nogen er søde og nogen driller - men de er der!!!

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 10-12-04 20:05

Jeg tror heller ikke på nisser, men på sasserormen.
Har du en pc, der igge genstarter igenigen? ellers må du til naboen og lave en diskette med fjern sasser.
Læs om det her: http://www.microsoft.com/danmark/non_cms_files/security/printarticles/sasser_printxp.asp
Og hold derefter dine pc'er knaldhamrende opdateret mht spyware (ad-aware.com), firewall (sygate.com) og antivirusprogram (avast.com)

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 10-12-04 20:06

Jeg tror heller ikke på nisser, men på sasserormen.
Har du en pc, der igge genstarter igenigen? ellers må du til naboen og lave en diskette med fjern sasser.
Læs om det her: http://www.microsoft.com/danmark/non_cms_files/security/printarticles/sasser_printxp.asp
Og hold derefter dine pc'er knaldhamrende opdateret mht spyware (ad-aware.com), firewall (sygate.com) og antivirusprogram (avast.com)

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 10-12-04 21:19

vi kikker på det, men begge maskiner er beskyttet af nortons produkter og bliver jævnligt scannet så burde det vel ikke være muligt at få sasserormen - eller hvad.
men hvad med pcen med ME?

//anne

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 10-12-04 21:40

Det er højst sandsynligt ikke en orm nej ... men har du checket at alle dine kort sidder rigtig i ? ... kunne godt være dit grafik kort der sad lidt løst ...

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-12-04 22:42

Hejsa igen

Nu kan det jo godt være sasser eller blaster du har fået
Disse kan jo hurtig smutte ind når forbindelsen til nettet er oprettet,og inden man får sine norton installeret.

Derfor er det også vigtig at gå ind på windows update som jeg har nævnt og få installeret alle de kritiske updateringer.

Du kan prøve at køre en tur med stinger som kan hentes her

http://vil.nai.com/vil/stinger/

Her kan du hente programmer der blokerer for blaster med mere.

Windows XP Home og Professional Edition Dansk opdatering:
http://download.microsoft.com/download/5/b/9/5b9f0e5a-3536-48d1-b02b-1a2cd36a00de/WindowsXP-KB823980-x86-DAN.exe

Men har du den inde kan du hente et stykke værktøj her som fjerner den

http://shor.ter.dk/49573285

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-12-04 23:40

Hej Hvis det er en orm hvorfor skal der så gå en halv time inden fejlen opstår, jeg spørger bare.
Det er mere sansynligt (hvis vi forudsætter at det ikke er CPU'en der bliver varm) at det er et eller andet hardware der har en dårlig forbindelse f.eks. RAM, en lille dum "kold" lodning et eller andet sted kan også gøre det. Slå genstart ved fejl fra som frostys foreslår og hvis det ikke er en hardwarefejl, skulle du gerne få en fejlboks op der giver en ledetråd til hvad der er i vejen.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 11-12-04 00:41

Kære Brassovitski
Jeg kommer i tanker om noget: Et lille program fra en måneds-cd fra et computerblad ødelagde næsten hele sidste søndag!! xp slukkede og genstartede igenigen, og da den på et tidspunkt kørte ca 10 minutter i træk, nåede jeg at afinstallere programmet, så genstartede jeg den, og siden har den opført sig sømmeligt.
Sørger du for at opdatere den norton, du har? Hvis jeg ikke husker galt, er det en demo, der udånder (expirer) efter en periode, og så koster det.
Prøv lige at husk baglæns: har du installeret noget? har du opdateret Norton?
Download i alle tilfælde en virussmækker. Jeg ville kigge på www.spywarefri.dk, der har alt mulig godt stuff. Kører din firewall fint? Det er nemlig nok det vigtigste hjælpemiddel overhovedet, da den blokerer portene, så hackerne ikke kan smyge sig ind.
Prøv nu. Du skal ikke fortvivle. Det ER altså kun en maskine.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 11-12-04 00:55

hej
min norton er købt og betalt og opdateres automatisk, jeg har både en spy sweeper og ad-aware, og der er ikke installeret nogen programmer fornylig,
alle kort, ram, kabler og strømforsyning er efterset, men min mand mener, at det muligvis kan være HDen, der har fået et dårligt hjørne.
men det er sgu da spøjst at det rammer 2 maskiner

//anne

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 11-12-04 01:10

skal du måske i gang med endnu en reformatering?

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 11-12-04 01:14

jeg er bange for det

men nu vil jeg gå i seng

godnat
//anne

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-12-04 23:22

Hej
Der var lige en tanke der slog mig (AU), begge maskiner er vel ikke tilsluttet samme stikkontakt??? Så kunne det sagtens være en løs forbindelse, der er skyld i at spændingen i et kort øjeblik bliver for lav/forsvinder for derefter at blive normal igen, dette fænomen kan få en PC til at genstarte. Når du checker så mål spændingen med belastning på. Prøv evt. en anden stikkontakt og andre forlængerledninger.