/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Udskifning af instrumenlys i Volvo 460
Fra : D.B.A
Vist : 780 gange
20 point
Dato : 10-12-04 19:17

HVordan skifter man pærer, så der kommer lys igen, i en Volvo 460 fra 1996.
Skal man have radioen ud, eller kan man nøjes med at tage knapperene til blæseren af, og vrikke det ud.
Eller sidder pæren et andet sted..?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-12-04 22:18

Hvis det er alle pærene, så er det jo sikringen der er gået, men er det en eller flere pærer i speedometer mm, så skal der afmonteres hele overdelen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rangerover

Dato : 16-12-04 09:42

der er ingen overdel i en volvo 460 der skal afmonteres.... hvis det er bagf varme reguleringen skal du tage et stykke stof og en vandpumpe tang og tage fat i alle knapperne og trække lige ind mod dig selv når de er kommet af alle 3 skal du vrikke forsiktigt med en skruetrækker først i højre nederste hjørne der efter venstre nederste hjørne der er nogen gange der sidder 2 stjerne skruer under kontakterne men det er ikke altid og vupti så har du glas pærene på 1,2 watt
hvis det derimod er instrumentet du skal skifte pære i skal du have kransen rundt om instrumentet af først 2 skruer foroven og 2 forneden så trykker du kontakterne af til lyset bagfra og ud der sidder en clips i hver ende der gerne vil falde af de kan sættes på igen af med stikkene og væk med konsollen det er muligt du skal sænke rettet dernæst skal du have speedometer kablet afmonteret i gearkassen der sidder stykke stål med en sløjfe på du skal have ud dernæst trækker du kablet lige op så sidder der 2 skruer i venstre side af instrumentet så kan du tage hele enheden ud og skifte pærene det kan godt ladesig gøre uden at tage ledningerne af håber det var svar nok
hilsen kim andreasen volvo mekker spørg hvis der ellers er noget
ps.husk at skifte olie på gearkassen hver 30000 ellers går den til i differentiale lejerne
ellers skriv hvis der er mere du vil vide kugle@post11.tele.dk

Kommentar
Fra : D.B.A

Dato : 16-12-04 19:46

Mange tak for svaret. Jeg vil prøve at følge anvisningerne.
Hilsen Dennis.