/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Fotos har filtypen "FIL"!
Fra : syrena
Vist : 396 gange
50 point
Dato : 10-12-04 19:10

Jeg har fået tilsendt nogle fotos, som jeg ikke kan åbne. Når jeg går ind i billedernes egenskaber, står der, at filtypen er "en fil"!
Hvordan skal jeg bære med ad, så jeg kan få disse fotos omdannet til et billedbehandlingsprogram (PSP8)?

Syrena

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 60 point
Dato : 10-12-04 19:30

Hej Syrena,

Hvis du ikke allerede har gemt billederne på din harddisk, bør du starte med det.
Derefter har du 2 muligheder:

1: Billederne er formodentligt i JPG format. - Hvis det er tilfældet kan du omdøbe filnavnet, så det ender på ".jpg"

2: Alternativt starter du dit billedbehandlingsprogram og her vælger du "åben/open" og vælger hvert billede og så skulle de gerne kunne genkendes.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 21:39

du kan trække dem ind på paint og kalde dem noget andet for eks - nemt

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 13-12-04 20:14

Hvad med at lave et link til os andre så vi kan prøve os frem til at exponerer dem.

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 14-12-04 10:26

Hej, haeggelin!
Jeg har været inde i min fremmedordbog for at finde betydningen af "exponere". Jeg fandt ikke ordet, så jeg accepterer Ivans svar. Ellers tak for din medvirken!

Syrena

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 14-12-04 10:43

Hej Syrena,

har du prøvet det?

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 14-12-04 11:37

Ja, tak, IBM760, jeg tror, at jeg nu har fundet alle mine billeder med filtypen "fil" og har fået dem ændret til filtype jpeg.
Jeg har udprintet dine råd og har nu gemt dem til en anden gang. Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 14-12-04 11:52

Så må du godt acceptere svaret.

Mvh Ivan

Godkendelse af svar
Fra : syrena

Dato : 14-12-04 13:24

Jeg har accepteret dit svar!
Syrena

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 14-12-04 13:55

Tak