/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Har du haft en våd NOKIA 3310?????
Fra : aliceole
Vist : 979 gange
50 point
Dato : 10-08-02 16:44

Jeg fik vand i mine waders vandet rendte ned gennem min lomme, og igennem min lomme og telefonen blev letter vandskadet. Den blev mis farvet på printet samt min"ringetone kompunent" eller BUZZEREN der ringe tonen kommer fra gik død. Har haft den til garanti men spar dig med at sende den ind, fordi det tager nemt 2 uger og ingen garanti fra Nokias side på vandskadede telefoner har jo lige selv prøvet det. Hvis uheldet er ude for dig har du bedst chancer hvis din telefon er slukket fordi det så ikke kortslutter nogen i din telefon. Det du gør er at få fat i en TORK skruetrækker størrelse 6 eller 7 skilder telefonen ad fjerner de 6 skruer inden i renser printet grundigt med "propyl alkohold" købes hos matas eller apotek så har du en chance for den ikke dør helt. HAr nogle af jer derude haft en vandskade på jeres telefon, og hller ikke haft nogen ringe tone bagefter hører jeg gerne om det, og fik i så en ny ringetone kompunent sat i.

Vh. Ole.

Accepteret svar
Fra : dream

Modtaget 50 point
Dato : 10-08-02 20:46

dau... vis det er man er så udheldig at man har tabt/ gjordt sin mobil våd så lad vær med at tænde den du skal gøre følgende...

tag covert af og tør ligeså forsiktigt vandet af og så tænder du din oven på ca. 40 grader og liger den der ind i ca 5-0 min men se til den hele tiden for ellers kan det gå galt!!

det lyder sikkert mærkligt men jeg har selv prøvet det med min nokia 8310

håber du kan bruge det her

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 10-08-02 20:50

Hej Ole

HVIS der er noget indeni mobilen som er blevet kortsluttet så skal du have et nyt print til din mobil og det koster egentligt det samme som en ny mobil medmindre du kender nogen som selv kan lave dem

Håber du får det til at virke

Mvh
SANTA

Godkendelse af svar
Fra : aliceole

Dato : 10-08-02 23:04

Ja men min mobil var tændt da der nok løb en støvle saltvand forbi telefonen. Jeg lagde den i solen, og fik den til at virke på nær ringetonen. JEg havde selvfølgeligt ikek en tork nøgle til at åbne den med det samme. Men jeg er nok heldig sluppen aligevel skulle få min "RINGETONE KOMPONENT" på mandag. SE adressen www.modyfy.dk og tronik.dk
her kan alt til mobilos fåes dog ikke et hoved print. Håber i kan bruge disse adresser.
Vh. Ole Thomsen. Horsens

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 11-08-02 01:42

Hej, Ole
En af mine venner tabte sin mobilos (nokia) i lokummet og hun troede den var færdig. Jeg lagde den staks på radiatoren oven på et håndklæde og 2 dage efter virkede den igen, også ringtonen. Det var sidste vinter og radiatoren var på middel varme.
Så hun har vel nok været heldig.
Held og lykke med din, Claus

Kommentar
Fra : aliceole

Dato : 11-08-02 11:34

Heldigt den ikke svømmede med en masse lort i lokumet. Men fremover har jeg en tork nøgle herhjemme til at åbne telefonen hvilket må være den bedste metode. Fordi printet bliver blåligt af vand. Ligger du inde med telefon dele til nokia 3310.

vh. skOLEn

Kommentar
Fra : My

Dato : 12-08-02 09:44

Hej...
Kender du ikke der kan skifte Buzzeren???
For jeg er næsten helt sikker på det er den der er gal....
Det kan komme til at koste en bundegård, men kender du en som kan lave det kan du jo prøve det...

Held og Lykke....

My

Kommentar
Fra : aliceole

Dato : 12-08-02 18:50

Jo MY.

Jeg har bestildt en BUZZER hos www.modify.dk skulle komme tirsdag, og jeg skifter den selv. Har fået en skiftet en MY? i din telefon.

Hilsen. Ole

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 15:15

Hej,

> Jeg fik vand i mine waders vandet rendte ned gennem min lomme, og

> det så ikke kortslutter nogen i din telefon. Det du gør er at få fat i
> en TORK skruetrækker størrelse 6 eller 7 skilder telefonen ad fjerner
> de 6 skruer inden i renser printet grundigt med "propyl alkohold" købes
> hos matas eller apotek så har du en chance for den ikke dør helt.

Det skal være en T6 fås fx i byggemarkeder og elektronikforetninger.
Jeg har også gode erfaringer med sulfovand og opvaskebørste og så slipper du
for turen til Matas.
Under alle omstændigheder: skyl efter og tør grundigt med fx en hårtørrer.

> HAr nogle af jer derude haft en vandskade på jeres telefon, og hller ikke
> haft nogen ringe tone bagefter hører jeg gerne om det, og fik i så en ny
> ringetone kompunent sat i.

Prøv at pille buzzeren ud og tage den med ned til din elektronikforetning.
De kan garanteret skaffe noget der virker.

--
Kasper