/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Skobbe -> Kan du sætte navne på !
Fra : molokyle
Vist : 544 gange
122 point
Dato : 10-12-04 16:21

At komme med denne slags insinuationer mod dette sites brugere, kan i mine øjne; ikke være de point værd, du efter mere end et år som bruger af Kandu.dk, har optjent. Disse påstulater kan du ikke fremsætte, uden at opgive relevante profilnavne.

Det har til enhver tid været dig muligt, at gøre indsigelse i de tilfælde/tråde, du heller ikke henviser til, såfremt du følte dig det magtpåliggende.

Skal dit tip : http://www.kandu.dk/dk/tip/9945 i kategorien Kandu.dk stå til troende, må du komme op med noget mere, hvis ikke vi brugere skal betragte det, som grebet ud af den blå luft !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 10-12-04 16:32

Jeg må desværre give skobbe ret. Bare se mit spørgsmål og indlæg.
Jeg har også flere steder læst indlæg fra et par af de faste, der bruger andres spørgsmål til at klare andre diskussioner..
tjek efter her

Memuel
http://www.kandu.dk/dk/spg/55444

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 16:38

memuel -> Dig kender jeg som en seriøs bruger, jeg indtil flere gange er stødt på og der har været no probs. Skobbe derimod har jeg ikke set skyggen af før i dag

Så hvordan en som Skobbe kan skrive et så skåsikkert og udokumenteret tip ? ..undrer mig såre

Det kunne jo være Skobbe havde læst/henviser til tråde, der forlængst er slettet af kandu teamet, eller nogle af de profiler der forlængst er spærret for ?

..og en sådan sammenblanding af de faktuelle forhold, fortjener de nuværende brugere af kandu.dk (bl.a. dig og mig) ikke !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 10-12-04 16:42

Jeg kan se hvad du mener..
Måske burde det ikke være ham der havde påpeget problemet, men det findes jo,, ikke at jeg synes det er så irriterende som beskrevet, måske ser jeg det nærmere som krydderi, så det...
Og jo da vi kunne da bruge Ofir eller andre chat-rooms, men vi har vel frit valg?

God weekend og så videre

Memuel

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 16:46

Tak memuel

Med den store indsigt i debattens og retorikkens svære kunst, ser jeg frem til et svar fra Skobbe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 16:46

molokyle din nød - SKAL du for hulen bare provokere ????????? Sure opstød vil jo være hvorsomhelst og overalt - so what ??????????????

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 10-12-04 16:47

Ja, det bliver egentlig spændende om der svares......

Kommentar
Fra : jensoline

Dato : 10-12-04 16:47

Hvordan kan du "MOLOKYLE" overhovedet begynde at argumentere imod "skobbe´s" indlæg.Jer og jeres datoer og point!!Det kunne være han har fl flere alias som dig selv og ikke ønsker sit brugernavn miskrediteret så MAFIAEN er efter ham

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 16:53

jensoline -> Hmm... jeg mindes at du selv vist ikke rigtigt... hmmm... ....gider ikke finde det frem

miritdk -> Det er sgu ikke mig der provokerer. Det er Skobbe der provokerer mig og min forståelse af, hvad der er et sagligt indlæg og dét mener jeg bestemt ikke Skobbes indlæg er exponent for !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-12-04 16:53

Hejsa molo

Skobbe har været bruger i over et år,og det er vel nok til at danne sig en mening.

Man behøves vel ikke at deltage herinde,men blot nøjes med at kikke på og læse med fra sidelinjen IKK

Men jeg giver Skobbe ret i hans tip

Brugerne skændes meget ofte i andres spørgsmål,og det må være træls for ham eller hende der har stillet spørgsmålet

Vi har gruppen smalltalk til sådanne mudderkastninger imellem hinanden

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 16:58

briani -> Så burde Skobbe have stillet omtalte (*LOL*) brugere til regnskab i smalltalk, hvis det går Skobbe så meget på, i stedet for at skrive et generelt tip i kategorien Kandu.dk, der bl.a. må forventes læst af evt. nye brugere. Det er simpelthen dårlig reklame for Kandu.dk ..og det burde Skobbe vide efter mere end et år som fast (*LOL*) bruger.

Jeg gætter på motivet er et andet og jeg ser gerne Skobbe tale for sig selv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-12-04 17:02

Molo

Keder du dig ;.)

Det tip, som "Skobbe" kommer med, er da ikke grebet ud af den blå luft.

Hvis "Skobbe" tidligere skulle have gjort indsigelse/r i tidligere tråde så ville han/hun jo blive på samme måde som han/hun er irriteret over.

Føler du dig trådt over tæerne

Der er mange tråde, der bliver ødelagt af unødvendig indblanding. At sætte navn på hver enkelt bruger/tråde vil tage ikke bare lidt, men meget lang tid.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 17:08

ans -> Næeh... jeg personligt føler mig ikke trådt under fode eller andre steder

Jeg føle blot det er en ren og skær tilsværtning af unavngivne brugere af kandu.dk og har man sine meningers mod, står man frem og fortæller, hvem man er utilfreds med og ikke kun hvorfor.

Forestil dig man skrev det samme til dette sites indehavere ? Hvem skulle man 'slå ned på' ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-04 17:08

Vil man kun chatte så "kan" man da finde et decideret chatroom.
Vil man spørge og svare helt seriøst uden stavefejl og anden udenoms snak - så
findes det da også flere steder.
Her på Kandu kan der tales knallerter/madopskrifter/edb/hundepasning............samtidig.
Der kan også skældes ud og blive skældt ud.
Der er ikke så mange eksperter.............men en masse med viden og erfaring.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 17:08

ALTSÅ - vi har alle vores ret til at have vores meninger der heldigvis er forskellige - og det er da på en eller anden skør måde sødt af molokyle at forsvare kandu

Ikke alt opstår jo i smalltalk - og jeg tror på at det er bedøvende ligemeget - for vil man have svar så får man det jo - eller ikke - og det er vel det der lægges vægt på.

ok ok - tippet var jo ikke et tip - der må jeg give molo ret - synes også Skobbe burde have skrevet det i en anden tråd - men gider man spilde tid på det ?????
( min opfattelse er at Skobbe gjorde det for ikke at blive modsagt)

Kan vi blive enige om at her er plads til både saglige og usaglige spørgsmål - osv osv ??????

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-12-04 17:09

Molo

Mon ikke snart det er din sengetid,det tror jeg det er

Skobbes tip er et godt tip
både til gamle og nye bruger herinde.

Brian
PS-Kan du sove godt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 17:11

hmmmmmm briani - synes ikke det er et tip - men et indlæg der ikke hører til under tip

Pas nu på for hvis molo begynder at gabe plejer mange at falde i søvn

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 10-12-04 17:16

Sjovt....
:-0
Hele denne snak handler om "folk" der blander sig i andres spørgsmål- og se Mange Mange indlæg, der er i overskriften i øvrigt navn til modtagern og alligevel...
JEG finder det ret morsomt!!!!!!!

MEMUEL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 17:17

Skobbe har foretaget sig NADA på dette site i over et år og nu brokker Skobbe sig og Gud hjælpe mig om ikke alle falder i med begge ben

Hvor dum tror I jeg er ?

Skobbe ? Juhuuu... ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 17:19

ps til molo:

citat:
" Lidt uden for nummer :

Jeg så lige i et tip, at skobbe havde optjent sine første superpoint siden sidste år ..i det hele taget

Skal vi ikke ønske skobbe tillykke med de fine point og den skarpe iagtagelsesevne ?

</MOLOKYLE>"

nu er jeg altså forvirret over din tone i starten her molokyle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 17:22

miritdk -> Det hedder ironi og er sagt i en smalltalk tråd. Dette er kategorien kandu.dk, hvor jeg prøver at få en ti-øre til at falde, så man kan høre det

Forvirringen er helt på min side

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 17:24

tiøre ????????????? øhhh molo - er du gammel nok til at huske den ?????????????
Lader gerne forvirringen blive på din side - lol

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 17:32

Her kommer en analogi :

Molokyle skriver et tip i kategorien : http://www.kandu.dk/dk/emne/20506
Citat
Nogen med en Onkel fra Amerika er dumme !

Alle dem med Onkler fra Amerika henvises til : http://216.87.74.58/

</NYBRUGER>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-12-04 17:33

memuel

Citat
memuel Dato : 10-12-04 17:16

Sjovt....
:-0
Hele denne snak handler om "folk" der blander sig i andres spørgsmål- og se Mange Mange indlæg, der er i overskriften i øvrigt navn til modtagern og alligevel...
JEG finder det ret morsomt!!!!!!!

MEMUEL

du var den første, der blandede sig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 17:37

Jeg gentager gerne mig selv :

Jeg gætter på motivet er et andet og jeg ser gerne Skobbe tale for sig selv !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-12-04 17:39

Min mening....hvis den ellers kan bruges

Hvadenten Skobbe er ny bruger eller ej, har point eller ej, er DB profil eller ej, vil provokerer eller ej, så har "den" da ret....der er flere og flere seriøse tråde/spørgsmål der ender ud i direkte skænderier og tilsvining. Jeg syn´s IKK det er i orden for tit og ofte går det ud over nye brugere....og som gamle brugere er det vel os der ligger "dagsordnen" for hvordan "stilen" er på Kandu.dk - de nye lærer af de gamle...

// Toupie

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 17:39

..denne ovenstående kommentar med memuel's indlæg en mente : Fra : memuel Dato : 10-12-04 17:16

Alle andre end Skobbe er selvfølgelig velkomne til at give deres besyv med

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jensoline

Dato : 10-12-04 17:40

Du er sgu da en rar medieludder,når det er dig skal det vel staves med 1 l
egotrippende selvcentrerede stodder

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-12-04 17:41

Ja ja

Får man ikke ret ja så må man forsøge at vende spørgsmålet i en anden retning

Typisk

Se det var et rigtig godt tip.

Brian

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 10-12-04 17:41

ans->ja og?

det er da hylende

Memuel

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 17:41

Toupie -> Det er fint med dagsordner ...så længe det ikke er skjulte dagsordner !

..hvilket jeg mener Skobbe's tip er et udtryk for (..med Skobbes historik i baghovedet !)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 17:43

jensoline -> Tak for komplimentet ..og farvel du

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 10-12-04 17:49

Er det Fredagstråden du har oprettet her molokyle?,

ser man på den karakter Skobbe fikk for tipset så er der jo noen der giver ham 100% rett,

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 17:53

holniels -> Ja gu' giver de Skobbe ret ..og det er slet ikke det, jeg er ude efter at få bekræftet

Jeg mener blot, man bliver trukket rundt i manegen til stor moro ,for mig og andre !

HOP ...og så hoppe de sgu

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 17:54

Med den store indsigt i debattens og retorikkens svære kunst, ser jeg frem til et svar fra Skobbe

Ga' vide hvor Skobbe bliver af ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 17:56

Hvem er det lige du tænker på Skobbe ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 10-12-04 17:58

Den må jeg prøve engang,ha
Hopp Skobbe,opp på tastaturet og skriv du,men vi er jo så mange der har svaret usagligt at du ikke får plass her på siden til oss,

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 10-12-04 18:27

Skobbe: Nederst i hver tråd er der et flueben, hvis du synes tråden bliver for ubehagelig, kan du jo altid fjerne det!

- Men enig i at diskussioner om "uvedkommende emner", nok mest hører under Smalltalk

Og Molo, jeg er så enig med mirit - du har forbud mod at gabe i tråde, det smitter for meget

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-12-04 18:38

Jeg giver alle medhold, også dem der ikke har ret!
Jeg høre radio, læser aviser, ser tv. sikken noget affald tænker jeg, til tider.
Ringer jeg, og klager, skriver jeg et læsebrev? Næ !
Så til trods at jeg ikke deltager aktivt, i robinson, så tillader jeg mig at komme med bemærkninger om deres manglende evner, til alt i katagorien 'ø'!
Det skulle da lige være spøjst, hvis at man ikke kunne det, "bare fordi, man ikke sad på ø'en".

Molo har ikke flere FF'er, og sidder på en ø
Molo der er tit for meget ligegyldigt møg, i ellers seriøse indlæg.
Mange tænker det, andre sætter ord på, skobbe har ret.
Forresten,,God morgen !
Natmaden

Accepteret svar
Fra : TheRipley

Modtaget 122 point
Dato : 10-12-04 18:39

Molo, du har mere ret -fedter bare lidt

Nej, jeg føler mig egentlig også lidt ramt af det tip.

Det er svært at undgå, at man i et spørgsmål, kommer ind på tidligere emner, jeg går ikke ind for personforfølgelse af nogen som helst, men vil da have lov til at have en holdning, der er min egen!

Så Skobbe, hvem mener du, hvor mange af os synes du, der skal holde sig fra Kan du?????

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 18:41

TheRipley -> Uden for nummer : ..så sku' du prøve at synge med på den der med elefanterne

ALLE -> Jeg tror/mener :

1.) Hvis Skobbe er en nuværende profil ? ..synes jeg det er kyllinge agtigt, at komme med et sådant tip.
2.) Hvis Skobbe er en 'udhældt' profil ? ..deler jeg din humor.
3.) Hvis Skobbe er en indolent personage med hang til... ? Så : ...med dine første superpoint

Jeg lukker denne tråd i nær fremtid

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-12-04 18:46

Altså man må ikke ha' en general mening, der skal navne på,
jow lad dog kandu rådne helt op i 'viden' om hvem gør hvad.
og lad så hakkeordnen træde foran.
ingen nævnt, ingen glemt!

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 18:47

Tak for svaret TheRipley.

Det der med at fedte, dét hjalp øjeblikligt på svar knappen

ALLE -> Tak for jeres kommentarer. De vil blive taget til efteretning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 10-12-04 18:47

Kender godt den med elefanterne, men der kan marchere mange elefanter her

Mopset Ripley ( )

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 10-12-04 18:51

Undskyld Molo, jeg mente det ikke det sidste, (kan du mon nå et trække dine point tilbage????)

Intet så godt som en god gang fedteri i en seriøs tråd - men ville gerne have haft et svar fra Skobbe - dumt med en diskussion, når hovedpersonen ikke er med!

Tak for point'ene - Knus Ripley

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-12-04 18:53

Nå jeg troede skobbe skulle have point.

Nej da lad os bare få dette spørgsmål hurtig lukket og glemt
det er jo ikke meget ved at oprette et spørgsmål og så få så meget uret,det er næsten ikke til at bærer.

Men godt TheRipley du fik dig fedtet til lidt småpoint.

Forsat god aften
Brian

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 18:55

TheRipley m.fl. -> Jeg tror det er med rettidig omhu, at Skobbe ikke mødte op til timen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 19:01

briani -> Nu lyder du som en sur gammel mand

Jeg gav TheRipley pointene for det svar jeg fandt brugbart. TheRipley er den eneste der har medgivet mig, at der blev skudt med spredhagl af Skobbe og at det altså godt kan såre nogen det ikke var tiltænkt !

Skobbe -> Du kan stadig nå at komme til orde ! Husk at debat ikke foregår i tip, men det ved du jo allerede, som gammel, garvet og belæst Kandu.dk bruger

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-12-04 19:03

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 10-12-04 19:06

Briani. Nu var jeg faktisk enig med Molo, både du og jeg kan sagtens være mellem dem, der er henvist til i tippet.

At vi som regel formulerer os pænt, er ikke ensbetydende med, at vi ikke har en klar holdning til tingene og heller ikke ensbetydende med, at tidligere indlæg ikke kan påvirke vores måde at svare på

Så ikke fedteri ( det var nemlig en joke fra en tidligere tråd) Jeg manglede bare Skobbes svar - og tror at Molo havde ret i at han med vilje undlod at svare, hvis han altså ikke arbejder i en forretning, der holder juleåbent

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-12-04 19:07

molo

Du har en mistanke om hvem "Skobbe" kan være!

Der har da været så megen "debat" i tip, hvor du ikke har reageret.

Forstår ikke lige din vrede denne gang.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-12-04 19:15

Skoboline:
Du skal vide,at Mafiaen I lang tid har haft et særdeles godt øje
til ham molo,men vi vil vide at straffe ham hårdt når tiden er inde.
Der er tale om en kontrakt på ham,kan jeg ligeså godt sige med det samme.
Sopranos lærling,og venlig
hilsen
Keldd.
det er jul
det er fandme cool

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-12-04 19:15

Nu kan det jo være bedøvende ligemeget hvem tippet omhandler IKK.

Er der nogle der føler sig ramt og skuffet,så må det være fordi de ikke har ren mel i posen.

brugere der stillet et spørgsmål skal have svar på deres spørgsmål og ikke en helt masse andet pis.

Vi har smaltallk det er derfor den er blevet oprettet.

Brian

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 19:25

ans -> Jeg er skam ikke vred. Jeg er blot en undrende bruger, som prøvede at få et svar fra en anden bruger omkring samme emne i samme kategori ?

Omkring debat i tip, har jeg rigtigt nok ikke reageret tidligere. Det har jeg haft folk til

Dette er imidlertid noget andet føler jeg. Nu rettes skytset ikke to brugere imellem, men mod debatten i almindelighed. Over 95% af de tråde jeg deltager i her på sitet, foregår i en absolut sober og hjælpsom tone

Så tippet er skudt langt over målet og aldeles udokumenteret !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-12-04 19:29

Molo

Det sker/og er sket flere gange, at en eller "flere" brugere får drejet et seriøst spørgsmål til en gang sludder og mudderkastning.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 19:31

Ps. Jeg taler ikke kun for mig selv :

Citat
95% af de tråde jeg deltager i her på sitet, foregår i en absolut sober og hjælpsom tone

..men også for de øvrige kommentatorer i oven nævnte

Bare så ingen begynder på selvretfærdig ..eller hva' var der en der sagde ? egotrippende selvcentrerede stodder ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-12-04 19:33

Måske der er nogle få tråde der udvikler sig til smalltalk,men det
er da en meget lille procentdel,hvis der overhovedet er tale om procenter.
Klap lige hesten briani.
Keldd.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 10-12-04 19:43

Tilslutter mig Kellds OG molos holdninger,

og jeg er faktisk helt sikker på, at jeg har rent mel i posen i seriøse tråde - men hvis Skobbe har en helt anden holdning en min, kan tingene hurtigt blive anderledes opfattet.

Og Smalltalk - det er jo som regel skæg og ballade, det ville da være synd, hvis der ikke var plads til det
HILSEN rIPLEY

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-12-04 19:43

Selvfølgelig er der tråde der udvikler sig til det rene smalltalk. Det kan ikke nægtes, ligesom andre tråde ender i skænderier og mudderkast.
Det kan nok ikke undgås, ligesom der er flere årsager til, at det bliver sådan.

Nogen gange er det jo nok, hvis en eller anden svarer noget andet på et spørgsmål end det der er sagt i forvejen.
Og enkelte har da også haft mærkelige tendenser til at komme ind i tråde udelukkende med angreb på andre brugere, helt uafhængig af emnet i spørgsmålet. Og når den der bliver angrebet så kommer med indsigelser, så kører det bare derudaf.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 10-12-04 19:44

Caps Lock - sorry

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-12-04 19:50

Nok er nok. Laver lidt smalltalk

..andet steds

</MOLOKYLE>