/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
diskplads
Fra : dengamle
Vist : 415 gange
50 point
Dato : 10-12-04 16:01

jeg har et stort problem
jeg har været gået ned og vil så geninstallere windows 98
men den skriver ikke tilskrækkelig diskplads ( fejl 27 )
er der nogen der vil og kan hjælpe jeg er larst
Hilsen
dengamle

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-12-04 17:25

hvilket styresystem kørte du med inden
(den kan tyde på at du ikke har fået slettet dit gamle system formater hardisken /mister ALT)

vis ikke skal du prøve med en startdisk

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 10-12-04 17:33

hvor finder jeg formater hardisken
dengamle

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 10-12-04 20:49

Hej med dig....
Hvid du har over 2 GB harddisk plads så er det ikke der fejlen ligger..
Du skal sandsynligvis bruge en start diskette (3.5 tommer) for at formatere om, men noget tyder på at du har prøvet dette. Hvis du har det er det mest sandsynlige at du har en harddisk fejl eller en ram fejl... det hen leder nemlig min opmærksom hed på en lign. fejl som win XP kan gøre hvor den pludselig stopper indlæsningen af Windows, jeg vil samtidig gøre opmærksom på at det er en skrøne, at ved instalation af Windows (gælder alle systemer) at instalationsprogrammet kan se rester af et "gammel" styre system på Harddisken...
Mit råd er hvis det driller mega meget:
Sæt hardisken over i en anden PC som slave og kør en Scandisk for lokalisering af fejl og formater den der. sæt den til bage og instaler.. håber at det løser problemet..

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 10-12-04 20:58

Bruk en bootdisk fra win98 til starte opp med og når den er startet skriver du bare format c: og så enter,så kører det

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 10-12-04 21:05

Du henter en bootdisk her www.bootdisk.com når c: kommer frem på skærmen -som holnis skriger
format c:

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 10-12-04 21:07

Du henter en bootdisk her www.bootdisk.com når c: kommer frem på skærmen -som holnis skriger
format c: bare læs omhyggeligt hvad den skriver,det kan godt se lidt forvirrende ud

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 11-12-04 14:12

tak for svaret
for ikke at lave mere balade hvor skal jeg komme videre når jeg er inde på bootdisk
jeg bruger Windows 98
Ps. jeg er ikke ferm til engelsk
Hilsen den gamle

Accepteret svar
Fra : holniels

Modtaget 50 point
Dato : 11-12-04 14:54

Når du er startet med bootdisk vil du stå i A:
der skriver du bare
format C:

så vil den fortælle at alt på cdrevet vil bli slettet og så er det bare skrive ok.

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 11-12-04 15:04

det kan godt være jeg er tungnem men jeg kan ikke se hvor jeg skal starte
dengamle

Godkendelse af svar
Fra : dengamle

Dato : 11-12-04 16:25

Tak for svaret holniels.Gider du at forklare mig hvor jeg kommer ind jeg har været på bootdisk men kan ikke se hvor der står A
hilsen dengamle

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 11-12-04 16:46

Du skal lave en diskette med bootdisk programmet,den diskette sætter du i pcen når du tænder for den,så vil den boote fra denne disk og når alt er hentet til pcen vil der stå A: og derfra runner du formaterings programmet,dvs format C:

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 11-12-04 16:50

hvis du har et win98 der kører kan du lave en bootdisk derfra,
du går på kontrollpanel og derefter på ´leg til og fjern prg.´ i denne er der en komando der hedder bootdisk

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 11-12-04 18:34

der er ingen komando i til og fjern
nu har jeg oprettet en diskette
så ved jeg ikke hvordan jeg kommer videre
jeg er løbet surt i det
dengamle

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 11-12-04 18:38

vist du har lavet deg en bootdisk,skal du sætte den i den pc du vil formattere,så tæner du for pcen og så sku den gerne starte opp fra disketten..

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 11-12-04 19:16

Når den så er i Dos skriver du: format c: og trykker du enter

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 11-12-04 21:32

jeg er nu på noget der hedder reading imagefile jeg ved ikke om det er rigtig for der sker ikke noget
dengamle

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 12-12-04 10:52

til holniels
Jeg ved ikke om det er rigtigt
men jeg er kommet ind på reading imagefile ( bootdisk )
hilsen dengamle

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 12-12-04 18:26

Nej,der skal stå "starter win98"
og så får du en menu hvor du kan vælge mellem med eller uten cd.
Hent denne som olepost skrev http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
og trykk på den der står windows 98 OEM Alt2
gem den på skrivebordet og ha en tom og formattert diskette klar,
når du runner dette prg på skrivebordet vil det bede om disketten i drev A

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 13-12-04 19:11

holniels
Så lykkedes det mig du skal have tusinde gange tak for hjælpen uden din hjælp havde jeg ikke fundet løsningen.
en glædelig jul
hilsen
dengamle

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 14-12-04 07:23

Det var flott du,en rigtig glædelig jul til deg og du