/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win ME fejl. Opstartsfejl
Fra : moltov
Vist : 313 gange
50 point
Dato : 10-12-04 15:46

Hej Alle

Jeg har en bruger som har "kommet" til, at installere SP2 til Win XP på en Win ME maskine, med det resultat, at den ikke vil starte op, hverken i almindelig tilstand eller sågar fejlsikret tilstand.

Den læser kort på RAID, og så går den død. Kan den reddes, eller skal den total ominstalleres?

VH
Moltov

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 60 point
Dato : 10-12-04 16:13

Hej Moltov

Du kan ikke installere SP2 på en Windows ME - brugeren må have lavet noget andet, for under inst. kommer den op og siger at det er inkompatibelt version på operativsystem, og derefter afbryder den, og den inst. ikke noget

Hvis det er RAID på ME lyder mere som om dit RAID har fået et knæk, og evt. at den ene disk ikke kan kører. Det kan der være flere årsager, men en af de bedre er at brugeren har dvale aktiveret i hovedmenuen i pauseskærm, men ikke sat flueben i "aktiver dvale" længere nede i pauseskærmen, så gemmer muter alt i RAM, hvorefter den fjerner strømmen, og XP kan ikke starte, fordi startsekvensen på diskene ligger i dvale i RAM der lige er slettet.

Prøv at flytte RAID til ny maskine, der plejer at tricke diskene til 0 positionen, og derefter starter de normalt ved boot.

lars

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 10-12-04 16:30

Tak for svaret larsfrohn. Det er ganske givet at det virker, men jeg gider såmænd ikke bruge så meget tid på det. Så må vedkommende installere det om påny. (Da jeg gør det ganske gratis)

Men ellers tak for hjælpen.

Moltov

p.s. Glædelig jul

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 10-12-04 16:36

Hej Molltov

Så prøv at starte i fejlsikret tilstand, og indlæs RAID driveren under opstart (plejer at være F8 for at vælge opstart og så F8 igen for at vælge inst. af 3. parts driver). Der kan i løbet af 1 min. se opm RAID'et er i live, og hvis det er, så bare indlæse driveren til systemet, hvorefter den skulle starte "normalt"

God weekend til dig "sæl"

Lars