/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
guldbronce
Fra : lokemis
Vist : 684 gange
110 point
Dato : 10-12-04 15:40

Jeg vil friske guldbroncen op på et standur. Er der noget, jeg skal passe på, eller kan jeg blot male oven på efter en rengøring med Grundrens først?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 10-12-04 17:10

Hvis du vil gøre det en gang til om pyttifytten år, skal du bruge guldbronze i olielak. Det kan senere males over med hvadsomhelst. Hvis det er i akryllak, kan du om mange år hverken behandle med det ene eller det andet.

Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 17-12-04 10:38

hvor gammelt er dit ur ? det er ikke sikkert at det er guldbronzemaling, men derimod det vi kalder drageblod. Det er en gammel måde at forædle træ på uden at forgylde det, og det har et skær af bronze. du kan få det i malerforretninger, og de vil sikkert også give dig en vejledning i at bruge det. (det er ikke svært)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-12-04 19:53
Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 12-01-05 21:53

Man kan få noget der hedder "antik guld" på spraydåse, hvis du tildækker så der kun er et frmærkestort område et ubetydeligt sted, kan du jo både se om farven passer dig og om det koger op.
mvh Mogens

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 20-02-05 22:07

Hej,Den professionelle dit ur er sikkert et malet ur med forgyldning ,hvis du selv vil reparere guldet, kan du bruge guld på dåse, altså det man maler på med pensel ,du skal vælge et produkt på oliebasis, men du kan også vælge at gøre det rigtigt, og så bruge bladguld også kaldet slagmetal ,hvis du er lidt handymad så går det .og det ert ikke dyrt.Spørg hos en maler det ved de noget om.