/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
cd/dvd-drev
Fra : frederikshavn
Vist : 353 gange
50 point
Dato : 10-12-04 09:50

jeg har fået et lille problem som er når jeg sætter et brandbart medie i min brænder,sker der ikke noget,der plejer at komme en boks op hvor i der kommer nogle valg muligheder,men det stoppede bare fra dag til dag,det er alle medier det er galdt med,har prøvet at h.klikke på drever-egenskaber-automatisk afstillinger,og lave indstillinger der,men det hjælper ik'
har win xp pro

Kommentar
Fra : briani

Dato : 10-12-04 10:04

Hejsa

Dobbeltklik på denne compuer

Højreklik på dit cd-drev eller dvd-drev-vælg egenskaber

Klik på fanen automatisk afspilling

Her skal der være markeret ved

Spørg hver gang så jeg kan vælge en handling.

Du kan også klikke på gendan standardinstillinger

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 10-12-04 10:06

Prøv lige en gang til,Skal du brænde?Eller skal du afspille et brændt medidie,cd el dvd?

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 10-12-04 21:42

... Kan du huske hvad dag det skete ? ...

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 10-12-04 23:00

har prøvet overnævnte tips,og system gendannelse,men intet virker,skal ind og åbne drevet manuelt

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 10-12-04 23:15

okay, det lyder som om du har kommet til at slå automatisk start fra hvilket kan gøres ved at holde Shift inde men Cd´en loader... prøv og sæt en CD i mens den loader holder du shift inde bagefter burde den starte automatisk igen ...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-12-04 07:37

Kopier det der står i mellem linjerne(ikke linjerne)ind i notesblok,eller i en anden txt editor og gem den som f.eks. autoplay.reg dobbelt klik så på samme>ok installer og genstart med det samme>

-----------------------------------------------------------------------------

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom]
"AutoRun"=dword:0000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"allocatecdroms"="0"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoDriveTypeAutoRun"=dword:00000091

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoSaveSettings"=dword:00000000

-----------------------------------------------------------------------------------

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-12-04 08:05

fjern lige mellem rummene i Explorer ,der er formatereingen på kandu der driller

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-12-04 08:05

vis de opstår i din txt editor

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-12-04 08:06

det

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 11-12-04 15:28

til manse
når jek trykker på den kommer flg.frem c:/documents and settings/administrator/dokumenter/autoplay.reg kan ikke impoteres.den angivende fil er ikke et regsteringsdatabasescript
du kan kun impotere binære regsteringsdatabasefiler fra registreringseditor

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-12-04 15:32

har du fjernet mellemrum i Explorer og har du undladt linjerne i reg filen som beskrevet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-12-04 15:41

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom]
"AutoRun"=dword:0000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"allocatecdroms"="0"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoDriveTypeAutoRun"=dword:00000091

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoSaveSettings"=dword:00000000

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-12-04 15:44

det bliver sku hved med at være et mellem rum i explorer,kopier ovenstående ind i din txt editor og fjern mellemrumet i explorer så det ser sådan ud>

Explorer

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 11-12-04 15:46

jeg tror ikke rigtigt at jeg forstår
leg kopier AutoRun"=dword:0000001 ind i noteblog,og kalder den autoplay.reg,og klikker på denmjeg fatter ikke en skid

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 11-12-04 15:51

du skal kopierer alt ind i din txt editor ikke kun AutoRun"=dword:0000001,okay så prøv og hent denne reg fil>

http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/autorunenable.reg

og virker det ikke efter en genstart så hent dette repair tool>

http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/AutoFix.exe

men prøv først regfilen.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-12-04 15:54

genstart med det samme efter du har installeret reg filen i regedit

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 11-12-04 16:07

Tak for svaret Manse9933.1000001 tak for hjælpen,nu virker detmdet hjalp med regfilen,DOD JUL OG GODT NYTÅR TIL DIG

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-12-04 16:12

Sk'ie godt egon og kan du og dine også have en god jul.
Selv tak
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-12-04 16:13

og selvføgeli et godt nyt h'år

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-12-04 16:15

forresten gem reg filen det kunne jo være problemet opstår en anden gang

Kommentar
Fra : coehlen

Dato : 07-01-07 09:22

Så kan jeg lære det - - - !
Man skal søge hjælp hos eksperterne i Kandu først.

Jeg har siddet i dagevis og rodet med nul og eet i reg. basen, - jeg har søgt nye drivere til CDdrevet, - jeg har sågar geninstalleret XP ! -og lige lidt hjalp det.

Og så er det bare så enkelt som at køre Manse9933´s autorunenable.reg !!
Det virkede - og jeg er glad. Og oprigtigt taknemmelig.