/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Konto i Tyskland
Fra : scrubber
Vist : 596 gange
300 point
Dato : 09-12-04 23:25

Da jeg har en masse ting jeg gerne vil igang med at sælge på Ebay i Tyskland og det se ud som om, det er meget nemmere at sælge i Tyskland, hvis jeg har en konto i Tyskland, evt en Konto hos en Tysk Internetbank, så det er muligt at gå på nettet og tjekke saldo samt også kunne flytte pengene til min danske konto. Er der nogle der har erfaringer med dette, de vil dele med mig.

mvh scrubber

Accepteret svar
Fra : pabloj

Modtaget 310 point
Dato : 09-12-04 23:44

For at få en konto i tyskland, skal du have bopæl i landet.
Du kan bruge Paypal det er rimelig let og ikke så dyrt.

Jes

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-12-04 23:52

Du kan kun få en konto i Tyskland hvis du er registreret med et firma der fortrinsvis har tyske forbindelser.
Hvis du som privatperson vil have konto, skal man være tilmeldt Einwohnermelde (folkeregistereret) med en bopælsadresse i Tyskland.
mvh dova

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 10-12-04 07:18

Man kan vel få ens banks forbindelses partner i det pågældende land til at styre det,de tyske firmaer jeg hidtil har købt hos,har da danske bank forbindelser uden at have adr her i DK,men mon ikke din egen bank har en løsning på det?

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 10-12-04 09:17

En dansk bank har selvfølgelig en løsning på det, men det koster en bondegård at overføre penge mellem landene.
Med Paypal skal du kun overføre en gang og det er billigere.

Jes

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 10-12-04 22:52

du kan også vælge at få en e-gold konto, det samme som paypal, dog det gratis
pgr. af alt det påstyr med terror er opaypal meget forsigtig hvis det skulle dreje sig om
store beløb, så kan det tage meget lang tid inden man kan få sine penge ud.
mvh
jan

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 10-12-04 22:54
Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 10-12-04 23:43

Har ikke lyst til at bruge paypal, kender for mange der har dårlige erfaringer !!

Dog er det også svært/dyrt for tyskere at sende penge udenlandsk. Jeg giver f.eks kun 15 kr for en EU overførsel

Derfor havde jeg håbet på at man kunne få en konto hos en internet bank

scrubber

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 08-01-07 23:49

Tak for svaret pabloj.