/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
X-Setup Pro - fejl...
Fra : sion
Vist : 529 gange
250 point
Dato : 09-12-04 22:47

Jeg har vha. X-Setup Pro lavet Windows' søgefunktion om til den gamle model (altså så hunden ikke kommer frem). Dette virker imidlertid ikke!!! Der er en eller anden form for programfejl.

Nu vil jeg naturligvis gerne have det til at virke igen, så jeg prøver at slå funktionen fra igen, men... DER ER INGEN HUND. Og værst af alt: Det er stadig den gamle version, hvor der er programfejl. Der sker altså intet uanset hvad jeg gør i X-Setup Pro (og jeg mener da nok, at jeg "trykker på den samme knap" igen).

Hvad skal jeg gøre?

Med venlig hilsen
Simon

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 09-12-04 22:50

Prøv med en systemgendannelse fra før du ændrede det

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 09-12-04 22:55

Start-Indstil-Kontrolp-ydelse/vedligh-Systemend

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 10-12-04 00:55

hvornår lære i at alt indstillinger af windows xp foregår i regstrerings-databasen
okey prøv lige at se her
http://www.winguides.com/registry/display.php/1067

og lær så mere om reg databasen

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 10-12-04 07:10

huntermis
Er det virkelig dit alvor at du vil råde folk til at rode i reg basen?Hvis man er frisk på det,er der vist ikke nogen grund til at spørge

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 10-12-04 11:00

olepost : ja det er virklig mit alvor , men man skal jo også læse lidt og forstå det.
Ikke bare handle umotiverert men læs og lær og ikke mindst tage backup.
evt søg på nettet og læs , inden man går igang
backup tool :
se her http://www.snapfiles.com/get/erunt.html

Kommentar
Fra : sion

Dato : 12-12-04 00:28

Jeg har prøvet huntermis' link og ændret i registreringsdatabasen, men det virkede ikke. Det så ellers ud til at være løsningen på mit problem, men der skete absolut intet.

Jeg prøver at forhøje pointene lidt...

Simon

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-12-04 00:38

har du ændret den til yes?

Kommentar
Fra : sion

Dato : 12-12-04 15:26

yes!

Jeg har prøvet både yes og no. Ingen forskel.

Simon

Accepteret svar
Fra : huntermis

Modtaget 250 point
Dato : 12-12-04 16:35

måske skal du genindstallere Search assistant :
se her hvordan ! http://www.tweakxp.com/tweak1346.aspx

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-12-04 19:09

eller afinstallere X-setup? Er der forøvrigt en reset mulighed i programmet?

Kommentar
Fra : sion

Dato : 12-12-04 19:47

Så vidt jeg ved er X-Setup bare en slags guide til at ændre i registreringsdatabasen. Der er jo egentlig mulighed i X-Setup for at "switche" frem og tilbage mellem ny og gammel søgefunktion, men det virker bare ikke. Jeg kan ikke lige finde nogen "reset-funktion".

Simon

PS.: Jeg prøver hutermis' seneste tip senere i aften eller i morgen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-04 07:10

Prøv at gå til>start>åben kør og skriv regedit>ok
når regedit åbner så gå til HKEY_CURRENT_USER
følg strenget ned til> CabinetState, hvor hver \er + i regedit
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CabinetState

se om der i højre side er en nøgle der hedder>Use Search Asst,er der det og den står til no
så dobbelt klik på denne og sæt den til yes.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-04 07:14

genstart

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-04 07:56

ups>huntermis,jeg ser først dit indlæg nu,sorry.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-04 08:21

Der er en anden ting du kan prøve>højreklik på CabinetState>
Eksporter>giv den et navn så du kan huske hvor nøglen høre til.
Gå så over i højre side og højreklik>slet >Use Search Asst(slet kun nøglenUse Search Asst)vis du har denne nøgle.
Genstart og se om det virker,gør det ikke det så find den nøgle
du har Eksporteret og dobbelt klik på samme>ok,så er nøglen
gendannet til den værdi den havde før,jeg har ikke denne nøgle
i min regedit>CabinetState,så det kan være den er oprettet af
X-Setup Pro.
Manse9933
Kører XP-Pro

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-04 08:27

Prøv at kører et recleaner program bagefter,og husk på at du kan gendanne hele CabinetState
nøglen igen(den du har eksporteret)

RegSupreme

http://www.macecraft.com/
Fuldt funktions dygtigt i 30 dage.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : sion

Dato : 23-12-04 11:59

Jeg kunne ikke få noget som helst til at virke, men huntermis får pointene for at have givet nogle tilsyneladende meget kvallificerede svar.

Simon

PS.: God jul