/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med at gemme billeder fra nett~
Fra : goldeneye
Vist : 445 gange
100 point
Dato : 09-12-04 21:51

Når jeg gemmer et billede fra nettet gemmes det f.eks. som fsf4539wqw.jpg
Jeg ombenævner det så til f.eks billede01 .... men det bliver ikke automatisk gemt som en jpg. fil, og det betyder at det gemmes i et ukendt format som Microsoft Photo Editor ikke kender.
Hvornår sætter jeg XP home til automatisk at tilføje .jpg når jeg ombenævner ?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 09-12-04 22:04

Det enkleste er vel kun at omformulere FORAN punkum og jpg, så er du altid sikker på at få i jpg-format.

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 09-12-04 22:05

Jeg har lige fået ny PC, og det har aldrig været nødvendigt på den gamle.
Så det må være en eller anden dum indstilling jeg mangler.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-04 22:08

I gem som - hvad foreslår den selv som filnavn.

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 09-12-04 22:17

Plejer at gemme således.
Trækker billedet over fra explorer i stifinder -> trykker F2 for at omdøbe.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-12-04 22:20

Bare højreklik på billedet og gem som! Så burde der dukke en dialogbox op hvor du kan gemme i jpg?

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 09-12-04 22:34

Det er jo ikke noget problem at gemme som jpg.
Det jeg vil, er at filen automatisk bliver registreret som en jpg fil uden at skulle "gemme som" eller "skrive jpg".

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 09-12-04 22:47

Måske ved at sætte flueben i skjul kendte filtyper? Eller tror jeg ikke du kan når du bruger F2! Normalt gemmer man da billede filer fra nettet direkte fra Internet explorer og der kan du sagtens nøjes med at omdøbe navnet! Den gemmer automatisk som jpg hvis der står jpg i rullelisten nede under filnavnet!

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 09-12-04 22:54

Tak Tedd .... det var fluebenet i skjul kendte filtyper der manglede

Godkendelse af svar
Fra : goldeneye

Dato : 09-12-04 22:55

Tak for svaret tedd.