/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
hjemmesider
Fra : ib2650
Vist : 523 gange
500 point
Dato : 09-12-04 18:42

molokyle :
jeg sidder og kikker mod amager og tænker på om du gider hjælpe,med hjælp eller en anvisning på at rette mine html. har forsøgt validering med wc3. samt html.kit men alt på engelsk det er jeg ik sgi stærk i. findes der en side på dansk hvor man det ene øjblik får jeg besked om 40 fejl. næste kun få - jeg kan godt finde mine fejl men er ikke god nok endnu(blir det måske heller aldrig)har fra din side dl. cse html lite ,men igen . fatter det ik rigtigt.
www.ib2650.dk

håber på hjælp.
ib.f.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-12-04 20:10
Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 09-12-04 20:21

det var ik lige det teil. de sider kender jeg jeg er gået i stå.
ib.f.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-12-04 20:24

Sorry, så er jeg løbet tør for hjælp.

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 500 point
Dato : 10-12-04 10:31

Hej.

På denne side http://www.htmlhelp.com/links/validators.htm har du en masse forskellige valideringsprogrammer. De er desværre alle sammen på engelsk.
Jeg har brugt w3c validatoren på dit site og er kommet frem til følgende:

Du skal smide følgende linie i toppen af din HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<meta "name" ="GENERATOR"="" content="Microsoft FrontPage 5.0" /> skal rettes til <meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0" />
<meta "name" ="ProgId"="" content="FrontPage.Editor.Document" /> skal rettes til <meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document" />
<meta name="Microsoft Theme" content="boldstri 011, default"> skal rettes til <meta name="Microsoft Theme" content="boldstri 011, default" />

Det er en start i hvertfald. Når du har rettet det så er det nemmere at komme igennem resten af valideringen.
Skriv igen når det er rettet.

Du skal bare være indstillet på at det er et stort arbejde at få sin HTML til at være korrekt efter standarden når man bruger en editor som FrontPage. Den følger nemlig ikke den officielle standard, men Microsofts egen - og den kan man ikke validere imod.

Godkendelse af svar
Fra : ib2650

Dato : 10-12-04 11:00

Tak for svaret Harlekin.jeg har nu rettet det anbefalede og det er ligeledes rettet på siden., er klar til det store arbejde skal lige en tur i byen der mangler et par julegaver ,
ligeledes har jeg acc. svaret

på forhånd tak.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 10-12-04 15:43

Den første linie er ikke helt rigtig endnu... der står <!DOCTYPE HTML PUBLIC"-//W3C//dtd html:4.01 TRANSITIONAL//EN">

og den skal være <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> som jeg skrev tidligere. Hvis du bruger klip/sæt ind er du sikker på ikke at taste forkert..
Sig til når den er der

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 10-12-04 15:56

harlekin så sku det være ret på i oplægge fp. samt ændret på siden
ib

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 10-12-04 17:09

meget mærkeligt... første linie er stadig den forkerte... den skal være:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 10-12-04 17:25

HAR SELV LAGT MÆRKE TIL EKS. I SIDSTE META DER SKULLE OGSÅ VÆRE / DEN BLIR VÆK HELE TIDEN ,.
MEN JEG VIL PRØVE ENDNU ENGANG CA., 5.MIN SÅ ER DEN SAT IND PÅ SITET

jeg går ud fra at jeg når sitet er åbent kan ændres dirrekte derefter gemme samme er dette ikkke ok.
ib

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 10-12-04 17:27

ps. er kopieret og sat ind
ib

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 10-12-04 17:36

"jeg går ud fra at jeg når sitet er åbent kan ændres dirrekte derefter gemme samme er dette ikkke ok.
ib"

Det vil jeg tro.. men det er forkert igen..

Det kan være det er FrontPage der laver om i teksten? Hvis det er det der sker så kan du godt opgive at få det til "korrekt" HTML så længe du bruger Frontpage. Men siden kan jo sagtens ses, så det er jo heller ikke nogen katastrofe.

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 10-12-04 17:42

ok : men hvordan kan jeg så få sitet til at virke som det bør, eks. tælleren virker ikke samt feedback. og hvis de ikke virker synes jeg ikke der er grund til at gøre det færdigt.
ib

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 12-12-04 10:38

Jeg kigger på det..
At tælleren og feedback ikke virker har ikke noget at gøre med at det ikke er "korrekt" HTML efter standarden.

Jeg skal også på julegave indkøb men jeg vender tilbage.

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 12-12-04 19:35

harlekin :

jeg er på vej til at slette alt på min side så hvis jeg får problemos senere vil jeg rette henvendelse
foreløbig tak.
og fortsat god søndag

ib.