/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
c-drev / e-drev / removable d-drev
Fra : akselbo
Vist : 612 gange
100 point
Dato : 09-12-04 17:25

min harddisk har 2 partitioner = c: (uden navn) d: (navn=SWAP)
supplerende har jeg en skuffe med en extra harddisk (navnet=KOPIDREV) - skuffen der er placeret på bændlet fra bundkort som slavedrev er ikke altid aktiveret.
Når alt er aktivt er drev-c: fortsat c: - d:(SWAP) bliver til e:(SWAP) - skuffen bliver til d:(KOPIDREV)
så langt så godt - for sådan virker det jo ... og altid har man kunnet se c: d: og e: i ´My Computer´ og kunnet se deres oprindelige størrelse og ´rest-værdien´ fsv GB til disposition
M E N
uden forklarlig grund er indholdet i ´My Computer´ skiftet og computeren har omdøbt skuffe-drevet til `Removable Disk (D:)´ hvilket jeg for så vidt kunne leve med, - men nu oplyses ikke længere oprtindelig størrelse og rest-mængde ...
HVAD ER DER SKET ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-04 17:31

Du har en låsetap på din skuffe er den lukket

Kommentar
Fra : Daniel_mn

Dato : 09-12-04 17:32

hjælper det hvis du trykker i "my computer" på "view" og derunder på "details"?
eller er det mere end det?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-04 17:42

Du har vel ikke tilsluttet en kortlæser/camera/printer med kortlæser

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 09-12-04 19:06

09-12-04 17:31 emesen - låsetappen er lukket - nøglen vredet - lys mm i drevet som kører perfekt, men som i ´My Computer´ (modsat tidligere) ikke afslører total størrelse og resterende størrelse
09-12-04 17:32 Daniel_mn - no ... details er til - jeg kan se c-drevets og e-drevets data - m e n s d-drevet figurerer som ´et Removable Disk` - hvis jeg klikker på d-drevet og aktiverer ´Properties´ fås alle informationer ! ?
09-12-04 17:42 emesen - nej til kortlæser/camera/printer med samme

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-04 19:37

prøv lige:
h-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering>nede i højre hjørne kan du se dine partitioner og harddiske.
I mellemtiden vil jeg lige se hvad min egen siger når jeg sætter en skuffe i
lukker lige..............................

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-04 19:52

I diskhåndtering hedder begge mine harddiske grundlæggende.
I denne computer vises alle mine partitioner og harddiske og lagkagen fremkommer
ved enkeltklik................undtagen den ene partition hvor jeg har et lille styresystem liggende på lager-harddisken - for den er ikke synlig i denne comp.
Hvis du lægger åbne styresystemer på dit kopidrev , så pas på ikke at "køre" programmer fra dette drev...........det kan give uopretteligt rod

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 09-12-04 22:59

09-12-04 19:37 og 19:52

jeg kører 98 SE (UK) - og får ingen relevant reference til h-klik My Computer

på c-drev kører systemet
på d-drev SWAP - findes alt muligt - musik - billeder - fotos +++ og især mine *.gho-filer
på skuffedrevet KOPIDREV findes samme slags og mine *.gho-filer

der er ikke styresystemer andre steder end på c-drev

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 09-12-04 23:58

09-12-04 19:37 og 19:52 - emesen
... det virkede rigtigt i begyndelsen - jeg kunne se ønsket info blot ved klik på My Computer
... det virker (mærkeligvis/uden god grund) ikke mere - nu skal jeg højreklikke>egenskaber, så kommer lagkagen
det er ret irriterende at ´maskineriet af sig selv´ har omgjort den gode orden

p...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-04 11:22

Det kunne være du lige skulle ændre "visning" i værktøjslinien.

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 10-12-04 15:10

10-12-04 11:22 - emesen
sigter du med dit forslag på samme som ´09-12-04 17:31 Daniel_mn´ ? - Jeg er sikker på at værktøjslinien er sat til rigtig visning.

tilføjelse: - sætter jeg min ´flash-stick´ = Sandisk/Cruzer i USB-porten melder stifinder/explorer straks tilstedeværelsen af `Removable Disk (H:)´ og ligeledes uden angivelse af totalstørelse/reststørrelse. - det ka´ jeg da godkende, - det er jo faktisk en sådan lille ´removable´ tingest - hmmm

det der driller er, at fra start af virkede alt omkring skuffedrevet som ønsket, - både med navn og dataoplysning ? ! - men så holdt det op ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-04 21:42

Jeg kan ikke fatte hvorfor din HD i skuffe bliver til flytbar disk. Med mindre du har flyttet/monteret noget andet eks. CD/DVD

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 11-12-04 13:16

10-12-04 21:42 - emesen
intet er flyttet rundt eller monteret efterfølgende. - jeg har 2 comp = min gamle er trimmet og bruges nu af min kone og den nye kører selvsagt som ´min station´ - der er skuffe i begge maskiner, og på den gamle maskine står alt rigtigt ....
den gamle comp har ikke ubs i front - den bruger derfor ikke ubs-flash-drev ...
jeg kan simpelt ikke forstå denne ´omdøbning´ fra KOPIDREV (D:) til ´Removable Disk (D:)
jeg forstår ikke hvorfor den ud-af-det-blå finder på det
m e n kunne det være fordi jeg på min comp benytter og bytter rundt med flere skuffer ??

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 11-12-04 16:22

Muligvis.
Jeg har selv på min gamle comp:
På primary IDE kabel:
HD skuffeholder til flere skuffer med flere styresystemer i hver HD
På secundary IDE kabel:
HD skuffeholder til flere skuffer med forskellige partititoner bl.a. lager/backup
DVD/CD-brænder
Partitionerne på HD er alle navngivet så jeg ved hvad der er hvad, og det ændrer sig ikke - dog har de forskellige bogstaver.
Mine USB kortlæsere og USB harddiske står altid som flytbar medie
.
Har du i >>>h-klik denne comp>administrer>diskhåndtering>h-klik i det grå område
ud for din mystiske HD>...........har du valgt at opgradere til dynamisk disk..........
for det skal du kun med datakort/usbstick/osv.

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 11-12-04 18:24

11-12-04 16:22 - emesen

- B I N G O - oversat = h-klik My Computer>properties>Device Manager - der finder jeg under ´Disk drives´ 4 forskellige valg:

GENERIC IDE DISK TYPE47 - som var ok
GENERIC IDE DISK TYPE47 - som var forkert - i denne var der flueben i >>> settings - removable
GENERIC NED FLOPPY DISK - som var ok
Generic STORAGE DEVICE - som var ok

tak til emesen ...

Godkendelse af svar
Fra : akselbo

Dato : 11-12-04 18:28

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 11-12-04 18:50

... og fordi jeg endnu ikke er fortrolig med alle funktioner i kandu-forum lykkedes det ikke for mig at forhøje points - det havde jeg gerne gjort. 500 på toppen for din energi var ikke for meget - mvh akselbo

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-12-04 18:53

Det er heller ikke nødvendigt - det var meget sjovt at kigge nærmere på mine egne HD...........selvom det ikke løste noget.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-12-04 18:55

Hov jeg så ikke teksten højere oppe.