/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Et link der skal åbne et word dokument.
Fra : Iboga
Vist : 713 gange
50 point
Dato : 09-12-04 16:59

Hejsa.

Er i gang med at lave en hjemmeside og har virkelig brug for hjælp.
Jeg er færdig med min hjemmeside, og vil virkelig meget gerne lave et link til et word dokument... Som åbner word eller lign. hos den der klikker på linket.. Kan i følge hvad jeg mener?
Har siddet og ekspenteret lidt med det, men kan ikke få det til at lykkes..

Så er der nogen der kan hjælpe mig?

- Iboga

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 09-12-04 17:06

Som det her eller ?

Kode
<a href="wordfil.doc">linktekst</a>

\\-> Dennis

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 09-12-04 17:08

Læg dit worddokument ind i imagemappen.
lav et link og peg på dokumentet
jeg har ikke lige prøvet, men husk lige, at ikke alle har nyere udgaver af word.
Derfor plejer man at convertere et worddokument til en html-fil

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-04 17:13

Eller gemme dit worddokument i filtype >>>> 95/6.0 (*.doc)

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 09-12-04 17:17

Det er i de fleste tilfælde bedre at konvertere det til en pdf-fil, som åbnes med Acrobat Reader. Det giver en mere præcis og mere printvenlig version. De fleste har vel efterhånden Acrobat Reader - ellers kan den downloades gratis hos www.adobe.com.
Hvis du ikke har et program, som kan konvertere .doc til .pdf, findes der et gratis program, på nettet, der hedder pdf995. Det kan findes ved at søge på Google.

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 09-12-04 17:22

Eller konvertere til RTF, der skulle kunne læses af næsten alle skriveprogrammer..

Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 09-12-04 17:35

Det vil jeg lige gå hjem og kigge lidt på.

Findovia -> Det er smadder fint at du henviser til at lave det i en pdf fil.. Men mit spørgsmål går jo på hvordan det lige er at man konvertere og sætter det ind som et link. .

- Iboga

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 09-12-04 18:09

Jamen det har du jo fået svar på af Dennis85.

Godkendelse af svar
Fra : Iboga

Dato : 09-12-04 22:32

Tak for svaret emesen, det var det med image mappen der virkede... Så Tak.

Bwt, hvis i vil se det færdige resultat og jeg ville da blive glad hvis udfyldte mit spørgeskema.

http://www.forbruger04.1go.dk

pft

-Iboga

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-12-04 09:26

Jeg har prøvet at udfylde - men den vil gemme her på denne comp, som jeg lige nu låner.