/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Julesange - hvilken er din yndlings ?
Fra : Mallie
Vist : 676 gange
50 point
Dato : 09-12-04 09:54

Hej,

Jeg synes ikke rigtig jeg endnu har hørt nogle julesange i år og jeg kan ikke rigtig få mit hoved tunet ind på julehumør.

Kunne I ikke nævne jeres yndlings julesang, så jeg rigtig kan få en masse god julestemning ind i hovedet.

/Mallie

Kommentar
Fra : Splitcane

Dato : 09-12-04 10:09

Højt fra træets grønne top

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 10:14

sidder og nynner med på "sikke voldsom trængsel og alarm" der kører i radioen lige nu - igår fik jeg "nu ´det jul igen på hjernen *GGG*
Synes stort set alle julemelodierne er gode - og giver stemning - men er vel nostalgisk så det batter

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 09-12-04 10:16

Glemte at sige at jeg selv bedst kan li' de gamle som "Let it snow" og den der "Have yourselves a merry little christmas" (kan ikke huske hvad den hedder) og Cliff Richards "Christmastime".

Til gengæld hænger "Last christmas" og "Rocking around the christmastree" mig langt ud af halsen.

Accepteret svar
Fra : Trilletulle

Modtaget 50 point
Dato : 09-12-04 11:06

Hejsa

Den suverænt bedste julesang må helt bestemt være "Driving Home for Christmas" med Chris Rea... Skøn lyd

Men hvis vi skal mere ovre i ovennævnte genre må det være "Chestnuts roasting on an open fire". Den findes i utrolig mange versioner, men den hyggeligste synes jeg er med Nat King Cole. Egentlig hedder sangen vist "The Christmas Song". Det er ægte julestemning, som ihvertfald kan gøre mig i julestemning, og få mig til at glemme stress og jag.

Jeg håber, at det lykkes for dig, at komme i julestemning... God jul til dig.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 09-12-04 13:42

Julen har bragt velsingnet bud

Kommentar
Fra : posedamen

Dato : 09-12-04 14:15

Øv den kender jeg slet ikke trinethk

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 09-12-04 15:15

Spiller altid en gammel en med Snapshot: "Nu det jul jul jul, hvem gider så tænke på penge, penge.......)

God jul - hilsen Ripley

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 09-12-04 16:22

Jeg så julemanden kysse mor

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 09-12-04 16:39

mc ejnar........ det jul det cool

Kommentar
Fra : pernillewinther

Dato : 09-12-04 18:58

Tænk at nogen kan have svært ved at komme i julehumør - det er utrolig sørgeligt (jeg har selv hørt julemusik siden oktober ), så jeg meget gerne prøve at hjælpe. Selv er jeg helt vild med "Ally McBeal - A Very Ally Christmas", jeg synes dener både hyggelig og skæg. Den gør mig altid i rigtig godt julehumør - især sangen "Santa Baby" sunget af Calista Flockhart er god at skråle med på.... Specielt når man er alene.... He, he, he...

Rigtig glædelig jul - håber julehumøret kommer!

Julehilsner fra mig til dig...

Kommentar
Fra : binky

Dato : 09-12-04 21:14

DET KIMER NU TIL JULEFEST
er den ultimative julesalme (ikke sang)
Skal det være en sang må det være JEG SÅ JULEMANDEN KYSSE MOR.

mvh
binky

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-12-04 12:40

INGEN!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-12-04 16:26

Det er ganske vist ikke en sang, men "Mit hjerte altid vanker" er den smukkeste julesalme jeg kan høre. Og den får mig i julehumør. Melodien er så smuk at den også bliver brugt til andre salmetekster f.eks.: Forunderligt at sige og svært at tænke på. Arne

Godkendelse af svar
Fra : Mallie

Dato : 13-12-04 13:09

Tak for svaret Trilletulle.
Du får pointene fordi de sange du nævner også hører til blandt mine favoritter

Rigtig god jul