/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mærkelig .dll-fil
Fra : Denpete
Vist : 424 gange
100 point
Dato : 09-12-04 09:40

Når jeg starten Windows op, får jeg nu pludselig en feljmeddelelse om en manglende(?) .dll-fil:

p2esocks_1027.dll

Har fjernet hakket i MSConfig>Start>rundll32>rundll.exe p2esocks_1027.dll,Instant Axcess, men hvilken software der bruger denne .dll-fil, ved jeg ikke.

Filen skulle i følge MSConfig>Start være placeret i SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run,
men når jeg søger på strengen i RegEdit, finder Reg.editoren den ikke ????

Kan nogen hjælpe mig ud her?

VH
Denpete

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 09:51

den findes i hvertfald heller ikke her - søgte lige let på google og fandt dette link på fransk - ser ud til at være samme men kig og få nogen til at oversætte

http://forum.games-creators.org/viewtopic_7299.htm

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 09-12-04 09:56

Hej miritdk,
Der har jeg også fået svar fra, men kan kun fjerne hakket i MSConfig>Start-folderen.
Det ændrer blot startproceduern til ikke at køre rundll32.exe ved opstart, men hvilken betydning det har, er jeg ikke klar over. Den franske vejledning er ikke helt brugbar for mig.

VH
Denpete

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 10:09

altså - - iflg den link så er det noget spyware - måske god ide at scanne sov

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-12-04 10:11

sov = osv *GGG*

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-12-04 10:44

Fejlmeddelsen kommer sikkert fra en fil der er fjernet med et antispyware eller Antivirusprogram, filen stammer fra et download-delings program, som Win MX eller Kazaa.
Prøv først at tilbagestille computeren til en dato før problemet opstod.
Eller installer download-delings programmet igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-12-04 12:10

En dll fil kan ikke arbejde alene så enten har der været mere eller også er der det stadig.

Det ville nok være en god idé at få Spywarefri forum til at tjekke en Hijackthis log, som burde kunne fortælle hvad der er aktivt eller forsøger at blive det.
Du kan også kontakte Arlet på hans hjemmeside www.arlet.dk

Hijackthis log er glimrende da den giver godt overblik når man nu ikke selv sidder med computeren

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 09-12-04 13:15

Tak foreløbig for alle svar.
Jeg har haft såvel SpySubtract som AdAware til at scanne PC'en. Ingen af disse programmer fandt filen/fejlen.

Jeg forsøger mig med Arlet og anmoder ham gennemse min HijackThis-log.