/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Luksus Bulldog
Fra : MSondergaard
Vist : 487 gange
200 point
Dato : 09-12-04 09:14

Jeg søger hjælp ???

I søndags var jeg en tur i København der mødte jeg en ung mand med sin hund.
Han sagde det var en luksus Bulldog.Og den ikke var i familie med bull, den var meget dovn af race.
Jeg har siden søgt under dette men kan ikke finde noget !!!

Hunden var lignende en engelsk bulldog bare meget større, ca 70 cm. over skulde og jeg vil tro 60- 70 kg, så havde den lang hale.

Er der nogen der kan hjælpe vil jeg være yderst taknemmelig

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-12-04 09:35

Kan det være en Bullmastiff http://www.kennel-librrani.webbyen.dk/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-12-04 09:40

Hvis det er den er der flere billeder her http://www.dansk-bullmastiff-klub.dk/

Accepteret svar
Fra : Axelise

Modtaget 210 point
Dato : 09-12-04 10:26

Måske kunne det være en amerikansk bulldog? Der findes 2 typer: En standard og en Johnson type. Johnson typen er større end standard og kan godt veje omkring 60-70 kg, desuden har den saksebid og kan dermed godt ligne en engelsk bulldog i hovedet. Og måske har det været en blanding? For der findes ikke en race, der hedder luksus bulldog, - det er altså noget han har fundet på!
Så jeg vil gætte på, at det har været en amerikansk bulldog af en eller anden art - eller en bullmastif, som nogle var inde på.
Hvilke farver havde den?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-12-04 13:30

Jeg vil tro det er en Mastiff, altså ikke en Bull-mastiff.
Mastiffen ligner en engelsk bulldog også i farverne, og den bliver meget stor. Det er verdens tungeste hunderace, hvor en stor han kan måle op til 85 cm i højden, og veje 100 kg.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-12-04 13:38

Du kan se et billede på http://www.dogbreedinfo.com/mastiff.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : Carg

Dato : 09-12-04 14:12

Jeg tror det er en amerikansk bulldog. Se her:

http://www.abt.american-bulldog-team.dk/galleri.php

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-12-04 15:19
Godkendelse af svar
Fra : MSondergaard

Dato : 10-12-04 08:03

Tak for svaret Axelise.