/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Norton Ghost 2003
Fra : Mik2k
Vist : 397 gange
240 point
Dato : 09-12-04 01:07

Jeg har det problem at når jeg prøver at lave en ghost af min computer så starter den fint op, kommer ud i dos og kører programmet, kører ca 20% og går ind i windows igen, hvor programmet popper op med fejl. I Task loggen står den bare som failure.

Jeg har før kunne ghoste min computer uden problemer. Men da den ligepludselig ikke kunne finde start up agenten geninstallerede jeg ghost, og nu driller den.

Jeg har imellemtiden også installeret servicepack 2 til Win XP

Nogle ideer om hvad det kan være.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-04 08:31

Slå din firewall fra når du "Ghoster" for det er nok batchfilen XP ikke kan lide.

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 09-12-04 10:37

Havde samme problem efter en geninstallation af Ghost - dog med et fejlnummer.

Norton (Symantec) har ikke beskrevet fejlnummeret i deres knowledge base, men ved lidt forskning i emnet, nåede jeg frem til at det er en C++ fejl - noget med en variabel som bliver tilskrevet en forkert værdi.

Samme problem med SP-1 og SP-2. Firewall'en har ingen indflydelse på fejlen, da maskinen kører i ren DOS.

Løsningen var at skifte til Acronis - da hverken Norton eller Google kunne hjælpe med en fornuftig løsning

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-04 15:45

De problemer kender jeg ikke med programmet Drive Image fra Powerquest(symantec)
som også kører i Windows/caldera-dos enten direkte eller via genstart og batchfil.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-12-04 18:01

Hmm? Det kunne være et problem med filen virtpart.dat i roden af C drevet!! Ghost operationen foregår jo i DOS men Ghost opretter jo et slags virtuelt drev når man ghoster inde fra XP, Hvis den tidligere virtpart.dat fil ikke blir slettet kan den måske indeholde forkerte data når man geninstallerer? Har dog ikke selv været ude for problemet!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-04 20:01

Prøv at "køre" den Ghost fra diskette i stedet, så er XP i lukket tilstand.
(Jeg "kører" altid fra en anden partition - så går det meget hurtigere)

Kommentar
Fra : Mik2k

Dato : 18-12-04 00:25

Den kører stadig ikke når firewall er fra. Virtpart.dat er tom. Kan ikke få den til at lave en fra en diskette. Ønsker ikke et andet program da det jo koster.

Kommentar
Fra : Mik2k

Dato : 18-12-04 00:25

Så lad mig få nogle flere ideer.

Point er hævet

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-12-04 01:49

Hvis du åbner Norton Ghost må du da kunne gå ind under Ghost Advanced og lave en ghost diskette?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-12-04 01:50

Undskyld Ghost Utilities!

Kommentar
Fra : Mik2k

Dato : 19-12-04 16:00

Når jeg kører den fra dos stopper den også og skriver at den ikke kan læse fra sektoren :(

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-12-04 16:02

Har du kørt en scandisk eller checkdisk på drevet du vil ghoste?

Kommentar
Fra : Mik2k

Dato : 21-12-04 01:11

Hej

Kan ikke finde scandisk i XP men har prøvet med defragmentere men det vil den ikke :(

Kommentar
Fra : Mik2k

Dato : 21-12-04 01:13

Og kan ikke installere det fra cd'en...... :(

Kommentar
Fra : Mik2k

Dato : 21-12-04 01:15

Nu er det ved at være et langt sprg så den ryger lige op med 20 point til :)
Håber det lykkes til sidst.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 240 point
Dato : 21-12-04 13:13

Højre klik på dit C drev og gå ind under egenskaber > funktioner og undersøg nu! Gentag med de andre drev!

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 21-12-04 23:43

jeg har også Norton Ghost der giver de samme symptomer, men det skyldes at bios og DOS ikke kan finde min hdd nr 2 (sata). men mærkelig nok kan xp finde den og køre fint nok sådan ??. så se lige efter i bios om du ikke har samme problem, hvis der er en der har løsningen på at få bios til at finde hdd'en (har prøvet med auto) ville jeg kunne brug norton ghost igen.
mvh hj3.

Kommentar
Fra : Mik2k

Dato : 22-12-04 00:04

Hejsa

Har testet harddiskene og den fandt en fejl og rettede den. Testede igen og den fandt intet. Men den går stadig i stå fordi der er et sted den ikke kan læse fra og den går også i stå i defragmentering.

Hj3: Mine harddiske er helt normale og det har virket på xp før. Den begynder også men går senere i stå.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-12-04 00:25

lyder som defekte sektorer på harddisken!

Kommentar
Fra : Mik2k

Dato : 23-12-04 10:25

Hejsa
Så lykkes det alligevel da jeg kørte checkdisk igen. Så nu er der backup så må jeg hellere få en ny hd for en sikkerhedsskyld.

Mange tak til alle der har svaret. Pointene går til tedd som tak for at have fulgt med hele vejen og hjulpet, og han fandt jo også løsningen.

Mange tak tedd

Og rigtig god jul til jer alle oggodt nytår.

Godkendelse af svar
Fra : Mik2k

Dato : 23-12-04 10:27

Kommentaren er givet på alt den hjælp som tedd har givet gennem forløbet