/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Mus i væggen - hvordan slipper man af me~
Fra : mopedpriser
Vist : 4613 gange
100 point
Dato : 08-12-04 21:36

Hej

Vi bor i et gammelt hus (1850'erne). Jeg har ikke rigtigt haft problemer med det før, men i år er det galt, når jeg skal til at sove lyder det som om der er to mus der kravler rundt inde i væggen. Jeg har eddike til at stå på værelset og en musefælde, men da de stadig er inde i væggen, hjælper det jo ikke.. Nogle der har en god ide?

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe, for det er rimeligt irreterende at de larmer sådan man ikke kan falde i søvn..

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 08-12-04 21:51

Vi har også mus inde i væggene. Jeg sætter 3-4 musefælder op på loftet. Jeg kommer et godt røget stykke spegepølse i fælderne, og 2-3 dage, er de gået i. Det virker hvert eneste år. Spegepølsen skal nok tiltrække dem.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 08-12-04 21:56

Gennemgå fundaments udluftnings kanaler (der skulle gerne være museriste i). Hvis de er defekte, skal de repareres (evt. udskiftes), ellers skal man sørge for musene ikke kan komme ind i huset, Eks. Et træ hvor grenene berør taget er en mulighed osv. Når så alle huller er lukket, skal musene fanges. Den optimale måde er et stykke brød med nutella (Det er også guf for en mus). Fælden vil jeg overlade til din fantasi.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 08-12-04 22:05

Er en mur fra 1850 virkelig hul? Bor en 10 mm hul i vægge og hæld nogle mussekorn ind og spartel hullet til når de er væk.

PS: tiden taget i betragtning, så ved jeg ikke hvordan nisser forholder til mussekorn

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 08-12-04 22:17

Jeg tilslutter mig de andre. Sæt nogle fælder op. Gft er ikke rart, og så ligger musene og dør (og Lugter) inde i væggende.
Jeg har med fordel fanget mus med rosiner i fælden. Så held og lykke og ud med musene, de kan ædelægge for meget.
Memuel

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 08-12-04 22:18

gift skulle der have stået

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-04 04:26

Her kan du læse, hvordan du skal forholde dig : http://www.dkss.dk/husmus.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Splitcane

Dato : 09-12-04 13:30

Er problemet meget stort og ude af proportioner, kan du kontakte et professionelt firma. Eks. Rentokil skadedyrsbekæmpelse. Her vil du også få vejledning i forebyggelse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-04 15:54

Splitcane : Gør dig umage, at læse mit ovenstående link

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : museklik

Dato : 09-12-04 20:20

Hvis du har burfugle eller andre dyr i din have, så er det også vigtig at gøre noget ved problemet her, for to mus bliver som bekendt hurtig til mange, og så er det de søger ind i husene. Jeg bor selv på en gård hvor vi har nogle høns til at gå i et hus ca 10m fra stuehuset, og hvis jeg ikke sørger for at der konstant er musegift lagt ud her, så vare det ikke længe inden jeg har dem indendørs. Men når jeg bare sørger for at musene hele tiden har adgang til gift ude ved hønsene, så er det sjældent at der kommer mus ind. Og som det også er nævnt, så lad være med at bruge gift inde i beboelsen, for sådan en død mus, den lugter altså meget grimt.
Du kan bruge sådan nogle kasser her, til at lægge gift i som er beregnet til det.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8499&n=10&KundeID=R57vBXDLw7v3vOIHUVT83D3j6Y2XKKs
eller
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4332&n=10&KundeID=R57vBXDLw7v3vOIHUVT83D3j6Y2XKKs
Husk at sørge for at der ikke er andre dyr der kan komme til at spise af giftet!

m.v.h.
Per

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-12-04 21:46

Jeg vil godt vædde 11 point på, at dette spørgsmål ikke bliver lukket i 2004?

mvh
Frank

Kommentar
Fra : mopedpriser

Dato : 11-12-04 00:31

okay.. det er da helt iorden, Franksp.. Jeg har stadig 20 dage.. ;)

Jeg synes hele tiden der kommer nyt.. På forhånd tak for de mange gode indlæg..

Meget pudsigt har jeg ikk hørt noget til musene siden jeg oprettet dette spørgsmål.. Meget pudsigt..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-12-04 09:21

Måske de er blevet trådløse ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mopedpriser

Dato : 11-12-04 09:46

argh.. humor eller ej.. ironisk nok larmede de her for en time siden, i en af de andre mure..

Så må vi jo igang med at prøve nogle af tipsene af..

Go' weekend, folkens!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 13-12-04 22:12

Hej, mopedpriser. Har du prøvet nogle af tipsene?

mvh
Frank

Kommentar
Fra : mopedpriser

Dato : 13-12-04 22:46

nej, jeg har en hel del at se til for tiden.. sidder og skriver en rapport om den amerikanske bilkultur.. men tror jeg først vil forsøge med nogle fælder på loftet.. Da jeg er lidt imod gift.. Men der er mange gode svar.. Så ved ikk lige hvem der skal have pointene..

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 13-12-04 22:57

Det ska' jeg da !!!

..for mit fine link : http://www.dkss.dk/husmus.html

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : mopedpriser

Dato : 13-12-04 23:08

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-04 23:14

Så bogstavligt var det nu heller ikke ment

...men helt alvorligt. Hvis det er et alvorligt generende problem? ..og det kan jeg se det er, så bør du kontakte en fagmand

</MOLOKYLE>