/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Adgang til BIOS
Fra : marcussen1
Vist : 411 gange
50 point
Dato : 08-12-04 21:08

Jeg har en bekendtsC stående hos mig og skal indi BIOS, men kan ikke. På min egen trykker jeg DEL, men det hjælper ikke i den anden PC. Hvad er det man ellers kan gøre?
Niels

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 08-12-04 21:09

http://members.cox.net/joemurphy/setup.htm

stjålet fra en anden tråd
kan ikke huske hvilken

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 08-12-04 21:12

Det skulle være rigti nok at trykke DEL, men du skal trykke det hele tiden.... Sådan: Tryk Tryk Tryk Tryk Tryk Tryk

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 08-12-04 21:14

Når den booter op, så trykker du på F1 tasten, sker der ikke noget prøver du F10, dernæst F11, og tilsidst F12 og selvfølgelig også DEL tasten, når du har prøvet de 5 taster er du med sikkerhed inde i BIOS.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-12-04 21:23

som thulin (F11)

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-12-04 21:46

jeg har en Celeron 2,4
i den skal trykkes F8, og computeren giver et bib

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 08-12-04 21:55

Der var desværre ingen af forslagene, der virkede. Min er også en Celeron 2.444
Niels

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 08-12-04 21:56

Der var desværre ingen af forslagene, der virkede. Min er også en Celeron 2.444
Niels

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 08-12-04 22:05

Det er også muligt at du ved at demontere eller koble andet udstyr til comp at den selv hopper derover. Men som Trinethk siger så skal der tastes lige efter du hartændt comp......ikke efter genstart men efter start fra slukket tilstand.

har du prøvet alt dettte:
Press Delete during boot = AMI, Award BIOS
Press Esc during boot = Toshiba
Press F1 during boot = Toshiba; Phoenix; Late model PS/1 Value Point and 330s
Press F10 when cursor jumps to top right-hand corner of screen = Compaq
Press F10 when logo screen is displayed = Compaq
Press F2 during boot = NEC
Press Insert during boot = IBM PS/2 with reference partition
Press Tab during boot = Emachine
Press Reset button twice = some Dells
Ctrl Alt + = Misc computers
Ctrl Alt ? = Some PS/2s, such as 75 and 90
Ctrl Alt Enter = Dell
Ctrl Alt Esc = AST Advantage, Award, Tandon
Ctrl Alt Ins = Zenith, Phoenix
Ctrl Alt S = Phoenix
Ctrl Alt Shift + Num Pad Del = Olivetti PC Pro
Ctrl Esc = Misc computers
Ctrl Ins = some PS/2s when pointer at top right of screen

det var det link du fik

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 08-12-04 22:20

Tak for svaret emesen.
Så lykkedes det, da jeg trykkede F2 under opstart fra en slukket maskine.
Niels