/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kan for "gammel" vin reddes
Fra : jbg
Vist : 594 gange
100 point
Dato : 08-12-04 20:39

Hejsa
Jeg har noget vin, der er blevet for gammel. Den har mistet noget af farven, dufter og smager anderledes end frisk rødvin. Kan det reddes?

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 110 point
Dato : 08-12-04 21:13

Nej, det kan den ikke. Brug den her i den søde juletid til Gløgg. Intet kan redde for gammel vin.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 09-12-04 00:45

Overhovedet!!!!!!!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-12-04 01:12

Ja, hvis der lige var et drys af et eller andet der kunne pifte den op, men hvad ved jeg ikke.
Prøv dig frem.
Kan den ikke drikkes som den er, kan den måske bruges til noget andet, fx rødvinssause, gløgg, punch, eller blandet op med dansk vand

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-12-04 08:02

Du kan da også bruge den til at marinere kød i.

Kommentar
Fra : livlykke

Dato : 09-12-04 23:37

jeg mener helt bestemt at vin faktisk bliver til "eddike", når den bliver for gammel... så jeg vil da på det kraftigste anbefale at den ikke bliver brugt til andet end at rense afløb med.....

KH. Liv

Godkendelse af svar
Fra : jbg

Dato : 10-12-04 00:24

Tak for svaret Franksp.

hmmm, det var da surt, har over 100 gamle flasker
Men mange tak for hjælpen alle sammen

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-12-04 21:42

AV, det var mange flasker. Forhåbentlig er det nogle dyre flasker?