/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad med en julekvinde?
Fra : binky
Vist : 495 gange
150 point
Dato : 08-12-04 20:25

Lidt ansporet af TheRipley's spørgsmål kunne jeg godt tænke mig en begrundelse for at julemanden er en mand, hvorfor ikke en julekvinde. Det er mig bekendt kvinderne, der har slæbet indtil jul, men selvfølgelig blev julemanden opfundet næsten før kvinderne fik valgret. Nissemor er altid med som det tynde øl, så det er virkelig kønsdiskrimination, så det basker. Jeg kan godt lide de tykke julemænd, men der er også tykke julekvinder, så dem synes jeg, vi skal se mere til.
mvh
binky

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-04 20:42

øhhh - nej ingen julekvinde binky - julemandens kone har da været særdeles snild - masser af morskab og hvad der følger - mens manden tromler rundt juleaften og bruger resten af året på kedeligt kontorarbejde

ÆÆÆÆÆLSKER julemanden

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-12-04 20:43

Jammen så skal hun også ha' STORE brune øjne.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-12-04 20:45

Ja ja! Snart vil I sgu osse ha en kvinde som statsminister!!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-12-04 20:46

Og ingen kvinder vil have skæg

Brian

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-04 20:47

tedd din - den hører vist til i en anden tråd *GGG*

Kommentar
Fra : binky

Dato : 08-12-04 20:51

Altså emesen
Vi skal væk fra den form for diskrimination, vores julekvinde er smældefed. Hun har dog ikke skæg. Hvilke kvinder bryder sig om en smældefed mand med et stort skæg, hvis han ikke lige er julemand.
mvh
binky

Kommentar
Fra : binky

Dato : 08-12-04 20:56

Fy da føj da.
Det er da virkeligt Herrrrre-dømmme der træder frem her. Nu har jeg fået bekræftet, hvad jeg altid har haft på fornemmelsen, mænd skal bekræftes, selv julemanden, og vi kvinder gør det, fordi de får "ret", vi får fred. Vi er lidt smartere end vores mænd.
mvh
binky

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-12-04 20:58

VorHERRE er en kvinde, Julemanden er en kvinde, og nu kan det vel heller ikke hedde farmand, men skal hedde, ja hvad skal det dog ende med.
Hvorfor tror I at vi mænd ofte må give jer ret - fordi det vil tage for lang tid at forklare den rette sammenhæng

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-12-04 21:01

Kvinder vil have rigtige mænd!

Kommentar
Fra : binky

Dato : 08-12-04 21:04

Hej BjarneD
Vær du nu glad for du ikke hedder Herman, for så vil din kone jo hedde fruman. Og det med at det tager lang tid at forklare noget, ligger i at mænds hjernefunktion ikke er lige så hurtig som kvinders.
mvh
binky

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 08-12-04 21:25

det er fordi julemanden køre rundt i en kane
og det er da kun en mand der kan tro at fordi han har sin egen kane med at kvinder også vil en tur i kanen

Kommentar
Fra : binky

Dato : 08-12-04 21:30

I er godt nok hurtige til at forsvare jer, jer mænd.
mvh'¨
binky

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-12-04 21:31

Jeg har ikke talt om hvordan julekvinden ellers ser ud.........................bare de store brune øjne - IK'

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-12-04 22:32

Binky, hvis I er så hurtige ville det jo ikke være nødvendigt for en mand at forklare noget som helst, hvilket alligevel er nytteløst da kvinder vil gå i opposition bare en oplysning kommer fra en mand, og så tror kvinder, at bare man gentager tilstrækkeligt mange gange så er det sandt og skulle en stakkels mand være så naiv at han protesterer mod kvindelig logik så vil han få, at vide, at han har problemer med at håndtere modsigelse.
Derfor siger vi ja, ja og ryster på hovedet.

Når vi er så mange mænd der er tyndhårede så skyldes det alle de gange vi bryder sammen i afmagt og kvinderne overbærende stryger os over håret og siger så, så, man kan jo ikke have ret hver gang.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 08-12-04 23:09

Jamen grunden til at vi må gentage os selv så mange gange er, at manden kun "hører" 50% af det vi siger...det har jeg selv læst et eller andet sted..ævbæv..

Hørte i det? mænner?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-12-04 23:13

"hvilket alligevel er nytteløst"

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 08-12-04 23:13

Jeg synes da, at det er en god idé med en julekvinde... hun må gerne være sød, ærlig, tro og til friske gåture osv...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-12-04 23:16

Mango, tror du virkelig de hører 50 % af det vi siger

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-12-04 23:18

Ja da det skal jeg nok!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-12-04 23:18

Hvorfor tror I, at jeg IKKE køber mig et nyt headset

Kommentar
Fra : mango

Dato : 08-12-04 23:30

dova..det ve jeg sgu ikke er også fuldstændig bedøvende..bortset fra: når jeg beder dem om at huske at kalde mig dejlig, smuk, uimodståelig, bedårende, ber dem om at hente brænde, gå ud med skraldespanen, sætte ny pære i, lægge nyt gulv i stuen, slå græsset, pudse vinduerne, huske min fødselsdag, lægge deres snavsede sokker i vasketøjskurven....og et par andre ting jeg ikke lige kan huske

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-12-04 23:35

..........Slå brædtet og låget ned på toilettet, vaske bilen, pumpe cyklen som manden allernådigst er overladt, male plankeværket, blomster på mors dag (endelig ikke uden anledning med mindre da man har perfekt alibi),......................

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-12-04 23:37

Hvorfor tror I, at jeg gav konen en ny bil i fødselsdagsgave?
Ingen dårlig samvittighed, ingen lottogevinst, bare lyst til at have sin egen i fred helt uden buler

Kommentar
Fra : mango

Dato : 08-12-04 23:37

Flot Bjarne..hvorfor fanden skal vi så gå og fortælle jer det...? i ved det jo godt Hmppff.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-12-04 00:01

Det er jo det jeg prøver, at forklare, mango. Vi ved det hele, men det har I bare ikke opdaget for så skulle I jo indrømme, at mænd ikke er små drenge, men selvstændige fornuftige individer

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-12-04 00:04

HAAAAAAH HAAAAH siger jeg så lige...ajiii nu må du lige...helt ærligt...

øøh er du overhovedet gift Bjarne?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-12-04 00:21

Ja, siden 1975, og med den samme, som ved at jeg er en sød og opmærksom mandschauvinist.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-12-04 02:29

Grunden til at kvinder gentager sig selv er fordi manden er ved at drive hende til vanvid.
Hun ønsker at han lytter og giver en tilbagemelding på at hun er forstået, og ikke bare et nik,ja,nej,hmm, selvom det er absolut bedre end ingenting, men helst en meningsfuld sætning, vel og mærket ikke en gentagelse, men en formulering der bekræftiger at han er interesseret i hvad hun siger, at han lytter aktivt, -men ikke nødvendigvis at han er enig, det er sekundært.
Når kvinder føler sig forståede og lyttet til føler de sig elskede.
Hvis manden er uenig, skal han ikke lave den fejl at vente utålmodigt til hendes talestrøm ender og komme med angreb på det hun sagde og fx siger at hun som persom er et eller andet nedrakkende, bare fordi han ikke er enig.
Det er normalt hvis han behandler hende med værdighed og respekt og hvis han ikke er enig, stille og rolig siger det og fremfører en argumentation for hans synspunkt.
Begge har ret til at tale,- og det glemmer mænd ofte, de nedgører eller prøver at købe sælge og overbevise, isteden for at argumentere, og respektere at andre har en den mening de har så længe de ikke finder andre argumenter mere rigtige.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-12-04 02:39

Binky -
Jeg synes ikke det er kønsdiskrimination, de gør vel hver især det der falder dem mest naturligt, og respektere og beundrer hinandens forskelligheder. Jeg tror du er ude i at projektere dine egne problemer.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-12-04 02:55

Når kvinder taler er de ofte igang med at bearbejde et problem, lidt som at lave et regnestykke, kvinden har ikke brug for at der kommer en mand og slynger facit ud, men at han viser at han respektere hende, støtter og lytter aktivt i hendes trin frem til at finde hendes løsning.
Når hun får denne støtte og bliver lyttet til føler hun sig elsket.
En undersøgelse har vist at mænd går højere op i deres økomoni end deres forhold. Og for kvinder er det omvendt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-04 04:32

Der findes da nissepiger !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-12-04 11:07

...endda søde nissepiger

Mulberry, nu kan du jo ikke lide at jeg kommenterer dine kommentarer, men jeg gør det alligevel.
Jeg syntes der er en snert af sandhed i det du skriver, men det klinger meget bittert og jeg tror mere på at det er dig, der projekterer dine problemer end det er Binky, der for mig at se bare prøver at lave lidt harmløst sjov med dene tråd, men nu er jeg selvfølgelig erklæret mandschauvinist så jeg fatter sikkert ikke en brik

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-12-04 21:11

Mulberry har læst det et eller andet sted...kvinder er fra venus og mænd fra mars!

Og bogen er da inde på noget af det rigtige..Vi skal som mænd og kvinder til at lære hinandens forskeligheder at kende, nu handler det ikke længere om at overleve og blive forsørget!

Det er blandt andet de ting vi har det svært med henholdsvis..

Jeg vil da anbefale andre at læse de bøger..man bliver i godt humør og ser forholdet til sin kæreste i et helt andet lys.

Og jo...nissepiger der er søde, findes da!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-12-04 21:25

God bog! Klog bog!

Kommentar
Fra : binky

Dato : 09-12-04 21:38

BjarneD
Hvis vi kvinder kan nå bare dertil, at mændene slår brættet ned, så er vi dæl'me nået langt. Jeg vil være så overvældet, at jeg måske først tager tråden op næste år.
Du har da tanken, så dyrk den, for måske smitter det andre mænd.
mvh
binky

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-12-04 21:52

Nej, nej, jeg er ikke alene, men lad være med at sætte mig og de andre til, at opdrage på andre mænd. Vi (jeg) kan jo godt klare toiletbesøg uden selskab.
Hvis jeg skal være helt ærlig så syntes jeg heller ikke at det ser pænt ud når man kommer ind på et pænt og rent toiletrum hvor sædet er slået op, men man kan jo så se positivt på det for det er jo en slags garanti for et dråbefrit sæde, hvilket i øvrigt ikke kan garanteres hvis mændene sætter sig for at forrette småt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-04 21:58

Jeg sidder ned og tisser, når jeg er på besøg hos rigtige damer

..det ka' de godt li'

..og så får jeg lov; at komme igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-04 22:02

Ps. Piger sidder ALTID ned og tisser. Med den ulempe; at de tisser under brædtet, netop dér, hvor de vil have vi mænd'er ska' gribe fat, for at løfte omtalte brædt, når vi ska' tisse !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-12-04 22:08

Man kan godt fornemme, at du er ungkarl Molo for vi andre løfter brædtet i siden så vi ikke besudler vort forplantningsredskab med østrogenforurening.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-04 22:12

BjarneD ->Jepper !!!

..men jeg siger det også kun; for i en fjernt liggende fremtid. at kunne overnatte hos creamygirl

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-12-04 22:14

Ha ha Bjarne..jeg kan oplyse at MOLO er aldelels velopdragen..han spurgte mig om han måtte tage et bad da han var her..naturligvis svarede jeg..og så var det jeg blev fuldstændig paf!...: Han sagde så: Er det fint hvis jeg bruger skraberen på gulvet og tørrer blandingsbatteriet af ?....øøh jow, svarede jeg..øøh det er øøhh fint!!
Det er du sgu aldrig nogen mand der har sagt før *LOL*

Men..jeg har til tider 4 drenge og 99% af gangene slår de brættet ned...det er flot!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-12-04 22:15

Ja..og jeg kom lige med lidt hjælp..ikke MOLO..du er en ægte fedterøv *FASAG*

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-12-04 22:17

Bruger du hænderne til at forplante dig med Bjarne???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-04 22:18

Tak mango [kys]

</FEDTERØVSTILLÆG>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-12-04 22:19

Du har forstået det Mange, det er jo mor der skal opdrage drengene.

Jeg tvivler nu ikke på, at Molo er velopdragen, men hans forespørgsel skyldes sikkert bare usikkerhed omkring hvordan det gøres på jysk. Jeg har jo været importeret til Køvenhavnstrup, men holdt kun i 5 år så måtte jeg HJEM.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-12-04 22:21

Tedd, du må være en af de nisser der sidder ned for jeg må jo rulle ud med fingrene og de skulle jo nødigt smitte med østrogen fra brædtet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-04 22:25

..og husk at vaske jeres hænder !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-12-04 22:30

..Jep!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-12-04 22:31

Bjarne..ha ha..holdt du i år? WOW..hatten af! Jeg Holdt kun i 2½ ..puha..det var ret drøjt..boede endda kun på Amager i 3 mdr. det var mere end rigeligt..der er da dejligt på Amager, hvis man er ligeglad med frisk luft, fred og ro, men ellers er det da dejligt..men for dyrt..man skal jo bare lige uden for døren så er der en eller anden fed butik, som man bare skal ind i..og KØØØBE !
Nå, men efter at have boet derinde fandt jeg jo manden der skulle være far til mine unger og vi blev hurtigt enige om at flytte på landet...som det jo hedder derovre *GG*
Der boede vi så til den førstefødte kom til verden..så ville jeg hjem til jylland og Bedste!
Må indrømme..de sjællændere..de er sgu anderledes end os jyder...syns ikke rigtig man kan stole på dem..hmppf.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-12-04 22:32

øv..der røg et 5 tal ud..du holdt i 5 år..skulle der altså stå!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-12-04 22:36

Nåh, så slemme er de ikke, men dansk kan de ikke tale.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-12-04 22:36

Ja..der er fandme mange mænd der er nogle svin..helt ærligt...hvor anstrengende er det liiige at vaske sine hænder...hvad er det med mænd og badeværelser..og nu vil jeg stærk pointere at jeg absolut ikke generaliserer..men men...ihvertilfælde mænd af vores generation..de opholder sig ikke længere tid på et badeværelse end højst nødvendigt..hvad er det der er så skræmmende ved at være der?..har ofte undret mig?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-04 22:36

Jow, mango. Sådan går det det frafaldne engle

</STOLPÅAMA'R>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-12-04 22:39

Der er for mange restriktioner på et badeværelse Mango!! Vi kan ikke udfolde os ordenligt på et kvindedomæne!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-12-04 22:40

Det er da et spørgsmål om opdragelse og renlighed har jo til tider sin pris for jeg er en slemmer en til at strinte omkring håndvasken. Hvem er perfekt

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-12-04 22:42

ja Bjarne..det var også noget af det jeg havde det sværrest med *GG* edderødme du!..Det vestsjællandske er da helt til hundene *GG* men jeg vænnede mig til det..men min guuud hvor det irriterede mig grænseløst i starten..havde altså vildt svært ved at tage dem seriøst *LOL*

Ja MOLO..en god opdragelse er guld værd..og mine unger skal fandme ikke ende som klaphatsdanskere..ikke hvis det står til mig!..og det gør det jo heldigvis til en vis grad

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-12-04 22:43

Tedd, det er da ikke kvindedomæne når der skal gøres rent.
Bjarne, overgulvoghåndvaskesamtbrusekabinerengøringsmester.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-12-04 22:48

tedd..nååh..ja der er noget der..Bjarne..jamen hvor svært kan det være?..bed om at have en klud liggende*GG*

Nå..ja..et eller andet skal vi jo have at brokke os over..når vi nu ikke lige kan finde ud af at sige: jeg føler mig ikke god nok! Fortæl mig at du synes jeg er dejlig, Jeg har brug for at vide at du stadig elsker mig overalt på jorden..Men det er der jo desværre mange mænd der ikke er så gode til at sige på "kvindemaner"..men så skal vi kvinder også blive bedre til at frotælle hvordan vi gerne vil have det..og det er mange kvinder hamrende dårlige til..brokke sig..det kan de..men fortælle hvad de VIRKLIG har brug for..nææh!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-12-04 22:51

Jow Bjarne..her er det..ingen kan gøre det godt nok..og absolut ikke min hjemmehjælp *GG*..Men de får lov at tage det værste..så kommer jeg og går det efter når de er gået *LOL*
Uforbederlig..arggh træls *LOOL

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-12-04 22:51

Du kan da bare rulle ud med den ene hånd bjarne og bruge den andet til at løfte med!

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 09-12-04 23:01

jeg smutter lige...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-12-04 23:03

altså løfte brættet mener jeg

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-04 23:04

>/MOLOKYLE<

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-12-04 23:27

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-12-04 00:39

haha i har da hygget jer - men hvad med julekonen ??????????????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-12-04 00:46

Det blev kun til nissepiger, mirit, meen deet heller ikk' så riing' endda!
Det har været hyggeligt uden overlagte ondskabsfuldheder

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-12-04 00:17

Fans! Kommer om lidt glemte at slå brædtet ned!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-04 00:25

Tedd - efter rengøring osv - så må du vist bede om at få lukket strengen - gider ikke alle de mail MVH julekonen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-12-04 00:28

Blev nødt til at slå sædet ned! Syntes jeg hørte Julekvinden ankomme!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-04 00:29

hahahah kan da ikke undgåes efter beskrivelsen - ((((((((((((TRAMP)))))))))))

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-12-04 00:33

mirit
du ka' da bare gøre som mig, jeg får kun mails i de spg. jeg selv stiller fordi det kan man ikke undgå.

Slå fluebenet fra.
mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-12-04 00:34

Er du da synsk Dova?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-12-04 00:37

Nemlig tedd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-04 00:51

nææææææææ det er dova ikke for jeg får også kun mails jeg vil have - lol - for tiden forresten ingen
dova jeg mente nu at det er binky der får de mails når alt kommer til alt - eller også gør hun ikke og det er derfor hun har ladet sitet være åbent.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-12-04 00:59

Jo, hvis systemet ellers virker, får hun mails indtil spørgsmålet bliver lukket, og først der kan hunslå fluebenet fra.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-12-04 16:40

Hvornår får vi den "julekvinde" (uden for meget skæg)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 16:48

En Jule-madamme eller Jule-kælling ka' gøre det !

...ellers er der jo altid de berygtede : Julesild

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-12-04 16:57

Julesild er gode hvis de ikke har været for længe i køleskabet - de må godt være lidt lune.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-04 10:33

[hør] Julesild skal man ikke lune i micro'en. De skal varmes langsomt op

Lidt over 2½ time i Magasin ka' gøre det !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : binky

Dato : 16-12-04 13:19

Mulberry
Med hensyn til dit svar den 9.12. prøver jeg absolut ikke at projektere noget problem, som jeg ikke har, videre. Min mand kender sin plads, så ham har jeg skam ingen problemer med. Jo, måske lige den med toiletbrædtet. Der er han ikke så lærenem. Derudover har BjarneD absolut ret i sin påstand om, at det er harmløst sjov med denne tråd.
Håber ikke, du har misforstået noget.
mvh
binky

Kommentar
Fra : binky

Dato : 16-12-04 13:32

Jow da, jeg får skam mails, jeg har bare ikke været så meget hjemme, derfor har jeg ikke haft indlæg i den sidste tid.
Jeg har forresten også boet på Østsjælland, jeg holdt kun et år, så ville jeg tilbage til Jylland.
Med hensyn til julesild så må nytårstorsk jo være modstykket, og det med kønnet lader vi så stå uimodsagt.
mvh
binky

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-12-04 14:51

Rigtigt Binky - formange julesild = stor nytårstorsk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-12-04 15:06

æder torsk sild?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-12-04 16:03

De smager da i hvertfald på dem.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-12-04 16:04

Ja de er nok ligeglade med lugten?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-04 17:41

Det lugter måske af sild ?

..men det smager af kylling !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-12-04 21:02

Saltede sild er bedre end syrlige sild.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 16-12-04 21:53

Fy da føj da, det her lugter af skidtfisk.
mvh
binky

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-12-04 21:56

Så drenge - nu må vi nok klappe gællerne i og smutte.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 16-12-04 22:03

Nå ja, krummer er jo også brød, sagde Simon, og så åd Simon muselort.
Tag det roligt, emesen.
Mange gode hilsner fra
binky

Det er jo kun for sjov

Skidtfisk har vi nok af i Esbjerg. Ikke at jeg regner dig for skidtfisk, misforstå mig ikke, nogen har stil, det har du, når du vil fortrække nu, andre har det ikke, så lad os se, hvem der bliver hængende.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 16-12-04 23:39

Hmmm hvis jeg skulle vælge mellem skidtfisk og kylling..så ved jeg godt hvad jeg ville vælge.*LOL*

MOLO..er det rigtigt at det smager af kylling, synes du?

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 17-12-04 09:44

Binky - Nej jeg tror ikke jeg har misforstået noget og BjarneD vil jeg meget nødig sammelignes med. Derimod tror jeg jeg har lidt, haft men af tidligere svar/spåørgsmål med dig og fejlagtigt haft det i baghpvedet i den "kun for sjov tråd" Det har været meget tunge spørgsmål du stillede om voldssager og rygning, som jeg tog meget alvorligt og gav meget lange og seriøse svar på. Jeg har det uafsluttet med de spørgsmål, da du aldrig har givet nogen tilbagemeldinger af nogen art. Det at det derfor er uafsluttede sager for mig gør at jeg fejlagtigt har blandet det med her ved at tale om projektering. Håder DU forstår?
Jeg mener iøvrigt meget sikkert, at det var ved den lejlighed, voldssmørgsmålet, at Ram2 og hans veninde blev smidt ud da de kom med noget totalt uacceptabelt, hvad grunden end var, det var ihverfald sidste gang at jeg hørte fra dem i en tråd overhovedet.
Hav mig venligst undskyldt den seriøse kommentar og : Så fortsæt endelig jeres sjove tråd.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 17-12-04 09:47

Undskyld stavefejl, det er somom fysikken ikke rigtig vil idag, ellers går det fint.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 17-12-04 10:34

Binky - Jeg håber at du forstår at Ram2 og "veninden" blev smidt ud for din skyld og at mine svar var for din skyld. På den anden siden er det meget naivt af mig, jeg må konstatere, at både den hårde reaktion fra Ram2 og "veninden" og den bløde fra mig har været som vand på din ligegyldighedens mølle, der er ihvertfald over et halvt år efter ikke kommet noget relevant fra dig desangående.
Jeg vil fremover afholde mig fra at svare på lignende fra dig, dels da du overhovedet ikke siger bare et lille pip tilbage, har de samme problemer kort tid efter som, du vil have svar på og som J_Lo ganske rigtig pointere hører den genre mere til i det offentlige system, hvor der er professionelle hjælpere til den slags og ikke i Kandu.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-04 15:22

mango -> Ja ! ...og det ka' godt være jeg selv er en kylling, men hvis jeg ligger med hovedet i sildekassen og gør mig umage ? Tjaeh... så beklager sig selv de sejeste svenske sild, sig ikke !

</SEJ>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 17-12-04 15:47

Ha ha...Molo..nu er du selvsmagende og pralende igen *LOL*

Kommentar
Fra : binky

Dato : 17-12-04 15:58

Mulberry
Jeg er da ked af, at du tror, jeg ikke bruger de svar, jeg får. Det gør jeg, kan jeg garantere dig for. Og med hensyn til Ram2 & Co. så vil jeg gerne tage æren for, at de røg ud, jeg tror bare, at jeg skal dele den med en del andre. Aldrig kan man have noget for sig selv.
Prøv at lægge mærke til det sproglige niveau, efter de forsvandt.

Det der med J-Lo, psykologen og ventetid på behandling kender vedkommende åbenbart alt til. Det vil jeg så huske, såfremt jeg får brug for en psykolog. Det fortæller vist mere om J-Lo end ønsket.
Ked af, hvis vi har en misforståelse.
mvh
binky

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 17-12-04 16:13

Binky -
Jeg tror ikke vi har nogen mellemværender eller misforståelser.
Og jeg er enig i at der ikke er nogen god grund til at nogen skyder med skarpt eller kaster med mudder, selvfølgelig kan man være totalt uenig eller føle sig trådt på, men så kan vedkommende sige det på en så fornuftig måde som muligt, ihvertfald prøve.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 17-12-04 16:18

Det hjælper jo en hel del vis den der er uenig fortæller hvorfor giver nogle argumenter for sit synspunkt, så det kunne være at den første person aldrig havde set det på den måde og måske ligefrem synes det er bedre end sit første standpunkt, - og vis ikke er det også iorden, bare ikke begynde at nedrakke og kritisere og svine til eller blive vred, det er som at grave sin egen grav og overbeviser slet ikke modparten om andet end at her er en der ikke respektere mig andre synspunkter end sit eget.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-12-04 16:21

Grunden til der ikke findes Julekvinder er at de ikke kan holde fred, og det er jo ellers meningen med julen

Kommentar
Fra : binky

Dato : 18-12-04 15:53

tedd
Jeg har set en del julemænd i minefeltet, som absolut ikke hylder det der med Peace.
Kvinder er mere rafinerede, for de ordner det hjemme.
mvh
binky

Kommentar
Fra : binky

Dato : 18-12-04 16:02

Hej mulberry
Du skriver om nedrakning, tilsvining osv. Det følte jeg, at J_Lo praktiserede. Vedkommende er ellers ikke på banen, men så sker der ting og sager. Mit spørgsmål er seriøst ment, og så er det irriterende at få sådan en melding. Jeg mener stadig, at dova har en eller anden psykologisk baggrund, så derfor bad jeg hende anbefale nogle bøger om samlivsproblermer. Det er stadigvæk ikke mig, der har de problemer.
mvh
binky

Kommentar
Fra : binky

Dato : 18-12-04 16:39

For nu at komme tilbage til det latrinære.
Hvordan beder man den mandlige del på en pæn måde om at slå brædtet ned ? Vi har rundet det før, men det var vist nok mændene, der kørte det.
mvh
binky

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-12-04 16:50

Hmm? Har du virkeligt tænkt i 24 timer over din bemærkning til mig binky?

Kommentar
Fra : Situbusit

Dato : 19-12-04 23:03

Man skriver vel bare en lille seddel og hænger på brædtet hvorpå der står :

"Hvis du glemmer mig så glemmer jeg ordet monogam"

eller...

"Hvis du ikke slår brædtet ned - så sover du på sofaen"

eller...

"Hvis du husker brædtet - så glemmer jeg at tage gebisset i iaften"

Man kan vel enten straffe eller belønne..

//Sit - nu med humor

Kommentar
Fra : mango

Dato : 19-12-04 23:36

ha ha..det er simpelthen det bedste råd jeg længe har set *FASAG*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-04 09:21

Der er ikke noget der kan få mænd til at 'huske' brædtet

..til gengæld findes der en måde at øge sandsynligheden for, de ikke tisser ved siden af !!!

Denne seddel overser INGEN mænd :

Træd et skridt nærmere. Den er IKKE ..så lang som du tror !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-12-04 21:23

Her hos os sidder vi alle ned, men jeg har heldigvis lagt varmt vand frem til cisternen - så føles det ikke så koldt.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-12-04 22:12

Nej Emme det kan jeg godt forestille mig..godt fundet på..det må jeg sige til manden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-04 22:22

emesen -> Det er da ikke koldt, hvis man husker at slå brædtet ned

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-12-04 22:54

ØØhh MOLO..ikke flere FF ére til den herre

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-04 23:08

mango -> Jeg har ikke fået en krumme idag

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-12-04 23:17

Jamen det lød virklig som noget sludder...men oki, jeg tror dig*GG*

Der sker intet..jeg keder mig..

Hvor holder i jul..får i det i ønsker?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-04 23:26

mango -> Sludder ? Hvad mener du ? Det er da koldt at sætte sig på 'tønden' hvis ikke brædtet er nede ? .men sikkert ikke, hvis man som emesen lægger varmt vand hen til CISTERNEN. Ga' vide om der også er varmt vand i selve cisternen ? Dette kunne muligvis holde porcelænet lunt

Sker intet ? Keder dig ? Er Kroen lukket ? Sådan er det at bo på Lars Tyndskids marker

Jul med familien (far, mor, lillebror) ..og ja !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-04 23:28

Ps. Man må håbe emesen har et toilet med lavskyl

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-04 23:31

Pps. ...for varmen hjælper ikke meget, hvis det er højskyl og cisternen hænger i 2 meters højde på vægen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-12-04 23:35

jamen det var jo netop det han skrev Molo..han havde lagt varmt vand i cisternen..

Jeg gider dælme ikke gå på kroen..der er skisme da røvkedeligt..skal vist ha fat i ham..vi har været der et par gange for at spise..ikke engang et stearinlys var der på bordet..

Vi er alene..bare Søren og jeg..ungerne skal over til deres far..

Men til nytår, har vi balladen..

Hvad skal i til nytår?

Arghh jeg havde nu ikke planer om at der skulle ske det helt store..og hvis jeg vil ha fest..så bliver der fest..
Her er skam ikke kedeligt..kun fredeligt..det er noget helt andet *GG*

Det var nu på kandu jeg kedede mig..Arne er her jo ikke *LOL*

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 150 point
Dato : 20-12-04 23:39

Skal sidde alene juleaften! Har set for meget til familien her i år

Nytårsaften går jeg nok ned til smeden, og så er det Hjem til Århus sidste fris den 3. Januar, da mors hus er solgt!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-12-04 23:44

Tedd skal du sidde alene?..

Hvis du kan lide kalkun så er du velkommen her hos os

Og ..skal man sige teløk?...med huset! eller er det træls?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-12-04 23:47

Tak for tilbudet, men jul er et familieanliggende!

Jo det er er både træls og ikke træls! Jeg har trods alt været forberedt på at huset skulle sælges i næsten 1 år! Bare lidt træls at man mister det fristed, det har været for mig

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-12-04 23:54

Jamen alt iorden..jeg kan bare ikke holde ud at tænke på at du skal sidde der mutters alene juleaften *SS*

Men..du siger til?

Vi mangler forøvrigt selskab til nytår..hvis nogen skulle have lyst?

Kunne være sjovt med et ordentlig brag af en nytåraften..det er ved at være mange år siden..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-12-04 00:08

Jeg skal holde nytår hér i hulen på amager. Jeg holder selskab med the1best, måske Frk.uro & Finse (..men de ska' nu nok til Wester Bronx), Ivanhoe, Den lange, Perker Patrick, Kakkelovnsrøret og Peter Post.

Kl. 11 daffer vi ind på Floss i Pisserenden og skåler i Champus kl. 12, som vi har gjort siden 1985

og så på Christiania : Woodstock ...gammel vane

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : binky

Dato : 23-12-04 23:23

Tak for svaret tedd.
Du får pointene, fordi jeg med alle de gode besvarelser ikke ved, hvem jeg skulle give dem til. Du får dem, fordi du skal være alene juleaften.
Glædelig jul til jer allesammen.
mvh
binky