/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook Express...Hjælp!
Fra : Knot
Vist : 1148 gange
20 point
Dato : 08-12-04 16:47

Kan nogen forklare mig hvordan jeg får min Outlook Express til at køre igen?? Når jeg sender mail (udbakke).. bliver mailen i udbakke !! den bliver IKKE lagt over i sendt post! Men "hænger" tilbage i udbakke.. Jeg får en meddelse om at der er opstået en fejl! men der står intet om hvad fejlen evt. består af...! Mailen bliver dog sendt..og modtaget af den som jeg sender til. Men det er kun muligt at sende en mail ad gangen! og så skal jeg slette hver enkel mail der "hænger" i udbakke.. før jeg kan sende en ny..! Jeg har prøvet at rydde op i mine "bakker" med det hjælper ikke.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 08-12-04 17:04

Har du prøvet i dit OE at gå ind i Funktioner>Vedligeholdelse og så klikke på 'Ryd op' og 'Komprimer mapper' ? ellers forsøg det!

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 08-12-04 18:52

Undskyld - jeg mente :
Funktioner >Indstillinger >Vedligeholdelse >Ryd op nu - og også komprimer mapper.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-04 18:57

HMMM - jeg tror jeg ville tage den lette måde - afinstallere og downloade den igen - så er fejlene jo rettet

Kommentar
Fra : Knot

Dato : 08-12-04 19:19

Hmm.. Jeg har været ude med den store rive.. og "luget" godt ud i mapperne.. Har også "Komprimeret" men lige lidt hjælper det. Jeg vil være ked af at afinstallere.. Så mister jeg for mange "gode" mails.. Desuden ved jeg ikke helt hvordan man gør det! uden at det hele bryder sammen..Er det muligt kun at afinstallere Outlook Express ?? Forløbig tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 08-12-04 19:33

JA, selv tak, med hensyn til at miste mange "gode" mails: dem kan du lave nogle
backups på.
Resten må du mkiritdk - eller andre af Kandus's kloge hovedersvare på.

Joan :o-))

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 20 point
Dato : 08-12-04 19:37

Haløj
Prøv menuen funktioner--->Indstillinger, fanen "vedligehold", under fejlfinding, sæt flueben ud for post, klik "OK". Så skulle der blive lavet en logfil over alt hvad Outlook Express foretager sig. Efterfølgende burde der være noget brugbart at læse i den.
Dine mails kan du da gemme, så du behøver da ikke at miste dem, selv om du afinstallerer Outlook og geninstallerer den igen. Har du tænkt på at du kan jo også miste dem når din harddisk står af for det gør den helt sikkert før eller siden?

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 08-12-04 19:52

Mailen blir i bakken indtil du klikker på sendeknappen. Det er en venlig sikring for sådan nogle som mig, der skriver med lynhurtige 10-fingre. Man kan lige nå at trække vejret - og trække sin mail tilbage inden man kommer til at gøre nogen ked af det ved en bidsk bemærkning.
har du kigget i Funktioner-indstillinger-fanebladet send. Prøv at rokere lidt med fluebenene der. Hvis du vil have dine mails af sted pronto, sæt flueben i "Send meddelelser straks".
Og så lige et hjertesuk igenigen: Skriv ikke hjææælp (det skal vi jo allesammen have). Skriv, hvad emnet er. Fx: OE mails blir i udbakken

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 08-12-04 19:53

Mailen blir i bakken indtil du klikker på sendeknappen. Det er en venlig sikring for sådan nogle som mig, der skriver med lynhurtige 10-fingre. Man kan lige nå at trække vejret - og trække sin mail tilbage inden man kommer til at gøre nogen ked af det ved en bidsk bemærkning.
har du kigget i Funktioner-indstillinger-fanebladet send. Prøv at rokere lidt med fluebenene der. Hvis du vil have dine mails af sted pronto, sæt flueben i "Send meddelelser straks".
Og så lige et hjertesuk igenigen: Skriv ikke hjææælp (det skal vi jo allesammen have). Skriv, hvad emnet er. Fx: OE mails blir i udbakken

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-12-04 21:41

Hej "Hansjensen41" Du Skrev: "Og så lige et hjertesuk igenigen: Skriv ikke hjææælp (det skal vi jo allesammen have). Skriv, hvad emnet er. Fx: OE mails blir i udbakken."
Lige vand på min mølle, det er røvtræls med intetsigende overskrifter.

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 08-12-04 22:28

Afinstaller du blot OE - da dine mails ikke forsvinder af den grund.

Efter afinstallationen genstarter du PC'en og svarer ja til at gerne vil rydde op. Herefter installerer du OE igen. Efter første start af OE hentes de gamle mails ind.

Hvis du vil lave en backup så hedder mail filerne .dbx og adressekartoteket .wab. Husk at lave backup af ALLE den nævte filer - dvs. også af folders.dbx

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 08-12-04 22:58

acronym: For god ordens skyld en lille "krølle" til dit råd: af-installerer man OE i kontrolpanelet > Tilføj/fjern? og hvor henter man så den nye version af OE?

Undskyld jeg blander mig og nasser lidt på denne tråd.
Joan

Godkendelse af svar
Fra : Knot

Dato : 08-12-04 23:09

Tak for svaret Brassovitski. Jeg har begivet mig ind i OE og prøvet hvad du beskrev.. Det virker nu.. måske har jeg tendens til ikke at rydde godt nok op efter mig.. med mine mange mails..Tak for nu... Knot.