/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
rundll32.exe
Fra : fartilmathias
Vist : 322 gange
50 point
Dato : 08-12-04 16:06

Hej

Hvad gør jeg når min comp siger Rundll32.exe filen ikke ekstistere og jeg ikke kan komme ind i mit kontrol panel ??? den siger også kontrolere stierne - men jeg er skam ikke nogen nørd tværtimod så aner ikke hva jeg kan gøre - det eneste jeg ved jeg vel kan gøre er at formatere min comp men det vil jeg helst undgå hvis det kan lade sig gøre.. på forhånd tak

Jens

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-12-04 16:13

Hejsa

Jeg ved ikke om det her kan hjælpe på proplemet,men det er da et forsøg værd

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Der skal være mellemrum mellem sfc og /scannow
Og du skal have din Windows XP Cd i drevet mens du foretager dig dette.

Det der sker med denne kommando, er hvis du har mistet eller fået ødelagt en systemfil, så bliver den repareret/gendannet.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : nuzzer

Dato : 08-12-04 17:26

hej brian.. den loggede ind med min kærestes log in så skriver herfra... Jeg har win98 kan jeg så også gøre det med det styrestystem eller ???

på forhånd tak for hjælpen og håber på nyt svar hvis det kan gives

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-12-04 18:56

Hejsa igen

Nu er det længe siden jeg har kørt med win 98,men mener godt kommandoen sfc kan bruges
Så skal du bare gøre sådan her

Sæt din Win98 CD i drevet, klik på Start->Kør skriv SFC klik OK.

Prøv lige det,og giv en tilbagemelding

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-04 19:02

OG.... den nemme - bed en bekendt om at sende filen til dig og sæt den ind

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-12-04 19:09

Ja det kunne man gøre miritdk

Men jeg tror der ligger andre proplemer bag.

Derfor er kommandoen SFC en god ting at bruge.

Det der sker med denne kommando, er hvis du har mistet eller fået ødelagt en systemfil, så bliver den repareret/gendannet

Den går simpelhen hen og scanner samtlige systemfiler.

Forsat god aften
Brian

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-12-04 19:11

98= sfc.exe

Kommentar
Fra : briani

Dato : 08-12-04 19:26

Hejsa Manse9933 man kan både skrive SFC eller som du skriver sfc.exe

Til Jens

Her kan du se hvordan du gør

http://www.andersjakobsen.dk/pctips/win98_sfc.htm

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-12-04 19:32

Selv hej briani>det kunnne godt se sådan ud ,det vidste jeg ikke.
Manse9933