/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hurtig aftensmad
Fra : Mallie
Vist : 352 gange
50 point
Dato : 08-12-04 15:34

Har nogen et forslag til noget nemt, hurtigt og alligevel gerne rimelig sundt aftensmad jeg kan bikse sammen til i aften. Min trætte hjerne kan ikke samle sig om selv at finde på.

Det skal ikke være fisk.

/Mallie

Kommentar
Fra : bne

Dato : 08-12-04 15:37

Luk din PC - gå en tur omkring det lokale supermarked, find en købepizza, pep den op med lidt kød (pepperoni, alm. salami ell. lign.), lidt frisk salat til og evt et godt solidt brød. Så finder du sikkert energi til at kigge på menuen til i morgen
God appetit.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 60 point
Dato : 08-12-04 15:48

Brugsen havde da vist kyllingelår, både over og under- på bud. Altid nemt og godt.

Køber du dem i pose, smider du en hønsebouillon terning i en kop vand. Opløs denne og i bunden af et ildfast fad. Kyllingen i og drys med rigelig grov salt. Vend efter en halv time. En gang flutes ind de sidst 12 minutter.

= dovne ungkarles hofret. Nemt bekvemt og stort set 0 opvask.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 08-12-04 15:50

Italiensk inspireret fadkoteletter.

Du skal benytte et eller to fed hvidløg, et løg, 2 teske timian, 2 spiseske oregano, 1 ¼ piske eller let fløde, Tomat puré, ris efter behov, og X antal fadkoteletter X = antal personer.

Du hakker løgnene, krydre koteletterne. Placer disse ting I et åben fad. Derefter tilfør du fløden og tomat puré. Det skal ha omkring 1 time ved 180.

Når der så er en halv time igen ja så skal der noget vand over til ris

Der må serveres brød til.

Det smager ubeskriveligt

BON APPETIT

MV
Peter Jensen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-12-04 15:51

Uha, jeg kan ikke lide piza! - Nå det er heller ikke mig, der er sulten, det er Malle, Du må hen og kigge der er masser af færdige retter, selv bøf stroganof. Jeg husker ikke navnet men dem der med farmors frikadeller de laver nogle, færdigretter man sagtens kan spise,
Kartoffelmos, kartofler i glas, der måske er beregnet til at lave sukkerbrune kartofler af, de kan bruges som almindelige kartoffelretter. Alt det med skruer og pasta adr siger jeg.
Endelig kan du da gå ind i en kinesisk restaurang, ping hinhg tjing. God appetit mente jeg

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 08-12-04 15:53

Karolines tomat- eller carrysuppe, smager superb, tilsæt evt instant nuddles, dem der hældes kogende vand over og trækker i 2minutter, og hvor du har hældt væden fra.

Godkendelse af svar
Fra : Mallie

Dato : 08-12-04 15:56

Lige præcis tilpas nemt idag. Hvis jeg presser mig selv orker jeg måske også at snitte lidt salat til

Fadkoteletterne lyder nu også smums. De skal vist prøves inden jul

Tak for hjælpen, GAAAB - ups undskyld