/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Graviditet
Fra : felix30
Vist : 522 gange
20 point
Dato : 08-12-04 00:13

Jeg har lige set en udsendelse med en pige der antageligt ikke vidste hun var gravid. Hun oplyste at hun havde fået i hvert fald de første 4 menstruationer efter hun var blevet gravid. Men kan piger i virkeligheden godt få en eller flere menstruationer efter at de er blevet gravide?????

Det strider i hvert fald i mod min barnelærdom.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-12-04 00:17

Ja, det kan de godt selv om det er noget der sker meget sjældent, og selv om fire godt nok lyder lige i overkanten.
Men derimod er der så det ved sådan en historie, at mange gange passer de ikke helt.
Altså med at det påstås at de ikke vidste de var gravide. Det bliver fortrængt af forskellige årsager.

mvh dova

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 08-12-04 00:20

Du mener det kan ske? ja jeg kan godt forestillemig en hel del årsager til fortrængning af graviditeten. Men har du en ide om hvor ofte det sker at der kommer bare en menstruation efter graviditeten er en realitet?

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 08-12-04 00:23

Det strider også mod min barnelærdom, men jeg har nu hørt om op til flere (ja alt er relativt, har i hvert fald hørt om tre), der har haft mere eller mindre regelmæssig menstruationer helt op til de fødte.
Der er bl.a. en veninde til en af mine bekendte, som blev hasteindlagt på hospitalet pga. mavekramper. Få timer senere havde hun født en søn. Hun og kæresten havde været ude og købe løbesko, da de havde taget lidt på julen over, men det viste sig at der var en anden grund til det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-04 00:39

nåda så må jeg lige ind og skrive her også - ja der kan gå måneder før menstruationen holder op - det er ikke ofte men tilstrækkelig kendt vil jeg mene. Under min første graviditet varede det hele fem gange - så udeblev den endelig. Jeg havde ingen anelse om at jeg var gravid før det skete - ingen mave - ingen vægtforøgelse osv - men fødte da en dejlig sund dreng

Dova - ikke alle historier er ammestuesnak *G* Men det strider nu også lidt mod hvad jeg vidste om det i forvejen .

Da jeg blev gravid med min datter holdt menstruationen først op i tredie måned - så jojo - det kan lade sig gøre

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 08-12-04 00:42

felix30
Det er meget, meget sjældent det sker, det er måske en gang ud af tusinde, og det er ikke almindeligt med mere end måske en enkelt menstruation.
Nu sker det så også, at nogen får blødninger der fortolkes som menstruation, men alle de underlige historier hvor kvinder påstår, at de ikke anede de var gravide,og har haft menstruation hele tiden, må jeg indrømme at jeg ikke altid tror på, medmindre de er udstyret med en ekstra livmoder.
Men for nogen der er vant til stor uregelmæssighed mellem menstruationer, kan det godt lade sig gøre, at der går noget tid inden de opdager at de er gravide.
mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : felix30

Dato : 08-12-04 00:49

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-12-04 01:24

dova - det er rigtigt - men - der er lige undtagelserne *G* - jeg kan forsikre dig om at det var menstuationer jeg havde og ikke blødninger der blev fortolket *S* - ved det med sikkerhed

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 10-12-04 09:47

Min eks-svigermor havde, ved sin 2. graviditet, menstruation indtil hun var 6 mdr. henne. Hun vidste dog godt hun var gravid.