/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
blokeret mail i OE
Fra : joanjoergensen
Vist : 581 gange
50 point
Dato : 07-12-04 22:45

Hvis man modtager en mail i OE med en MEGET mistænkelig afsenderadresse (ingen vedhæftet) og man blokerer den, er der i så fald nogen her, der vil vide hvad afsenderen hed????
For en sikkerheds skyld behøver man jo ikke at skrive hele afs.-adressen, men bare antyde den.
Foreløbig kan jeg oplyse, at den sluttede med tiscali.fra

(Måske en forsinket oplysing fra Tour de France - he )

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 07-12-04 22:57

Hvis du har mistanke og intet har med tiscali i frankrig at gøre ,så slet og blokér den endelig

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 07-12-04 23:11

olepost: før jeg fik webspeed havde jeg en Worldonline netforbindelse, som jo skiftede til Tiscali. Det var en ubehagelig oplevelse, fordi de sendte mig regninger på en vare jeg aldrig havde bestilt. Jeg ringede og oplyste om det men modtog i måneder opkrævninger og rykkere i massevis. Selv efter jeg havde besøgt hovedkontoret i Frihavnen, hvor man lovede mig at slette det hele, fik jeg rykkere med trussel om at sagen ville gå til inkasso. Så blev jeg rasende og sendte et brev, hvor jeg truede både med advokat og en politianmeldelse.
Siden hørte jeg aldrig et eneste ord.
Men det tror jeg da ikke har noget med den mail at gøre- hva'?

Accepteret svar
Fra : olepost

Modtaget 60 point
Dato : 07-12-04 23:21

Lad være med at reagere på noget sådant,reelle regninger og rykkere kommer ikke pr mail,men hackere laver mange finurlige "officielle afsendere"kun med vandalisme for øje,andre vil bare have dig til at åbne ,så de kan bruge din adresseliste til at sprede mere møg med,som nu afsenderen er TISCALI,så afsender de møg med dig som afsender og så fremdeles.Men bare blokér alt du ikke kender og ikke mener du kender noget til,det kan være lidt svært at give eksakte retningslinier,men brug din sunde fornuft(så går det vel ikke helt galt)

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 07-12-04 23:28

OK - jeg blokerede den da også med det samme - naturligvis.
Og jeg tror da overhovedet heller ikke det har noget at gøre med min fortid hos Tiscali,
jeg er bare helt udramatisk på dupperne overfor de møgspredere. Nemlig.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 07-12-04 23:58

Så har du jo allerede gjort det rigtige,- ikke meget grund til at spørge her

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 08-12-04 00:03

TheRipley: Jeg begyndte ikke med at spørge her om jeg skulle blokere den eller ej, jeg ville kun vide om der var nogen der var interesserede, det var det hele.
Men tak for irettesættelsen!

Godkendelse af svar
Fra : joanjoergensen

Dato : 08-12-04 00:05

Tak for svaret olepost.