/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ANTI-VIRUS PROGRAMMER
Fra : bepo
Vist : 474 gange
100 point
Dato : 07-12-04 20:44

På min pc har jeg anti virus programmet "NORTON", men flere af mine bekendte har,
uden problemer, 2 anti virus pr.gr. installeret. Og nu mit problem! jeg vil gerne instal-
lere anti virus "KASPERSKY" , men min PC nægter - den skriver på skærmen noget i
retning af: Der op stået en ukendt fejl - explorer lukker- vent windows forbereder at
gå i dvale! Og så kan jeg hverken komme frem eller tilbage. Det er rigtig træls!
KAN NOGEN HJÆLPE MIG PÅ VEJ KOMMER JEG I RIGTIG JULESTEMNING!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-12-04 20:46

det kan være i konflikt med norton

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-12-04 20:47

det kan være i konflikt med norton

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-12-04 20:48

Hmm? lyder som noget andet er galt!! Det der med at køre 2 antivirus er absolut ikke en god ide!! De vil konflikte med hinanden og melde det ene eller andet program som virus eller fejl!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-04 20:51

må desværre holde med tedd - hvorfor i alverden også køre mere end et antivirus program ???????????????

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 07-12-04 21:51

Da jeg for nigen tid siden indstallerede TDC's web sikkerhedspakke blev jeg under installationen bedt om at afinstallere AVG som var mit tidl. antivirus program, ellers ville det nye antivirusprogram ikke virke optimalt.
og så fjernede jeg AVG - sæ'fø'li'

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 07-12-04 21:51

Da jeg for nogen tid siden indstallerede TDC's web sikkerhedspakke blev jeg under installationen bedt om at afinstallere AVG, som var mit tidl. antivirus program, ellers ville det nye antivirusprogram ikke virke optimalt.
og så fjernede jeg AVG - sæ'fø'li'.

Kommentar
Fra : Gangsta_P1MP

Dato : 07-12-04 22:30

Dine to virus programmer bekæmper rigtig nok hinanden. Men Norton er det Stærkeste og mest stabile af de to programmer...!

Men hvis du spørger mig ville jeg nok Foretrække McAfee Antivirus. Det har fået de højste anmeldelser, og det har en masse effiktive funktioner (som norton osse har, men i deres tilfælde ville jeg kalde dem fejl).

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 07-12-04 22:57

Med mindre du ved hvad du gør så brug AVG. Det er ikke det bedste program på scenen (for at sige det mildt). Men det virker - og har dejligt få knapper at komme galt afsted med.

Hvis der så suppleres med en af de gode online-antivirus-tjenester (pandasoftware.com fx.) hvis du er nervøs.
Og en habil ad-aware ting indimellem.
Og du ellers sidder bag nat eller en god firewall.

Så har du mange gode og rolige års surfning foran dig.

I øvrigt så husk at avgfree skal skiftes fra version 6 til version 7 inden nytår.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 07-12-04 23:08

Hvis du gerne vil køre med 2 antivira Progs.
Så benyt EZ antivirus, det er pt det eneste peogram der har "2" virus skannere i et, her med ikke sagt at der faktisk er 2 virus programmer i et, men at programmet benytter 2 forskellige måder at skanne efter virus på.

Programmet er ikke gratis men det er biligt i forhold til feks. Norton og iflg. hvad jeg har læst mig til giver det optil 3 års gratis opdateringer, hvilket ingen andre gør...

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 07-12-04 23:19

til nuber2
Ja, AVG er nemt at håndtere, men det synes jeg også TDC' wbespeed antivirus er.
Undskyld jeg bryder ind her!

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 07-12-04 23:26

Hej Joan
Jeg har ikke prøvet TDC's webspeed-antivirus, jeg får desværre ubehageligt udslæt (dog ikke virus) hver gang jeg prøver på at blive kunde hos bemeldte teleoperatør. Og jeg har efterhånden prøvet til mange gange.....
Men det er da givet et udmærket antivirusprogram.

Når jeg nævner avg (www.grisoft.com) har det også en vis relation til deres prispolitik.

Nuberto

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 07-12-04 23:35

Hej nuber2
tak for svar!
Jeg har aldrig haft ubehageligheder i forb. med hentning af deres webspeed sikkerhed, det gik helt smertefrit (jeg er ikke ansat i firmaet!)og det er ukompliceret at bruge, og så er det da billigt - en tier pr. md.
Jeg havde AVGfree, men var ikke klar over, om det var sikkert nok, det er jeg da heller ikke med TD's. Men hvad er i det hele taget sikkert i dag ?
Joan

Kommentar
Fra : bepo

Dato : 08-12-04 08:25

Hej! allesammen!
Jeg har set skriften på væggen, og vil i al fremtid holde mig til et virus program.
Men! Men! Hvis jeg nu fjerner"NORTON" inden jeg forsøger med "KASPERSKY" ell.
lignende igen - hvad så?
Det hele startede med at NORTON ikke kunde fjerne en "TROJANSK HEST", men min søn som "kører KASPERSKY" , ikke havde problemer med at fjerne omtalte "HEST"!

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 08-12-04 11:24

Hej Bepo!

Jeg forstår dig rigtig godt med hensyn til at fjerne det ene sikkerhedsprogram før man har hentet det andet, men kan du ikke bare beholde det du har nu, og så kontakte
KASPERSKY online eller pr. email - eller se programmets "FAQ" (ofte stillede spørgsmål) om dér ikke findes et spørgsmål med et tilhørende svar, som du kan blive lidt klogere af.

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 08-12-04 20:41

er kaspersky ikke bedre end norton?

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 08-12-04 21:20

JacobS , du spørger om Kaspersky ikke er bedre en Norton ? -

Det mener bepo vel, siden han vil installere dèt i stedet for Norton - eller hur?

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 09-12-04 01:47

Der vist delte meninger om hvorvidt at det ene eller det andet AviraProg er bedre eller dårliger en andre..

Man kan vel generalt sige at bare man har et AviraProg, der kan fjerne/skanne evt. trusler, om det så hedder AVG, Norton, Norman osv. kommer det ikke lidt ud på et???

75653 Slutter her sit indlæg i dette SP...

Kommentar
Fra : bepo

Dato : 09-12-04 10:09

Hej joanjoergensen!
Jeg har forsøgt mig på"FAQ", men det kom der ikke rigtigt noget ud af, så jeg
holder mig til NORTON, og skipper alle yderligere eksperimenter!, men tak for din
kommentar.
Og til 75653 : Er ikke helt enig med dig, der er himmelvid forskel forskel på diverse
virus progr. Jeg har prøvet NORMAN, og jeg skal love for at jeg fik problemer, min scanner stod af, og fotoprogrammet drillede, det gjorde at jeg gik tilbage til NORTON,
nu virker begge ubeklageligt. så der er en forskel!
Her til slut: Tak til alle for jeres indlæg - . Og jeg ønsker alle en rigtig glædelig jul**

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 09-12-04 10:52

Fint bepo, behold det du har indtil videre, jeg kender mange der er rigtig tilfredse med
Norton. God vind og glædelig jul også til dig og dine
:0)) joan

Annuller spørgsmålet
Fra : bepo

Dato : 12-01-06 13:03

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål