/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
tdc bredbånd?
Fra : susno
Vist : 375 gange
140 point
Dato : 07-12-04 19:26

Jeg overvejer at skifte til tdc bredbånd (adsl til 139 plus forbrugsafgift)
Men forbrugsafgiften er afhængig af MB forbruget- og det har jeg svært ved at gennemskue.
Jeg mailer ,går på netbank, er i kandu, og kigger lidt rundt på hjemmesider. ca 1 time hver dag.
Ingen film og musik.
Kan nogen give mig et praj om hvor meget det ca er i M.B.På forhånd tak

Venlig hilsen susno

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-04 19:29

synes lige at det er noget af et trick tdc der her lavet så ville nok ikke røre det selv

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 150 point
Dato : 07-12-04 19:48

Har du set på TDC's hjemmeside http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_om_fb

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_om_foer

Du kan jo ringe til TDC, det er gratis. Tal med dem om hvor meget, du får brug for ADSL.

Det er lidt af en jungle at finde ud af, men du må "surfe" lidt på deres hjemmeside http://tdc.dk/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-04 19:50

Det er ikke noget trick bortset fra det ikke har noget med Bredbånd at gøre. Det er en løsning for dem med et lille behov da båndbredden på downstream kun er på 256 kbit./s
Du kan se her hvad det indbærer, men det skal tages med forbehold fordi sites med tung grafik vil forbruge flere mb.
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_om_fb

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 07-12-04 19:53

Det kan fedt hjælpe at ringe til et firma og spørge om deres produkt,det er en vare de sælge.Har for år tilb prøvet de forskl tilb og intet ,ingen af dem blev billigere end hvis jeg havde taget et fast tilbud.Hvis du er på nettet jævnligt,skal der ikke meget til før du er så tæt på 350 kr for en fast forb

Kommentar
Fra : susno

Dato : 07-12-04 20:03

Tak for kommentarerne. Jeg har været inde på siden og også installeret et DU-Meter, der skulle vise mit forbrug.(som jeg dog ikke kan gennemskue)
Problemet er at jeg ikke har råd til at betale 350 kr om måneden, så jeg ville gerne vide om det jeg laver svarer nogenlunde til "for en 50èr megabyte-forbrug."
Derfor disse lidt tågede spørgsmål.
V.H.Susno

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 07-12-04 20:15

Jeg ville altså ikke gøre det hvis jeg var dig. Jeg har en kollega der har det og han har fået en kæmpe regning. Min mand der er teknikker siger at det skyldes at alle de billeder man kommer forbi på nettet, downloades til din pc og det kommer du til at betale for. Få du dig hellere en fast bredbåndsforbindelse, så har du styr på dine udgifter.

MVH
Jspi

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 07-12-04 20:25

Der er sikkert noget om hvad jspi skriver,lyder helt utroligt troligt.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 07-12-04 20:28

Hvis det er økonomien der trykker ,ville jeg holde mig til et tidsbetalt abb Pr minut og absolut ikke
Pr MB

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-04 20:32

BjarneD - jeg kan vel vælge at kalde det hvad jeg vil - for mange får sig en mega overraskelse netop fordi det er lidt vanskeligt at holde sig indenfor grænserne osv osv osv. Jeg kender nemlig også en hel del der bestemt ikke sparede noget på den opkobling.

olepost - tjah og så kommer regningen også godt derop ad - i så fald ville jeg lade mig nøjes med en udbyder der lå lavere for at undgå overraskelser og så leve med at netop den udbyder ikke er så helt tilfredsstillende men passer til pengepungen (TISC)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-04 20:42

Du har vel ikke mere ret til, at have en mening end andre Miritdk, men det er tydeligt angivet hvor "lidt" man får for pengene og TDC vil gerne sælge den væsentligt dyrere løsning på 512/128.
En PPPoE forbindelse som der her er tale om kan ikke være et alternativ til en fast opkobling, men snarere ret alternativ til en analog eller ISDN forbindelse. Hvis man sammenligner opkobling med ISDN, der afregnes pr. minut vil man endda komme til at betale for sløve servere da man jo også betaler for ventetiden.
Jeg har svært ved at se tricket i det her. Det er bare en mulighed for de der enten ikke har råd eller behov.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 07-12-04 21:02

Mesteren har talt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-04 21:17

Kan du godt lide at se dine egne (mange) kommentarer, Kloge Ole?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 07-12-04 21:25

Hvis du har noget gylle du vil af med,opretter du bare en small talk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-04 21:45

Netop!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-04 21:48

BjarneD - jeg har lige så meget ret til at have en mening som alle andre !!!!!!!!!!!!!!!!! Og ikke lmere ret osv - som du skriver. Janteloven min bare *GGG*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-04 21:49

arghhhhhhhhh tastaturvirus - lmeer = mere *G*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-04 21:50

ajiiiiiiiiii - MERE !!!!!!!!!!!!!!! *GGG*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-04 21:52

Det jeg mente med trick - var som allerede omtalt af flere - temmelig overraskende regninger netop på den opkobling der tales om som hovedspørgsmål.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-04 21:52

Det er åbenbart kun mig der ikke må have en mening. Nu er I to mod een

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-04 22:19

BjarneD din nisse - såvidt jeg kan se har du dine meninger - men er det lidt svært at blive modsagt mon ??? Det burde måske være oplæg til en tråd for dig *GGG*

susno... kig på www.tiscali.dk - 199 mdl - ikke så ringe et alternativ

Kommentar
Fra : janchri

Dato : 07-12-04 22:26

Man kan altså få bredbånd(webspeed] hos tdc til 149.kr mdr som ikke er forbrugsafgift.det er godt nok kun 64/64 kbit./s

Kommentar
Fra : Jimmyboy

Dato : 07-12-04 23:27

Webspeed kræver at man har kabel tv.

Kommentar
Fra : blahamar

Dato : 08-12-04 11:14

Jeg kører ADSL med Volumentaksering i Grønland. Jeg var meget skeptisk i starten. Men regningen er kommet ned på ca. 600 kr. pr. måned. Taksten er Dag/Nat 0,68/0,34 kr./MB.
Opkobling tidligere kostede ca. 1800 pr. måned. Intet mdl. abbonnement.
Jeg downloader musik, billeder, opdateringer m.m. uden at tænke på prisen. Jeg bruger lidt over 1000 mb pr. md.
Sidder ved skærmen mindst 4 timer hver dag, i weekender op til 15 timer eller mere.
Så prøv, og se om ikke du bliver positivt overrasket, Dit forbrug lyder da ikke af særlig meget.

Godkendelse af svar
Fra : susno

Dato : 08-12-04 18:01

Tak for svaret ans.Det udviklede sig godtnok til lidt af en diskussion. Men tak for alle kommentarerne(også de mærkelige tegn som jeg ikke forstod - Jeg har vist meget at lære endnu i denne "compu"verden)

Venlig hilsen Susanne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-12-04 18:18

Selv tak og