/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
IE 6.0 vises ikke?
Fra : finnkier
Vist : 335 gange
90 point
Dato : 07-12-04 15:52

I et stykke tid har jeg bøvlet med IE6.0. Når jeg starter programmet, vises det ikke på skærmen! Jeg kan i Windows jobliste se, at det kører, men jeg får intet på skærmen.
Jeg har - efter at problemet opstod - installeret firefox, som fungerer fint.
Men jeg vil gerne OGSÅ kunne køre IE6.0, fordi der er sider, som Firefox ikke kan vise.
Jeg har forsøgt, mange gange, at afinstallere IE6.0 og geninstallere det. Nogle gange bevirker det, at jeg kan starte og se IE, men efter et par dage genopstår problemet.
Er der nogen, som har en idé til, hvordan jeg kan løse problemet?
Jeg håber på jeres hjælp.

finnkier

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-04 16:00

Hvis du kører Windows 95/98/ME/XP er brugergrænsefladen (skrivebordet, vinduer, stifinder osv) : Explorer !!!

Opret en genvej til "C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE"

..så burde din intenet browser køre, hvis du ellers har IE installeret og filen ligger dér !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-04 16:00

Hvad i alverden mener du ??????? lurer med - der kommer nok en der kan gennemskue det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-04 16:02

haha og det gjorde der så *GGG*

Kommentar
Fra : finnkier

Dato : 07-12-04 16:14

Jamen, sagen er altså, at der ikke kommer noget frem på skærmen, ligesom der heller ikke dukker en knap op i proceslinjen, som viser, at IE kører. Den starter ganske enkelt ikke. Da jeg kikkede der, hvor du anviste mig, så jeg i øvrigt, at der var to versioner af IE6.0 i den nævnte mappe. Kan det have noget med problemet at gøre.
Jeg glæder mig over hjælpen og håber at kunne komme videre.
Finn

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-04 16:14

Der er normalt nul problemer med at havde f.eks. NS6, Opera, Firefox og IE6 installeret samtidig. De kan endda køre samtidig. Der opstår dog problemer, hvis du bruger 3'die parts pop-up stoppere, avant browser plug-in til IE eller lign.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 07-12-04 16:19

Slå systemgandannelse fra.

Fjern IE : http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q293907

Kør en reg. scan med : http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

Slå systemgandannelse til.

Prøv en recover : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/

Geninstallér IE6.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : finnkier

Dato : 07-12-04 16:24

Tak for svaret molokyle.
Jeg har ikke gennemført dit råd, for det viste sig, at da jeg forsøgte med en genvej til Ie6.0(2), så kunne den faktisk starte op uden problemer.
Men jeg takker for svaret, som jo hjalp mig, og jeg vil gemme din vejledning til at fjerne og geninstallere programmet til en anden gang.
Atter en gang tak, de 90 point har du vel fortjent!

Kommentar
Fra : finnkier

Dato : 07-12-04 16:26

PS Molokyle, hvorfor skal jeg slå systemgendannelse fra, og hvordan gør jeg det? Jeg har ikke flere point at dele ud af, men måske kunne jeg få dette som et lille bonussvar )
Finnkier

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-04 16:28

100 point .. Tak

Der er nemlig 10 ekstra point, for at få accepteret et svar inden 1 time

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle