/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Underlige lyde i en 206'er
Fra : kpm10
Vist : 1718 gange
40 point
Dato : 09-08-02 11:19

Hej, jeg har en 206'er fra 2000 jeg er meget glad for min bil, selvom der
dog har været en del problemer med den.
Det som der er galt lige nu håber jeg at i kan hjælpe mig med, da jeg ikke
har tid for øjeblikket til at køre bilen til service.

Hver gang at jeg køre over et bumb i vejen eller en kant eller lign. kommer
der en klonk lyd ude fra venstre forhjul, det lyder nærmest som om at det
er noget der ikke er spændt ordentligt fast, jeg har selv tænkt på om det
kan være en manchet eller lign.
Bilen har kørt 95000km hvis det kan være til nogen hjælp.

Jeg håber virklig at i kan hjælpe mig, da jeg ikke for tiden har tid til at
indlevere bilen på et værksted og er meget afhængig af den, og jeg vil også
høre om det noget der betyder noget at der går lidt inden at delen eller
delene bliver skiftet.

Mange venlige sommer hilsner

Kristian Mikkelsen

Accepteret svar
Fra : azazazAZAZ999

Modtaget 40 point
Dato : 09-08-02 17:48

Hej Kristian.
Jeg tror jeg kan gi´dig et muligt svar, desværre ikke et godt hvad angår værksteds-ophold. Det lyder nemlig som en fejl, som mange Peugeot biler fra 2000 er født med, både i 306 og i 206 serien. Det starter som en svag knagen ved bump og udvikler sig til en sand larm, bare man kører over den mindste ujævnhed. Det kommer fra gummimanchetterne, og er en fejl, som de kender udmærket på alle de autoriserede Peugeot værksteder. Desværre en fejl, der først opstår når bilen er et par år, og har rundet de 70-80000 km. Og som koster en dag på værksted. Reservedelene koster en lille tusse + et par arbejdstimer. Gøre det selv afhænger af mod og muligheder.
Men går du til dem på værkstedet, kan du muligvis hente lidt rabat, for ikke at nævne deres "Røde" ører.
Hilsen Az...

Kommentar
Fra : Traic

Dato : 10-08-02 16:52

Jeg tror nu ikke det har noget med manchetten at gøre, snarere er det din fjeder eller fjeder-kasse den er gal med -- måske endda, er fjederen knækket.

Smid en donkraft under venstre forhjul og se om der er brud på fjederen.

Godkendelse af svar
Fra : kpm10

Dato : 12-08-02 09:54

Tak for et rigtig godt svar azazazAZAZ999.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-08-02 12:30

Hej...
Det kan være dine stabilisatorsatorarme el. lign. forb. med
forhjulsophængene. Min Xantia 1.8 '93 gjorde det samme ved ca 100 kkm, og
begge armene blev skiftet med nul "klonk" til følge.....

Jeg har osse fået det lavet på adskillige MB - hyrevogne (W210), der er det
svjh bærearmsbøsningerne der går ved de kilometer.

Hverken på Xantia eller MB'erne har det været noget der kostede en
herregård.
Prøv ad

Peter

--
Peter Juul
pju@12move.dk
kpm10 <kpm10.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3k079.4495$ww6.507363@news010.worldonline.dk...
> Hej, jeg har en 206'er fra 2000 jeg er meget glad for min bil, selvom
> der
> dog har været en del problemer med den.
> Det som der er galt lige nu håber jeg at i kan hjælpe mig med, da jeg
> ikke
> har tid for øjeblikket til at køre bilen til service.
>
> Hver gang at jeg køre over et bumb i vejen eller en kant eller lign.
> kommer
> der en klonk lyd ude fra venstre forhjul, det lyder nærmest som om at
> det
> er noget der ikke er spændt ordentligt fast, jeg har selv tænkt på om
> det
> kan være en manchet eller lign.
> Bilen har kørt 95000km hvis det kan være til nogen hjælp.
>
> Jeg håber virklig at i kan hjælpe mig, da jeg ikke for tiden har tid til
> at
> indlevere bilen på et værksted og er meget afhængig af den, og jeg vil
> også
> høre om det noget der betyder noget at der går lidt inden at delen eller
>
> delene bliver skiftet.
>
> Mange venlige sommer hilsner
>
> Kristian Mikkelsen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>