/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Har fået en HAcker ?
Fra : Andrewz
Vist : 430 gange
43 point
Dato : 05-12-04 21:40

Hej ... jeg sad på msn og skrev med en ven ... hvor min computer så lige pluslig begyndte og skrive alt muligt lort til min ven over msn ... det betyder jo at en har hacket sig ind på min computer ... men nu hvor jeg gerne vil finde ud af hvem det og jeg ved at han har skjult sin ip adresse ? ... er der nogen der ved hvordan jeg kan trace ham selvom han har skjult ip ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-04 21:45

du kommer sikkert ikke længere end til hans udbyder - og de udleverer ingen. Hvis du har den nyeste version af msn messenger - har du så evt. sagt ja til alt det ekstra de "tilbyder" - for det skaber problemer.

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 05-12-04 21:48

nej det var det jeg ikke gjorde... jeg sad bare på msn og så var der en af mine venner der skrev hej Stump ... hvor min computer så bagefter skrev i mit navn "Luk" og "Lorte unge" så ved ikke helt hvad der sker ?
men ville meget gerne vide hvem det er så jeg kan melde ham ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-12-04 21:56

Jeg forstår dig godt, men hvad med at bruge kræfterne på at få sikret din computer så andre ikke kan gøre det samme.
Minimum en personlig (software) firewall og husk lige at få hævet sikkerhedsindstillingerne på din PC.

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 05-12-04 22:01

Hehe ... har jeg gjort : P ... mit problem lå i jeg brugte windows firewall vilket ikke virker særligodt så nu bruger jeg sygate ... og antivirus og alt det der har jeg check på ; ) ...

- men vil nu stadig godt have ramt på den satan

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-12-04 22:04

Du kan jo spørge ham der stiller dette spg: http://www.kandu.dk/dk/spg/55452 hvad det er han har fået fat i, men du skal stadig have fat i lovens lange arm når du har fundet hans IP.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 05-12-04 22:12

det var højest sandsynligt bare din ven der brugte MessengerDiscovery (http://www.messengerdiscovery.com/) hvis du har det installeret og du så skriver !imitate hej Stump .. så vil det se ud som om den du skriver til har skrevet det, selvom det var dig.
Prøv og spørger din ven om han ik bar tar pis på dig.. var selv ude for det

Mvh P/lb

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 05-12-04 22:12

Jow men det kan man kun bruge hvis han ikke skjuler sin ip adresse men det går ham her ?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-12-04 22:14

nemli, plb, det ku lyde som MessengerDiscovery den har jeg osse prøveet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-04 22:16

mess. discovery eller ej - så ville vennen nok ikke lige bruge de udtryk til sig selv

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 05-12-04 22:19

kan ikke følje med længere hehe ...

hvad er MessengerDiscovery

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 05-12-04 22:24

Det er et program man kan bruge sammen med Alm msn, det gør sådan at din ven kan skrive til dig, bare i dit navn, så det for dig kommer til at se ud som om at det er noget du selv har skrevet.
Han laver "sjov" med dig. (men det kan være skide ireterende)
Programmet kan kun bruges sammen med msn6,2 du kan ihvertfald ikke bruge det sammen med msn 7,0

Hvis det iretere dig tilstrækkeligt, er der nok ikke andet at gøre, end at blokere ham nogle dage ;)

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 05-12-04 22:27

HAHA okæ forstår ... det kunne godt ligne ham :P

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 05-12-04 22:29

okæ forstår hehe :P tarker for hjælpen

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 05-12-04 22:32

ved du hvordan man bruger det program ?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-12-04 22:33

man henter det og så er det der bare, som plus!

Accepteret svar
Fra : Trinethk

Modtaget 53 point
Dato : 05-12-04 22:36

ja, du skal bare hente det på google søg efter MessengerDiscovery find det og hent det.
Derefter indtsler, og når du så skriver til en af dine venner, så skal du skrive !imitate foran hver gang du skriver til ham.
Husk !

!imitate

Ikke sikkert det virker til andet nd msn 6,2

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 05-12-04 22:36

okay tarkER : )

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 06-12-04 00:28

Husk at acceptere et svar !

Godkendelse af svar
Fra : Andrewz

Dato : 07-12-04 16:16

Tak for svaret Trinethk.