/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Moedelfly
Fra : Better_Performance
Vist : 609 gange
100 point
Dato : 05-12-04 17:12

Min svigerfar ønsker sig et modelfly i julegave, og det er jomeget godt, men hvor i alverden køber jeg det?

Det han ønsker sig er emre specifikt et "byg selv" fly med træskelet og sandsynligvis udspændt med et papirmateriale eller lignende. forslag?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-12-04 17:41

Det afhænger jo af hvilke type modelfly det drejer sig om.
Skal det kunne flyve eller er det en "bordmodel" ???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-12-04 17:41

Du kan finde butikker der handler med sådan noget under Modelhobby.
Her får du et enkelt link med nogen få adresser.
http://www.estart.dk/148/188/

mvh dova

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-12-04 17:42

Som han selv sagde, så skal det være noget i stil med cigarkasse træ som man samler, spænder noget papir over og smider ud i fædrelandet og ser om det lander

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-12-04 17:50

Hvis der er tale om RC-fly er her et link med frit valg på alle hylder
http://www.google.dk/search?hl=da&q=modelfly&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3Dlang_da
Hvis der ikke er tale om RC-fly kan det fås via hobbyforretninger

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-12-04 17:55

Det skal lige bemærkes at RC-fly (radiostyrede) ligger i en anden prisklasse end bordmodeller og svæveplaner, så mon ikke det er den sidste katagori du er ude efter.
Hvis ikke, ville jeg ønske du var min søn

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-12-04 17:58

Der er IKKE tale om noget med radio eller motor af nogen art, det væsentlige kriterium er at det er en model af træ og IKKE plastic, jeg har ikke noget forstand på det, og ved ikke hvad jeg skal søge efter, så jeg har brug for at vide noget om konkrete forretninger gerne tæt på København eller i hvert fald på Sjælland

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-12-04 18:07

Alle hobbyforretninger kan skaffe modelfly, så det er bare med at komme ned på hjørnet.
God fornøjelse

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-12-04 18:21

dabj -->

Øhh, det var da en fin hjælp du kom med der, og det er da sikkert rigtigt at alle forretninger kan skaffe dem, men nu ved jeg jo som nævnt INTET om modelfly, så hvad skal jeg bede dom om at skaffe?

Punkt 2. Jeg skal bruge det i morgen, det skrev jeg godt nok ikke tidligere, men det er derfor jeg søger konkrete oplysninger om hvem der har et udvalg indenfor genren

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-12-04 18:53

Ok----efter min opfattelse drejer det sig så om et svæveplan (træ og rispapir).
Desværre findes der så mange modeller og i så mange forskellige prisklasser at jeg ikke kan råde dig i valget af type.
Hvis du henvender dig i en velassorteret hobbyforretning har de et katalog, hvor du kan se billeder af hvad der er på markedet.
Du må så vælge ud fra størrelse, pris og udseende.
Har de den valgte model på lager, får du den udleveret i en kasse, og har de den ikke hjemme skaffer de den, men der er vel også den mulighed, at give ham et gavekort og lade ham selv vælge.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-12-04 19:03

Men hvor ligger der en sådan??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-12-04 19:08

Der er en butik: Holte modelhobby
Øverødvej 11
Holte

tlf. 45420113

mvh dova

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-12-04 19:12

Der er masser af butikker dova, men såvidt jeg kan se har de ikke specifikt et udvalg jeg er interesseret i

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 15-12-04 11:15

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-12-04 08:46

dabj..

Hvem er du der skriver til mig på kandu's vegne??

Og hvis du læser tråden kan du se at jeg IKKE har fået et brugbart svar, så hvad er problemet?