/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hundebøger
Fra : op1
Vist : 1020 gange
25 point
Dato : 05-12-04 17:08

Er der nogen, der kan anbefale nogle gode bøger om schæferhunde og/eller pudler?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-12-04 17:17
Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-12-04 17:19

Hvem er det til?? Det gør en forskel om det er til et barn, der drømmer om en hund, eller om det er til en gammel garvet hundefører med elitehunde..
(øøøh, jeg går ud fra, at der er tale om en julegave..... )

Kommentar
Fra : op1

Dato : 05-12-04 17:31

Ja det er julegaver. Det er til en hundeejer (en af hver styks race), der i alt har haft 5 hunde. Så hun ved en del om hunde, så det skal ikke være alt for banalt, men ellers er alle forslag velkomne.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-12-04 19:08
Kommentar
Fra : Whiny

Dato : 05-12-04 21:55

Hundelytteren af Jan Fennel er en god bog, uanset racen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-12-04 18:16

Enig med Whiny...

En bog om klikkertræning kunne også være en god ide..

Eller en bog om rally-lydighed, hvis fødselaren læser engelsk. Der findes endnu ikke nogen bøger om emnet på dansk.

Egentlige racehundebøger vil det sikkert være svært at finde nyt i, når det er en gammel garvet hundeejer.

Kommentar
Fra : ieconfig

Dato : 08-12-04 09:22

Tal hundsk af Stanley Coren.
Denne er heller ikke racebestemt, men en sjov og lærerig bog både for garvede hundejere og for den nye.
Held og lykke med at finde en god bog.
Camilla

Accepteret svar
Fra : Whiny

Modtaget 25 point
Dato : 12-12-04 00:33
Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 12-12-04 03:34

Børge Rasmussen og O. Bertelsen har skrevet en bog med titlen "Schæferhunden".

Det er en flot bog på 268 sider, den indeholder alt om hvalpe,avl og opdræt, træning, stamtavler og meget mere.
Den er rigt illustreret, en bog alle schæferhundefolk bør eje og have læst, især for hundenes skyld.
I nederste venstre hjørne står der clausen bøger hvis det er til hjælp for at finde den.
Mogens

Godkendelse af svar
Fra : op1

Dato : 07-01-05 01:29

Tak for svaret Whiny.