/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hjælp til PDF fra QuarkXpress til tryk.
Fra : black_silver
Vist : 430 gange
200 point
Dato : 05-12-04 16:57

Nogen som kan guide mig? Jeg har et quark dokument som skal afleveres til tryk som PDF, men det driller lidt.

Det er et ´logo´ med baggrundsfarve som skal trykkes på en konvolut.

1) Skal der så være skæremærker i pdf filen?
2) Når jeg har gemt pdf filen er der lidt hvidt ovenover og nedenuder mit billede?
3) Ved konvertering til pdf får jeg en fejl om at Helvetica ikke blev embeded. Undrer mig, da jeg slet ikke bruger den font men arial.

Nogen som kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-12-04 17:14

Uden at kende filen, kunne det tænkes at teksttypen Helvetica er en alternativ type som tages i anvendelse, hvis den type der egentlig var tænkt som den primære, ikke er til stede.

Har du Helvetica i dit register over skrifttyper?

Kommentar
Fra : black_silver

Dato : 05-12-04 19:42

Nej har ikke Helvetica installeret. Kan godt installere den igen, men der findes så mange forskellige, så jeg ved ikke lige hvad det er for én af dem der mangler.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 06-12-04 08:41

Jeg har selv haft det samme problem, bare med In-Design. Den blev ved med at melde fejl over en "manglende" font (i en enkelt overskrift) når jeg skulle have den igennem destilleren for at lave en PDF. Jeg havde ellers installeret ALLE fonte som blev/bliver brugt i dette tilfælde klubblade.
Jeg kan godt se at du ikke lige kan ændre din font i et logo, men jeg løste det ved at "skifte" (i InDesign) fonten fra ARIAL BLACK BOLD over til VERDANA BOLD og fik så distilleren til at acceptere dette.

Mvh
Palle Jensen

Annuller spørgsmålet
Fra : black_silver

Dato : 09-04-06 15:07

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål