/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Piratbrugere!!
Fra : Calleman
Vist : 478 gange
18 point
Dato : 05-12-04 16:50

Hejsa.
Nu har jeg svaret på adskillige spørgsmål herinde, og desværre bliver kun en lille del af disse lukket!
Jeg synes sku' der er røvet at oprette en bruger herinde, stille et spørgsmål, få sit svar og så bare skride!
Er det bare mig eller er der andre der føler som mig?

[Calle]

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-12-04 16:51

Calleman

Du er ikke den eneste

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 05-12-04 16:54

Jeg er nærmest ligeglad.
Det er bare sjovt at hjælpe.
Jeg syntes det er mere irriterende med dem der bare lukker deres spg. uden man ved om det hjalp. Eller dem der giver "accepter" til et totalt skod svar, så frygter man at de fulgte fjolsets råd

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 05-12-04 16:57

Hej Troldenesdhb.
Det er da rigtigt at det skal være lysten der driver værker herinde, men pointsystemet er jo som du også selv er lidt inde på en slags accept af ens svar.
Jeg synes personligt at det er generende ikke at vide hvor sagen ender. :)

[Calle]

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-12-04 17:05

Du har fuldstændig ret---desværre kan vi ikke gøre en dyt ved det--bortset fra at skumle lidt

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-12-04 17:16

har de første 100 spørgsmål (gad ikke klikke vidre) som ikke er afslutte (har også haft skrivet til kandu "ingen tilbagemelding endnu" om det ikke var muligt at de MAX kunne stå åbne i 1 år eller mindere at DE så lukket spørgsmålene og uddelte pointene (alle svare deler X point)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 17:17

Calleman -> Jeg har over 600 'ubesvarede' *LOL* spørgsmål liggende og vente på en kommentar fra spørgeren. Jeg vil tro at mindst de 400 af dem er acceptabelt besvarede !

Man kan da blot glæde sig over at spørgeren tilsyneladende fik løst sit problem

..hvis ikke folk får løst deres problem, sku' de sgu nok få råbt op !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-12-04 17:19

[hør]Vi har været inde på det mange gange før, men når kandu om føje tid (snart) kommer i sin nye udgave kan man jo håbe på, at ikke lukkede spørgsmål, efter en vis tid automatisk bliver fjernet, eller endnu bedre, bliver lukket efter et eller andet system. Nå--det er nok bare ønsketænkning

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-12-04 17:24

Jeg tror nu også at det mange gange er fordi folk ikke sætter sig ordentligt ind i systemet, og finder ud af hvordan man gør.

De takker for svaret, men accepterer ikke så det bliver lukket.

Men ellers har du helt ret, hvis folk bare får et svar og så "glemmer" at lukke.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 28 point
Dato : 05-12-04 17:27

Man kunne da også bare fjerne hele pointsystemet. Der er da for børn og barnlige sjæle...
Det er da også lidt tumpet, at man skal BETALE for at få lukket et spørgsmål op som man har interesse i. Og så er svaret etellerandet totalt åndet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-12-04 17:40

Haløjsa
Helt enig. Der mangler lidt selvjustits her på sitet. Jeg har sendt diverse forslag til administratorerne. Hvis et spørgsmål ikke lukkes efter f.eks. en måned, så slettes det. pointene lægges i en pulje der en gang om måneden fordeles mellem de accepterede svar der er afgivet i perioden. Desuden bør det kunne lade sig gøre at få administrator til at slette profiler på brugere der ikke rigtig kan begå sig på sitet. Iøvrigt er jeg også en del sur over de spørgsmål hvor der står et eller andet åndet i overskriften, som f.eks. "Hvad sker der nu", "Min puter er død" og lignende. Mange flere kunne få nogle ordenlige svar hvis man kun skulle åbne de spørgsmål hvor man i overskriften kan se hvad det handler om, i stedet for at bruge tid på noget man måske ike ved noget om.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-12-04 17:43

Jeg sletter bare fluen når der er gået et stykke tid - med mindre jeg har lovet at vente.
Men til gængæld har jeg også fået tilført point fra fluebensslettede spørgsmål.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 17:59

Birgitta -> Uanset om du accepterer et svar eller ej, er pointene tabt forever, hvis der ellers er faldet en kommentar til tråden

Jeg ville mene at point på en eller anden måde ansporer folk, mig selv iberegnet, til at forsøge at besvare et spørgsmål. Det ville være fint for mig, om man blot havde en statistik for antal besvarede spørgsmål pr. bruger i stedet for point ...som 'gullerod'. For hver 10 besvarede spørgsmål eller 10 login's (kun ét pr. dag tæller) kunne man så selv få lov at spørge. Disse 'ledige' spørgsmål skal kunne spares op, hvis man ikke lige havde noget på hjerte. 30 besvarede spørgsmål eller 30 dages login ville give mulighed for at stille 3 spørgsmål.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-12-04 18:33

Jeg syntes at pointloftet bør hæves så man kan få 1000 point ad gangen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 18:39

emesen -> Ja, lad der endelig gå inflation og devaluering i lortet

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Calleman

Dato : 05-12-04 18:46

Tak for alle jeres input!
Da du, Birgitta, synes pointsystemet skal fjernes, kan jeg ikke lade være med at give dig point for denne besvarelse. ;)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-12-04 18:47

Mol, Jegbesvarerdaikk'spørgsmålforatfåpoints........ nåmen så er jeg nok ikke "folk".

Men Mol, med det system du nævner, så er det da synd for de stakler, der ikke kan svare på nogen spørgsmål... Det kan jo netop være de samme, som har mange ting at spørge om..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-12-04 18:50

HoHoHo, tak for accepten af mit svar, Calle. Så har du ikke set, at jeg ikke er superbruger, og jeg derfor ikke får nogen points, -de er gået tabt...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-12-04 18:51

---Men jeg har besvaret rigtig mange spørgsmål...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 19:05

Birgitta ->

Hver 10'ende dag kan de stille et spørgsmål. Præcis som nu, hvor det koster 10 dages login at stille et spørgsmål til 200 point

</MOLOKYLE>