/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
panda eller norton 2005 antivirus
Fra : JacobS.
Vist : 626 gange
10 point
Dato : 05-12-04 11:09

hej

Hvilken er bedst?
Panda eller norton?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-04 11:15

norton !!!!!!!

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 05-12-04 11:17

hvorfor?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-12-04 11:23
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-12-04 11:39

Hip som hap

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 05-12-04 12:06

ingen a dem brug AVAST

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 05-12-04 12:12

hvad er avast
er det antivir eller avg? de er dårlige!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-12-04 12:16

Avast er da lige som AVG og Antivir, god til prisen.
Panda er rigtigt god, men privatversionen har lidt under dårlig håndtering fra sælgerne der ikke har kunnet styre licenserne så de har sendt opkrævninger ud efter et år selv om folk havde betalt for mere. Jeg ved ikke om der er kommet styr på det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-12-04 12:18

Her kan vi læse - Antivir er et godt program -
http://www.kandu.dk/dk/tip/9887

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 20 point
Dato : 05-12-04 12:21

faktum - enhver sin smag - trods alt kan man ikke sikre sig bedre end at forsøge at gøre sit bedste med opdateringer osv -

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 05-12-04 13:38

Her lidt omtale af de 2 fra en af mine tidligere tråde: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4888

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 05-12-04 13:54

Norman er den bedste, den har Sandboks

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 05-12-04 15:37

hvis jeg var de vil jeg bruge norton indtil der kommer et nyer panda
efter min mening er begge lige god :)

Kommentar
Fra : petura

Dato : 05-12-04 16:47

med risiko for at blive lynset påstår jeg at : Det er et faktum at norton er meget resurce krævende og derfor kan sløve din maskine men det er også et meget anerkent program .jeg vil anbefale AVG FRA www,grisoft.com den er gratis finder det samme som både norton og panda . grunden til det ikke er anbefalet fra foretninger er jo at det er et gratis program de ikke tjener på , men det kører kanon stabilt .Det er samtidig muligt at online skanne din pc gratis hos norton og panda og så vil du opdage at AVGén har taget alt. her er linksene til dem . Du kan jo forsøge først inden du køber norton

http://security.symantec.com/sscv6/default.asp?productid=symhome&langid=ie&venid=sym

http://www.pandasoftware.com/activescan/

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 05-12-04 17:18

Jeg holder nu på norton!
Det sløver da ikke min pc!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-12-04 17:32

Måske er du bare for sløv til at opdage det, kære Jacob
Mange klager over Norton, og hvis nogen skulle være interesseret så anvender jeg selv Norman, men har ingen skrupler ved at installere AVG hos de der er for nærige (eller fattige) til at betale for noget med fuld dansk support.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 05-12-04 17:58

Jeg holder altså på Panda... et hurtigt og vel opdateret program.. det er norton sgu ikke... + det er mega langsomt...

Du kan da, prøve Panda gratis i 14 dage.... se mere her: www.antivirus.dk - under privat..

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 05-12-04 18:02

til er du klog, har den prøve verision også firewall, og spam filter og antivirus?
er panda ikke lige så langsom som norton?
på hvilke ting er norton dårligere end panda?

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 05-12-04 18:30

Jeg synes Panda er langt hurtigere.... Men det er min vurdering...

Panda har nogle +++ i forhold til...

Bedre opd. af nye virus typer... ( det sker flere gange dagligt )
Bedre support hjælp...

Ja, og hvad er der mere og sige... den er bare hurtigere...

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 05-12-04 18:40

okay.

jeg har købt privat computer (bladet) og der er panda antivirus program med. Fuld version, jeg har kun en demo af norton!

Skal jeg vælge panda istedet for norton?
Ifølge en test(ved godt den er gammel) er norton bedre end panda!
Er panda bedre til at fange virusser, firewall og alt det der?

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 05-12-04 18:46

Det vil jeg mene... men jeg vil jo ikke sidde og prage dig noget på...

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 07-12-04 16:21

Petura har ret, AVG er den bedste, og den er gratis, den er også tidligere blevet kåret som den bedste, den opfylder de fleste brugeres krav,
jeg har brugt Norton tidligere, den kunne ikke finde vira som AVG kan, efter min ringe mening er der ikke nogen bedre virusprogrammer pt.
Men det er jo en smags sag, vi er jo trods alt forskellige i vore vurderinger af programmer til computere, specielt hvad sikkerhed angår

Mvh.

Tadeo

Kommentar
Fra : petura

Dato : 07-12-04 18:57

tak tadeo det er jo en smagssag og alle praler jo nok med at det de bruger et det bedste , men jeg men stadig at avg er det hurtigste program og mest overskuelige program . prøv det det er jo gratis og se så hvad du selv synes.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 08-12-04 14:47

hej petura, det fremgik ikke tydeligt af min kommentar, men jeg bruger faktisk kun AVG har gjort det i flere md., den har fanget flere trojanere og hvad der ellers kører af skidt på nettet, alt efter hvilke steder man besøger, den er meget effektiv.

Mvh.
Tadeo

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 08-12-04 16:14

men avg har ikke firewall! kan man bruge avg og have sp2 firewall! uden at have ubudne gæster? er sp2´s firewall god nok?

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 08-12-04 16:21

er mcafee god?

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 08-12-04 17:14

Med sp2 og den nye firewall er du dækket godt ind, du skal altid sørge for at ha´alt opdateret det gælder også AVG, kør en næsten daglig scanning, den finder alt det skidt som nogle morer sig med at snige sig ind på ens comp., men ingen sikkerhedsprogrammer kan være på forkant på disse vira.

Jeg kan varmt anbefale det forslag "petura" kom med. mcafee er sikkert udmærket, det er som jeg tidligere har omtalt, en smags sag, men den er ikke gratis,
og hvorfor bruge sine penge på et program, når du kan få et gratis der er bedre.

Mvh.
Tadeo

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 08-12-04 17:16

jamen er avg bedre? jeg har set på en test at den er dårlig! jeg har norton! og er fin tilfreds med det!

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 08-12-04 17:36

Hvor har du set den test?

Hvor for så alle dine spørgsmål, når du er tilfreds med Norton.

Helt ærligt, så bør du lukke denne tråd nu, da du er så tilfreds med Norton.
Du har fået kommentarer på dit spørgsmål, vurder dem så, og træf din afgørelse.

Mvh.
Tadeo

Kommentar
Fra : JacobS.

Dato : 08-12-04 17:39

tjaaaaaaaaaa............. okay!

Godkendelse af svar
Fra : JacobS.

Dato : 08-12-04 17:40

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 08-12-04 18:14

Tak JacobS, det glæder mig du fandt frem til hvad du kunne forholde dig til.
Det gode ved Kandu er, at man kan altid få hjælp med svar og anbefalinger, hvad angår problemer eller ikke, med sin comp.
Livet er trods alt, man kan gå med både livrem og seler, hvad hjælper det så, du kan gå et eller andet sted og få en tagsten
på øverste etage.
Jeg savner en kommentar på mit spørgsmål med den dårlige omtale af AVG, men dit tjaaaaaaaa......., taler for sig selv!!!

Mvh.
Tade

Kommentar
Fra : petura

Dato : 08-12-04 22:39

til JacobS.
Det er rigtig at her kan alle hjælpe alle , det ser ud for mig som om du havde bestemt dig på forhånd inden du spurgte ,jeg savner også en lille komentar vi prøvede da trods alt . ... og tillykke med dit valg