/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
problem med ekstra ram
Fra : yearhouse
Vist : 356 gange
200 point
Dato : 05-12-04 00:50

Jeg har lige købt en blok med 256 ram...sd-ram, hedder det til min 5 år gamle Amitech.
Jeg har...helt af mig selv fundet ud af, hvor den skal sidde.
Men så tænder jeg halløjet....og ja.........så bliver den bare på den sorte startside, hvor der står "hit del if"...osv....Og så sker der ellers ikke mere.....kun hvis jeg fjerner den og genstarten.

kh
TOM

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 05-12-04 00:59

Hvor mange ram har du siddende i forvejen?? Når den er 5 år gl. skal rammene fordobles, når du sætter flere i.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 05-12-04 01:43

HEJ JERN JETTE

Det er der ingen der har fortalt mig.....jeg har 124 mb i forvejen. Det er vist fordelt på to blokke

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 05-12-04 02:37

Hej yearhouse !
JernJette har ret, du har sikkert 128 Mb i forvejen, hvis du har plads til en tredie blok må den givet ikke være større end 128 Mb, det er ikke sikkert dit bundkort understøtter en så stor blok som 256 Mb.
Et forsøg kunne være at fjerne alle blokkene, og så prøve med kun en, nemlig den på 256 Mb. Hvis det går kan du prøve at øge med en blok ad gangen.
mvh Benny

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-12-04 08:46

jeps - når du forøger ram skal du tage højde for at det er normalt at der kan sættes dobbelt så mange i som maskinen er født i - elles kan du netop ramme enten de problemer du er stødt ind i - eller maskinen bliver sløv - har prøvet det

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 05-12-04 12:36

jeg har nem´li 128 mb i forvejen, men jeg fulgte rådet og pillede dem ud og satte den nye i........men det er sq det samme.........så jeg er lige vidt

kh
TOM

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-12-04 13:20

Haløjsa
Må jeg lige komme med et bud. Er rammene af samme type? En anden vigtig ting er at der både findes synkron og asynkron RAM, RAM med paritetsbit, RAM uden paritetsbit, Såååååååååååå. Oplys lige hvad din Amitech hedder, og evt. alt hvad du ved om de nye RAM du har købt, så skal jeg gerne prøve at finde ud af om det overhovedet "spiller" sammen. Eller prøv at kontakte Amitech, de plejer at være meget hjælpsomme. Amitech http://www.amitech.dk/ klik på linket "e-support og service". Iøvrigt synes jeg Amitech laver nogle knaldgode produkter. Jeg har tidligere haft både en PC og skærm fra Amitech. Pc'n var en 150 Mhz, så det er et par dage siden, men de kører stadig uden problemer. Skærmen er nu 3 år gammel og der har aldrig været problemer overhovedet.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-12-04 13:53

Dine ram til Amitechen skal være 100Hz,de fåes også som 64Hz og 133Hz Sd Ram,det står på Ram blokken hvad type det er.
Stol ikke for meget på supporten fra Amitech,de er ikke alle lige dygtige dem der tager telefonerne.
Hilsen Keldd,
Med en 5år gammel Amitech,der snart skal på nationalmuseet.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 05-12-04 13:58

gUD IND I HIMLEN.......Jeg som troede jeg bare skulle have en SD-ram *g*
Hvad der er inde i denne ram, som du nævner, ved jeg ikke, men jeg kan læse op af forsiden: KINGSTON KVR 133X64C2/256.....256mb pc133 dimm cl2.
Min pc er en Amitech Powerline 819.
krydser mine små fingre *s*

kh
TOM

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 200 point
Dato : 05-12-04 14:10

Det er 133Hz Ram du har købt.
Tag den "Gamle"ramblok med til forhandleren,og be' ham bytte den du har købt, til en magen til den gamle.
Ikke noget med at lade ham prakke dig noget andet på.
Ikke engang Amitech kunne finde ud af at sende de rigtige til mig i sin tid.
Hilsen
Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 05-12-04 14:19

Tak for svaret Keldd. Så behøver jeg ikke RAMponerer min pc mere *ggg*

kh
tom

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-12-04 14:31

Selvtak yearhouse.
Det kan måske blive svært at få fat i de rigtige,jeg tror jeg prøvede 3 forskellige slags i sin tid.
Hver gang var det en pæn mand i hvid skjorte ,der stod og fyldte mig med løgn,om at dem kunne man da sagtens bruge.
De skal altså være mage til de gamle,og for lige at gøre forvirringen total,kaldte ham der vidste hvad det drejede sig om, dem for " Singlesided" Held og lykke yearhouse.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 05-12-04 14:40

Problemet hér med ekspedienten er ikke en herre med fin hvid skjorte, men en meget dekorativ pige, som er væsentlig kønnere end mig *g*.
Jeg er nu overbevist om, at hun ikke er interesseret i at "prakke" mig noget på, da jeg kommer i forretningen af og til.

Jeg ville også gerne lave en jule smiley til jer, men der er jeg igen lost

god jul
TOM

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-12-04 14:40

HoHoHo! Singlesided har kun noget at gøre med at der sidder ramblokke kun på den ene side af printet, og det har overhovedet intete at gøre med hvad det er for en type RAM. Så du har godt nok haft fat i en Expert nok mest X. Men det er også ved at være en jungle med alle de typer RAM man efterhånden kan få.