/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ventetid ved åbning af explorer
Fra : gnilbo
Vist : 456 gange
350 point
Dato : 04-12-04 21:01

Jeg har netop installeret Symantec Antivirus og Symantec Clientfirewall og derefter installeret SP 2 af XP. Nu har jeg så pludselig det problem, at når jeg har startet min PC op, og jeg vil på nettet (jeg har bredbånd), så går der faktisk næsten 30 sekunder før jeg kommer på. Timeglasset kommer frem i starten men forsvinder igen.

Hvordan kan jeg løse dette problem ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-04 21:03

hmmm 30 sekunder - kan du ikke bare lige hente noget at drikke imens ??? Det er da intet problem - din pc skal jo lige nå at læse færdig

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 04-12-04 21:04

jamen sådan gjorde den altså ikke før, og den ER færdig med at læse.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-04 21:11

den er da ikke færdig med at læse hvis den viser timeglas - sådan firkantet sagt *GGG*

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 04-12-04 21:19

hvis du læser og forstår, det jeg skriver, så er det kun lige i begyndelsen, at den viser et timeglas, derefter sker der ingenting i et stykke tid, og PC'en arbejder heller ikke. Men efter 30 sekunder begynder den så og arbejde igen, og et vindue åbner så endelig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-04 21:24

ihhhh - tror nu ikke det er noget særligt at gå op i - men der kommer nok en der kommer med en beskrivelse der siger spar to. Arme 30 sekunder - det er da ikke værd at spilde tid på *GGG* Prøv at trykke på ctrl når du klikker på IE for at gå ind - kan jo være det hjælper lidt - ingen logik i det men det viser sig mange gange at gøre en forskel

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-12-04 22:09

SP2 kan næsten sammenlignes med et helt nyt styresystem! Har du osse SP2's indbyggede firewall sat til?
Symantec er ret tungt at dance med, særligt deres firewalls, og er du sikker på den er helt kompartibel med SP2? Det kunne osse være andre opstartsprogrammer, som SP2 har det lidt hårdt med eller omvendt!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-12-04 22:14

Det kunne jo også være din I Explorer står til at skulle kigge efter updates hver gang den starter, det vil så også tage lidt tid? Du har vel ikke blokkeret for IExplorer i Symantec firewallen?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-12-04 22:14

Sp2 har jo sin egen firewall, og derfor skal der jo ikke være 2 firewalls der gør det samme, slå en af dem fra, men forvent altid lidt extra tid til explorer opstart, når der er en firewall indstalleret.
Efter opstart af puteren, bør du også vente lidt, før du starter Internet Explorer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 04-12-04 22:16

Du kunne som prøve,gå i kør-msconfig-start-fjerne fluer i symantechs pogrammer og se om det skulle hjælpe, evt andre pogrammer der ikke er nødv ved opstart-printer etc

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-12-04 22:18

hmmmm - kan jo være norton er sat til at scanne ved opstart - og det er rimelig irriterende - prøv at kigge

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 05-12-04 08:51

Jeg har bredbånd fraTDC under opstart har jeg også en lang ventetid (wan miniport PPPOE) jeg ringet til hotline og det skifted forbindelse til (realtek rtl 8139 family pcif) og problemet blev løst!!

hilsen C..........

PS: jeg har ogsa SP2

Kommentar
Fra : petura

Dato : 05-12-04 17:13

prøv at afinstallerer norton og hent AVG fra : www.grisoft.com så vil du opdage om det er norton der er noget galt med . Men jeg vil mene det er servicepack 2 der driller. jeg mener selv det er noget lort der aldrig skulle installeres da der er mange problemer med den.
afinstaller skidtet og bliv en glad man igen . Du kan brugen zonealarm firewall der er gratis og nemmere at administrer end windows firewall

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-12-04 18:00

Er problemet det samme når du deaktiverer Symantec-programmerne, ellers er der jo ingen grund til at skifte dem ud?

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 05-12-04 19:24

Tak for de mange forslag - hvordan deaktiverer jeg Windows firewall? Jeg er tvunget til at bruge Symantec AntiVirus og Symantec Client Firewall p.g.a. mit arbejde.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-12-04 19:38

Hejsa

Gå ind i dit kontrolpanel og klik på windows firewall-i det vindue der nu åbner kan du slå den fra

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 05-12-04 19:45

Ja ja - vi gamle pc brugere har jo efterhånden vænnet os til, at med alt det antiviruskram + firewalls og spyhunters m.m. der skal sikre os mod de idioter, der har en pervers glæde af at destruere vore computere, må vi give vores kære maskiner lidt mere tid til at åbne - hvad som helst.

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 05-12-04 20:11

o.k. - den var allerede slået fra. Symentec er slået til.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-12-04 23:22

Hej [hør]
En lille teori. Hvordan går det til at du selv kan fjerne firewall, Antivirus osv. når de på dit arbejde forlanger disse installeret???? Hvis det virkelig er så vigtigt så havde de vel sørget for at du ikke selv kan pille ved disse indstillinger. Hvis de virkelig er så amatøragtige, sku de vist finde et andet job. Nå det var et sidespring. Hvis vi nu modsat antager at de har en lille smule tjek på det de laver, har de vel sørget for at Symantec er indstillet så din IExplorer er med på listen over programmer (i Norton Antivirus/Firewall), der har fuld adgang til at gå på nettet, eller er det her der er kikset noget måske??

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 08-12-04 20:34

Vi skiftede fra McAfee + ZoneAlarm til Symantec, og det kan og skal vi naturligvis selv af- og installere.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-12-04 20:42

Så kunne du jo prøve at geninstallere Symantec produkterne, og så se om det hjælper! Det tror jeg der er stor chance for at det gør! Du siger jo at du installerede SP2 efter du instalerede symantec!

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 08-12-04 20:50

TAk ! Det vil jeg prøve

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 08-12-04 20:57

tedd: er det ikke meget vigtig af af af-installere alle filer med relation til Symantec, før man geninstallere ?
Joan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-12-04 21:00

Jo men det plejer Nortons/symantecs programmer at have indbygget, når man installerer/geninstallerer!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-12-04 21:37

Haløjsa
Det er ikke korrekt som "tedd" skriver. Jeg har selv haft fat i Symantec support, da jeg havde problemer med at geninstallere Norton Antivirus. Installationsprogrammet blev ved med at påstå at der var en installation i forvejen og jeg fik kun valget enten at afinstallere eller reparere, men intet hjalo indtil jeg brugte programmet NortonAntiVirusRemover: "Rnav2003.exe": http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/b69c799adfa31ecc85256aa30052f4d0/46e7e07d34c85cab88256d4f0056d552?OpenDocument&src=bar_sch_nam