/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skifte format på videofiler til visning ~
Fra : h_bmv
Vist : 366 gange
20 point
Dato : 04-12-04 00:55

Hvodden gør jeg det ??

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 04-12-04 01:00

Altså det er et ret åbent spørgsmål......
Men prøv at lurer dette link..... måske kan du bruge det : www.dvdsanta.com

VH
mrhan

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 04-12-04 03:23

Har prøvet DVDsanta nu, men den vil kun lave noget specielt der kun kan brændes ud på dvd skiver.

Jeg har for eksempel en fil som normalt afspilles fint i mediaplayer på pc'en, når jeg højre klikker egenskaber på den og klikker på fanebladet dokumentinfo så er divx codec nævnt nederst. filen fylder ikke mere end 50 mb.

Jeg vil gerne have en generel opskrift på hvordan at jeg laver mine små videofiler som er omkring 3 til 5 minutter lange og ikke fylder mere end omkring 50 mb stykke om til noget som ikke fylder mere og er totalt uafhængig af om det er cd-rom , dvd skiver eller bare harddisken de ligger på. OG! de skal som nævnt tidligere kunne afspilles af nyere dvd maskine der som de fleste ved kan afspille videofiler som ligger på cd-rom'er.

Vh.

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 04-12-04 04:18

ok....
Prøv så denne side :
http://www.videohelp.com/
lidt nede på siden står der : How to convert all video formats to DVD MPEG2 using Xilisoft Video Converter by Afonic
Måske det kan være din løsning..???
Ellers må der et eller andet sted på siden være noget du kan bruge..... skulle jeg mene.....

VH
mrhan

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 04-12-04 04:21

Der er osse mulighed for at bruge guide funktionen ude i venstre side........ Der er rigtig meget på den side jeg refererede til....... Håber du kan finde noget der kan bruges..... Så vidt jeg ved kan de fleste DVD maskiner aflæse mpeg2 .....

VH
mrhan

Accepteret svar
Fra : olepost

Modtaget 20 point
Dato : 04-12-04 08:38

Du er nød til at bruge converter f.eks cucusoft http://www.avi-vcd.com/
men hvilke format ligger dine video klip i ?At de kan afspilles på PCén betyder blot du har codec
install der understøtter det pågældende format.
Ellers er der www.tucows.com - convert- ???-VCD

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 04-12-04 11:25

    morn' , det blev vist lidt sent i aftes, prøver jeres forslag i løbet af dag..ØH weekenden.

Vh.

Godkendelse af svar
Fra : h_bmv

Dato : 04-12-04 22:02

Tak for svaret olepost.