/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Toppakning eller kaburator...!
Fra : cbadk
Vist : 289 gange
200 point
Dato : 04-12-04 00:51

Her er mit problem!

Motor vil kun starte hvis gashåndtag er helt i bund!
Når gashåndtaget er i bund og man prøver at starte løber der benzin ud af karburatoren!
Det kan faktisk lykkes at starte engang i mellem...men gashåndtaget skal være i bund!

Hva kan jeg gøre / hva kan problemet være ?

/cbadk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-12-04 01:35

Din svømmerventil er utæt eller der er skidt i den.
Tag karburatoren af, og bunden skrues af, og du renser svømmerventilen (Den lille ventil som svømmeren trykker op på, og som skal lukke for benzinen der kommer fra benzinslangen)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : microlax

Dato : 04-12-04 09:50

jeg vil sige din dyse er tæt og pakningen i kaburator skal skiftes så skulle den være så god sm ny

Kommentar
Fra : cytec22

Dato : 04-12-04 16:34

kan også være at svømmeren sidder fast

Kommentar
Fra : steno

Dato : 07-12-04 17:01

Jeg har væet ude for at svømmeren havde sat sig lidt skævt så den ikke lukkede rigtigt .
og en anden gang skete der præcis det samme som du nævner og det gik iorden da jeg købte en ny kaburator, men du kan jo lige teste den inden du går ud og ofrer penge på det.. du skal bare skille den ad, puste igennem benzin "indgangen" samtidig med du trykker svømmeren op og ned...
Men ellers hvilken cylinder og hvilket topstykke har du på ? for det kan være at der er for høj kompression. det skete med min da jeg satte en billig 48mm cylinder på og et Athena Evolution topstykke,

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 08-12-04 10:06

Testning af svømmer ventil: Efter at man har samlet karburatoren og før man har monteret den på studsen, kan man montere en benzin slange på karburatoren. Derved kan man puste i slangen. Hvis man holder karburatoren I den position som den har normalt, skal man kunne puste luft igennem. Hvis man så holder karburatoren på hovedet vil svømmeren svippe til den position hvor ventilen lukkes, derved skulle det være umuligt at puste luft igennem. Hvis det er tilfældet virker ventilen.

Der er nogle karburator hvor svømmeren ikke virker optimalt efter en total tømning af svømmerhuset. Det har sats sig. Det kan klares ved at slå let på siden af svømmehuset med plastic enden af en skruetrækker Når der løber benzin ud af karburatoren.

Start problemer: Man skal rense tomgangs dyssen. Nogle gange kan det være svært at rense tomgangs dyssen. Det nemmest er at benytte en tråd fra en stålbørste (eller et defekt gas kabel eller ligende) som skal nullers igennem dyssen, derefter kan man blæse lidt luft igennem.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Jeppe_B_Jensen

Dato : 08-12-04 22:54

nej..... det er ikke bare pakningen fordi så fik den fint luft og ville ikke starte med håndtaget i bund.
det er som pallebhansen siger.. selvfølgelig er det det, for så får den for meget benzin (samt den svømmer over)
og når du så rykker håndtaget i bund får den meget luft til den for store mængde benzin. derfor starter den.. og man skal også nogenlunde kunne tjekke ventilen med føling. prøve svømmerens teknik af og se at ca i vandret tilstand skal den lukke.. så cytec du siger næsten det samme som palle, men hans forklaring er 100 gange bedre..

som altid er det pallebhansen der har ret.. det kan vi da se her.. der er masser af dem herinde der ævler uden forstand og ikk har noget rigtigt svar.. så nu ved du hvem du skal høre på. han har hjulpet mig tit.