/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hr.emesen og tedd,manse,BjarneD,og andre~
Fra : Keldd
Vist : 738 gange
200 point
Dato : 03-12-04 19:48

CPU = Intel P4 3.0 GHZ 478 Pin 800FSB 1Mb
Bundk. = Socket 478- ASRock P4VT8
DVD = 16/48 LiteOn DVD BULK
Grafikkort = Geforce FX5500 256MB
Hardd. = 80GB Maxtor Fluid
Kabinet = Miditower Magnus BLÅ
RAM = 1024MB DDR 184 Pins PC3200
Netkort og lydkort = Onboard på bundkortet.
Så er der ekspress PCI slot,så jeg kan ændre lydkortet,hvis jeg mener det bliver aktuelt.
Foreløbig i penge = 5668 Kr.
Det er mit bud foreløbig,går det an???Jeg vil have en anden computer derfor.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-12-04 19:54

Det ser da godt ud.................skal du spille hurtige spil

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-12-04 19:57

Keld. Det syn's jeg sgu ser ud som noget af et fund for pengene. Men følger lige med i tråden for at høre de andres mening. At finde en god konfiguration til en rimelig penge, er jo noget alle har interesse i.

Hilsen og god fra Arne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-12-04 19:58

Den tror jeg sagtens du kan bruge et par år!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-12-04 20:07

Eme:
Næh,jeg spiller ikke ,men nu har den gamle drillet mig lidt vel længe,så jeg vil godt have lidt
fart på,og faktisk er det ikke mig der har konfigureret den,hedder det nu det?Så valgt stumperne da.
Det er en af mine venner,og han plejer at have fod på det skæg der.
Indtil videre,er jeg kun i tvivl om kabinettet,jeg vil godt have man kan kravle rundt inde i det,ikke for småt altså.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-12-04 20:09

Æv altså tedd,du skal skrive en hel bunke,ikke bare sån 3-4 ord.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-12-04 20:10

Kabinet = Miditower Magnus BLÅ
Hvor kan det ses henne

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-12-04 20:12
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-12-04 20:14

Du mangler bare en dvd brænder så er den helt fjong til dit brug!

Ram er der rigeligt af! Så mangler du bare et legehus som kabinet, så kan du begynde at kravle

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-12-04 20:17

Kabinettet er da rigeligt stort og hvad vil du egenligt kravle der ind efter? Mit eneste anke er at strømforsyningen kun er på 300 w! Få en god støvsvag 400 w strømforsyning!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-12-04 20:19

Ja Keld. Det hedder at konfigurere. Og når man har gjort det, har man en konfiguration.

Tedd har ret, du mangler en DVD-brænder (hvis du altså synes at du har noget at bruge en sådan til).

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-04 20:21

Hejsa

Du skal da have en nisse kabinet

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3891

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-12-04 20:22

tedd:
Hvor er jeg GLAD fordi du skriver 400W i stedet for 300W,jeg havde selv fået den samme tanke.
DVD brænderen er med, du har overset den,det er en 16/48 LiteOn DVD BULK.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-12-04 20:22

Miditower Magnus BLÅ m/300Watt strømforsyning, 6x 3,5 pladser + 4x 5,25 pladser, D:48 x B:20 x H:42 cm
Der er plads til alt det jeg ville ha' lagt ind.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-04 20:23

Nanananaaaaaaaaaaana tedd kan ikke læse

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-12-04 20:27

briani.
Her i small talk, er vi kendt for at være dybt seriøse,så dit
indlæg er meget velkommen.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-12-04 20:27

Og når du lægger den ned - kan du sidde med fødderne i den ene side og rode i den anden side.
Alvorligt............den er dejlig stor - jeg har en i samme størrelse

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-12-04 20:28

Hehe nanananej der står bare 16/48 dvd bulk! Hvordan får du det til en dvd brænder?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-12-04 20:29

Hva' ska' jeg sige?
Du ska' da ha' en større harddisk ellers super.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-12-04 20:32

Jep den gemte vi til dig Bjarne

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-12-04 20:34

ville vælge et andet grafikkort
http://www.tweakup.dk/article/390/dk/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-12-04 20:36

Tak for venligheden, Tedd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-12-04 20:42

tedd:
Det er en DVD brænder,ikke noget med at drille.
BjarneD:
Jeg har en 160Gb ekstern.
rotw:
Kigger på dit forslag.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-12-04 20:42

Ja så vil jeg protestere.
Hellere to på 80 end een på 160

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-12-04 20:44

så er det nok med en på 80

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-04 20:45

hahahahaha - misundelige brugere burdet smutte til en anden streng og råbe op der - godt nok

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-12-04 20:45

To damer på 80? Er det bedre end en på 160 cm? Det tvivler jeg på!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-12-04 20:52

miritdk:
Du forsvandt fra min Skype,faktisk er det ret alvorligt,
da jeg har noget overordentligt hemmeligt noget at fortælle.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-04 21:01
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-04 21:01

LOL@KELD - ja sådan er det med hokuspokus - lol

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-12-04 21:20

Keld så vil jeg tro at den i dykkerklokken er god til at tage med til stranden.
Når så alle strandløverne står og glor på apparatet............snupper du pigerne.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-12-04 21:24

briani:
Kigger på dem .
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-12-04 21:37

eme:
Man må sandelig gøre sig sine overvejelser når der skal laves Computer.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-12-04 21:39

Du skal bare tænke på det som om det var en MC

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-12-04 21:47

BjarneD:
Den er god med dig ,men på mandag bestiller jeg stumperne.
Og så skal der gå's til den når de dukker op.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 03-12-04 21:52
Kommentar
Fra : holniels

Dato : 03-12-04 21:52

Sorry

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-12-04 22:02

Holger:
Det ser rimeligt ud,men nu skruer jeg en sammen,altså mig og en
kammerat,af de stumper du så øverst.Jeg har fået lov af dem der ved mere end mig.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-12-04 22:03

Keldd - hvis du finder på at tage din CPU og køler af og på så køb lige lidt kølepasta med metal som du kan smøre på.

I øvrigt er jeg ved at afprøve mit nye motherboard nr to.
Det første var for stort til kabinettet så nu er harddisken flyttet over til det andet bundkort. Det gik meget godt undtagen win 98 som skulle ha' lidt genstarter og servicepack.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 03-12-04 22:09

Ja,ser fin ud jo,var bare et lille innslag,sad og lurte på om jeg sku legge bud inn på den,,men liker ikke det gennemsiktige tower,blir spændende for deg jo,

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-12-04 22:14

Eme:
Win 98,er det noget der skal hen på nationalmuseet???
Ja ,spøg til side,men processoren er monteret på bundkortet når jeg får det,
og i løbet af weekenden ,kan jeg nok nå at bestille alle stumperne,og tænk,
der er een der har foræret mig Win XP Proff,i julegave ,så den skal jeg ikke ud og købe.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-12-04 22:19

Du er simpelthen heldig, at kende flinke mennesker.
Min HD indeholder win98se og win2000 og winXP.
Og det er nu meget rart at ha' 98 til afprøvninger.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-12-04 22:24

Holger:
Den ser da pæn ud,gå ind og byd på den,hvis du står og mangler een.
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-12-04 22:27

Eme:
Du kommer da ikke til at mangle styresystemer,jeg tror nu jeg nøjes med et.
Men ja, det er rart at kende flinke mennesker.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-12-04 22:43

Jeg har også en linux fedora som kører på en anden HD

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-12-04 23:34

Vi ses i morgen.
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-12-04 23:34

Synes ikke jeg kan se kickstarteren på det kabinet?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-12-04 23:35

Men tror nu godt den kan tunes lidt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-12-04 23:36

Og lidt rør kan du jo altid få lagt ind til gulvvarme!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-12-04 09:33

[hør] Keldd dog !

Godt nok havde jeg regnet med at få en lille ting her op til Jul, men sådan en fin maskine :
Det er næsten alt for meget. Tak Keldd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-12-04 10:25

molo:
Hvis jeg nu gav dig een ,ville du så tage imod den??????????
Hilsen
Keldd.
Hils i byen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-12-04 10:32

Sæfølig ve han det keld...................man afviser da ikke folk her op til jul.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-12-04 10:36

Små bidrag modtages med glæde

..store med begærlighed

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-12-04 10:59

molo:
Ok Ok,vi tales ved,omkring den 20 Dec.
Underligt du ikke er på Skype,Ha ha ha ha ha ha ha ha .
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-12-04 20:40

tedd har ret i sin o3-12-04-20:28 kommentar 16/48 LiteOnDVD BULK er ikke en brænder,jeg havde slet ikke fået brænderen med.Den er her:
NU DDW-163-DVD +/-RW.
Undskyld tedd..............................Modtag en cigar.
Jeg har nævnt over for min systemoperatør om vi skulle sætte 400W i i stedet for 300W,så sagde han det kunne måske komme på tale hvis det var en Athlon processor ,men Intels bruger ikke så meget strøm,men lad os nu se,
hvad jeg finder på.
Indtil videre har jeg ikke ændret på noget,så i morgen eller på mandag bestiller jeg..........hvis ikke jeg får besked på at
ændre et eller andet.
Prisen på 5668Kr holder selvom brænderen nu er med,jeg havde som sagt overset den.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-12-04 20:55

Keldd så må du også høre hvad jeg har købt:

Aopen kabinet low noise
DFI bundkort (intel 865)
Intel 478 3 Ghz prescot
Liteon DVD dual +/-
Aopen MX4000 128 mb 8x
512 DDR Ram (bliver nok udvidet til 1 GB)
HD skuffeholder og to skuffer
80 GB HD
Diskettedrev
Desværre var der ikke råd til også at indstallere Skype

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-12-04 21:02

Ja,det går nok,men hvis du ikke har råd til Skype,så er det ligemeget det hele.
Jeg har lige fundet mit bundkort til halv pris,prøv og kig:
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=3&Parent=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=ASRock+p4VT8&Equal14=107&True12587=&Trueval12587=94729&True12588=&Trueval12588=94732&True12590=1&Trueval12590=94734&True12591=&Trueval12591=94736&True12592=&Trueval12592=94741&True12593=&Trueval12593=94742&True12596=&Trueval12596=94748&True12594=&Trueval12594=94744&True12595=&Trueval12595=94745&Equal16=&Direction15=2&Sorted15=&Direction9=2&Sorted9=&Direction8=2&Sorted8=&Equal692=&Direction1041=2&Sorted1041=&Direction19=2&Sorted19=&True94=&Trueval94=492&True7230=&Trueval7230=45642&True6525=&Trueval6525=82854&True12440=&Trueval12440=93827&True2332=&Trueval2332=30979&True2333=&Trueval2333=31015&True25928=&Trueval25928=97400&True10028=&Trueval10028=80065&Direction6144=2&Sorted6144=&Direction2353=2&Sorted2353=&Equal26263=&Equal26264=&Equal12568=&Equal6781=&Equal12566=&Equal12567=&Equal6532=&Equal12559=&Equal12560=&Equal12558=&Submit.x=25&Submit.y=9.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-12-04 21:06

Altså jeg skulle give 699Kr.
så finder jeg det til 308kr. for et bundkort,og det er det samme.
Gud ved hvad kineserne får for det???
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 04-12-04 21:09

298,- + Ris,

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-12-04 21:16

Holger:

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-12-04 21:18

Det var dog et af de længste link.
Men køber du i løsdele skal du selv samle.
Jeg har selv samlet men købte også forkert - som dog kan bruges til mit barnebarn.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-12-04 21:24

Holniels, jeg tror at kineserne gerne vil arbejde for dig

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-12-04 21:26

Ja,jeg ved det godt eme,men det var da ellers en prisforskel der ville noget.
Egentlig kan jeg godt lide sådan nogle lange link,det virker li'som man
ved en hel bunke.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 04-12-04 21:51

Jada BjarneD,har overvejet blive arbejdsgiver,ha

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 04-12-04 22:03

Det med strømforsyning og amd og intel holder ikke mere! Så fortæl din nørd? ven det! Prescott Intel bruger meget mere strøm end amd 64 processorerne, såå deett! 300 w er ikke meget til moderne computere, derfor synes jeg du skulle anskaffe dig mindst en 400 W gerne højere, og frem for alt low noise! NorthQ laver nogle glimrende low noise strømforsyninger! Man kan få en glimrende low noise for omkring 400 kr så det ville jeg overveje!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-12-04 22:05

CPU blæseren er osse vigtigt at få så langt ned i db som muligt! Jo mindre støj en computer laver, jo bedre! Med mindre man er døv

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 04-12-04 22:24

Ikke hørt om Høreværner tedd??

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-12-04 23:11

tedd:
Det kommer bestemt med i mine overvejelser det du skriver.
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-12-04 10:55

Chipset: (Grantsdale) Prescott chip, 800 FSB
DVD RW 8 x DVD -RW, + og - multiformat
Firewire: IEEE 1394 Firewire
Grafikkort: ATI X300SE 128, TV Ud, PCIE (PCI Ekspress)
Verdens første PCI Express®Graphics Chip
Native x16 lane PCI Express
Double the bandwidth of AGP 8X
Increased memory bandwidth to 12 Gigabytes/sec.
Four extreme parallel 3D rendering pixel pipelines
Two programmable vertex shader pipelines
128-bit memory interface supporting 128MB or 256MB DDR1 memory configurations
Full DirectX ® 9 support
Harddisk: 160GB Sata harddisk
Hukommelse: 2 x 512MB DDR RAM, PC3200
Kortlæser: 6-i-1 kortlæser (Type I and Type II CompactFlash™, MultiMediaCard (MMC), Secure Digital (SD), SmartMedia™ og Memory Stick)
Netkort: 10/100/1000 Gigabit LAN
Processor: Intel Pentium 3.2 GHz P4
Stik: USB porte
2.0 (kan ikke installeres på andre pc'ere)
tedd,og alle :
Det sædvanlige er hændt mig,når jeg skal ud at købe ind,jeg er nu i syv sind.
Jeg har nu lagt den første konfiguration lidt på køl.Det der fik mig til det var bundkortet.Det kostede 699Kr.,men når jeg så finder det på nettet til 308Kr.såååå.
Godt nok er det så installeret,men alligevel.En anden ting er,forhandleren over i Jylland,( www.bjtrading.dk )beregner
sig 0,1% af beløbet ,hvis man handler med dankort,har man hørt mage,så bremserne er ved at blive trukket.
Her i området hvor jeg bor (Langebæk på Vordinborgkanten i Sydsjælland)kom der en reklame ind ad døren fra TDC,
med ovenstående konfiguration:Acer T620-TL3200 og så dataerne ovenover.Pris=7.999Kr.
Jeg kan godt selv rode lidt inde i Computeren,men jeg kan ikke stille de forskellige ting op mod hinanden så de arbejder godt sammen,derfor er jeg nød til at spørge:Må jeg overveje at købe den???
En anden ting,den Computer jeg har, har et stykke tid opført sig underligt,men det er klaret.Et nyt netkort
var åbenbart hvad der skulle til.Så nu kører den rigtig godt.
Desværre har jeg taget beslutningen om at købe en ny,så hjælp mig med at få den rigtige.
Hilsen
Keldd.
Den her har også styresystem og Norton et eller andet.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-12-04 11:05

Lidt mere om ovennævnte:

Den har Front panel med 6-i-1 kortlæser, der kan læse Type I and Type II CompactFlash™, MultiMediaCard (MMC), Secure Digital (SD), SmartMedia™ og Memory Stick.
Herudover får du en computer med et rigtig godt grafikkort, så du kan spille osv.

Ved køb af Acer TL3200 medfølger Acer recovery cd, MS Works 7.0, Norton Antivirus 2004 3 mdr. version, Power DVD aspilning og brænder software og Win XP home.

Den ser så fin ud,må jeg ikke godt købe den???
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-12-04 11:06

Jeg melder pas...............det er ikke til at overskue.
Men personligt vil jeg helst ha' en tom comp, fordi jeg vil styre indstallationen selv.
Ved preindstallerede comp er der en recovery CD med - men ikke altid drivercd'er.
Men med hensyn til computerindstallationer er jeg nok en outsider - så regn ikke med mig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 11:07

Du køber bare vildt ind Keldd. Så tester jeg skidtet ...et års tid eller to

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-12-04 11:13

molo:
Inderst inde ved jeg,jeg altid kan regne med dig
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-04 15:51

Lyder lidt dyrt! Så ville jeg godt nok hellere ha denne her!
http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=12141&Type=4&ID=1

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 16:03

Keldd -> Jeg har jo fortalt dig at de kan samle dig en ok. maskine for et gebyr på 125- 250 kr. hos :

http://sidegaden.dk/html/edbiksen.htm

"De Rå Brædder" står der på facaden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 16:06

Henrik eller Glen ..skal du spørge efter

Glen er bare go' til de der hardware & konfigurations-ting

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-12-04 16:12

tedd:
Jeg må ikke købe den anden af samme grund som du siger(for dyr)
Min systemoperatør dukker op i morgen,så skal der findes ud af noget.
Har nettop siddet og læst om 32bit kontra 64bit systemer.
Dit forslag er taget til efterretning også i den grad.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-12-04 16:24

Molo:
Det kan jeg godt huske,men jeg er nød til at spørge her også.
Jeg må vide hvad jeg sådan ca. skal gå efter ,min egen viden om hvad der kan sættes sammen med dit og dat ,
er ikke udviklet helt endnu.
Jeg havde jo først sat mig på Pentium men har lige læst om Athlon's 64 processorer som gør noget jeg godt kan li' . (hardwarekodet til at afvise de nye farlige viruse*er).
tedd, kommer så med et link,der viser hvad det drejer sig om,og hvad jeg evt.kan købe,så der ligger jeg og roder rundt lige nu.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 17:03

Øehhh..... man kan altså ikke hardwire sig ud af virus problemer ...ligemeget hvor smart en hardware producent man så end er !!!

Virus er jo på sin vis alm. programmer, man selv henter og tillader at køre. Så hvis en processor stopper/afviser virus, stopper/afviser den også alle andre programmer man kan installere og køre, og så er den CPU sgu ikke mange potter pis værd

</MOLOKANOGSÅSKRIVEVIRUSHVISDETSKULLEVÆRE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 17:07

Ps. jeg vil tro omtalte CPU blot har hardcoded den del af programmellet der normalt ligger i BIOS, der fortæller når der er sket ændringer i f.eks BOOT sektoren på Harddisken eller i BIOS selv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-04 17:12

Næh men amd 64 kombineret med winxp SP2 kan forhindre buffer overrun viruser/orme! Og dem er der jo mange af for tiden! Bl.a Blaster og Sasser!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-12-04 17:16

molo:
Øv altså,det er ikke noget jeg har fundet på,der står:
Athlon64 processorer er hardwarekodet til at afvise de nye, farlige virus'er.
Det står i en helsides annonce for Amitechs nye computere i "Alt om Data" og "Komputer for alle".
OgsåkanduellersgåogskrivevirusserpåplankeværkerneindeiKøbenhavn.
Tænk,moloer oppe mod verdenspressen Ha ha ha ha ha ha ha .
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-12-04 17:37

Molokyle - jeg var lige inde på dit link fra Saxogade, og så at der er litograftrykkeri.
Tror du at de kan bruge en gammel "fluesmækker" som ganske vist trænger til kærlig omsorg.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 05-12-04 18:01

Logisk tænkt har molokyle rett jo,stopper den virusprg. vil den også stoppe prg. der ligner på og så kan man jo komme litt på den eller emesen?,jada også deg Keldd,ha ha

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 18:05

emesen -> Ring og spørg

Der holdes Juleloppe-marked d. 9 dec. i Saxogade ...alle er velkomne til at kigge forbi

Jeg er der som frivillig og giver en hånd med. Jeg er jo arbejdsløs i øjeblikket og kan lige så godt bruge min tid på at hjælpe lidt til. Præcis som jeg prøver efter bedste evne hér på kandu.dk.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 05-12-04 18:07

Er der gartis pils for frivillige der molokyle????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 18:14

Nu findes der adskillige tusinde virus der ikke er i familie med Sasser og Blaster. Bufferoverrun i iframe's navne er der lige kommet en sikkerhedsopdatering til fra Microsoft ...selv til Win98 SE !!!

I disse tilfælde er det operativsystemet og ikke CPU'en der skal forhindre skidtet ...efter min mening

At Microsoft laver et forældet skod operativsystem, som chip-producenterne så kan profitere af, er en helt anden snak

..og den tør jeg godt tage op med den samlede verdenspresse og den undrende forsamling hér på stedet.

..Holniels undtaget, da han har fattet budskabet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 18:18

Øl i 'Kristlige Studenters Setlement' holniels

Næeh... den ene dag om året kan jeg godt leve med at være på vandvognen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 05-12-04 18:21

Man må sige at du ofrer en del for saken

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 18:29

holniels ->

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 18:33

Måske man skulle spørge om der er gratis pils ved at hænge ud hér på kandu.dk holniles ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-12-04 18:35

molo:
Der er, tror jeg nok, ikke nogen der undrer sig her,men den dybere filosofi om hvordan et styresystem virker og skal beskyttes,er nok et andet univers for de fleste af os,og at styresystemet ikke altid er lige så smart som det måske
kunne laves er nok rigtigt.
For mit eget vedkommende er jeg nødt til at spørge her,når der er noget der driller,jeg kan ikke rigtig være med når
det går vildt til.Men jeg kan danse.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 05-12-04 18:38

Ja molokyle,du må prøve deg,jeg havde forsøkt meg vet jeg,

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 05-12-04 18:41

Du skal være stolt af det med dansen Keldd,jeg har hele mitt liv ønsket at kunne danse men har ikke fått det til enda

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 18:43

Keldd -> Virus er og bli'r en softwareting. Derfor hører den slags ikke hjemme i processor arkitektur. Dét behøver man ikke være højernergi-kernefysiker eller gen-forsker for at ku' regne ud

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 18:46

[hør] HOV : Jeg glemte helt at stalke tedd

-> Hai tedd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-04 18:46

Kan godt forstå du snakker om forældet styresystem, når du kører med win98 Molo!
Nu vil der jo altid komme flere virus til windows alene af den grund af windows ligger i på 95% af alle computere her på jorden, og Mars for den sag skyld (nå nej det var jo DOS). Men selve AMD 64 CPu'en kan man jo ikke kritisere! Langt den bedste CPU til hjemmecomputere idag, og fremtidsikret, når windows kommer i en 64 bit udgave! Den kan jo osse køre andre 64 bit styresystemmer! Men man skal nok ikke købe den fordi den har en eller anden form for buffer overrun beskyttelse, da virusfabrikanterne nok skal finde andre veje!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-12-04 18:50

molo:
Jo man gør,og for de fleste af os ER det sort snak.
Selvføgelig fatter jeg en smule,men slet ikke nok til at tage en diskussion om det.
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-12-04 18:54

Det eneste styresystem som virus/hijack/og andet ikke kan komme ind og genere er:
Linux > Knoppix/Dappix............nemlig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 19:01

Hai igen tedd

Det er altid smart at forhindre boundbuffer problematikken : http://www.google.dk/search?hl=da&q=bound+buffer+problem&meta=

Dette gælder ikke kun processor design, men i lige så høj grad al anden logik; hardware som software, der involverer dynamiske buffere, stacks (stack overflow), semaforer osv...

Dét burde du da vide tedd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 19:02

emesen -> Dette er ikke korrekt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-12-04 19:04

Hvorfor ikke......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 19:21

emesen -> Fordi : http://www.wordiq.com/definition/Computer_virus

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-12-04 19:25

Det er da svært at skrive virus ind i en cd-rom eller....?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 19:28

BjarneD -> Næ.. det er ikke svært at lagre en virus rettet mod et specifikt system på et lagermedie.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 05-12-04 19:31

Åh nej BjarneD,du skriver med kugleprn på oversiden af cd´en og vips er der en væmmelig og stygg virus der gør cd´n ubrukelig
men på den annen side så blir der jo lagt filer på pc´en også når du bruker cd som operativsystem?,alt kan jo angripes med virus.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-12-04 19:37

Knoppix/Dappix - er en CD-rom (read only memory)
Den rulles ind ......................bruges og forsvinder i den blå luft.
Næste gang den skal bruges:
Den rulles ind ......................bruges og forsvinder i den blå luft.

Men du har da lidt ret - hvis der gemmes på et lagerområde/medie er der mulighed for virus.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-12-04 19:37

Ja, Holniels, men når man bruger cd'en kan man trods alt alt ikke angribe det OS der køres på den og der er heldigvis kun få boot vira Virus kan meget teoretisk, men i praksis angriber de konkrete funktioner i Windows og bliver skrevet så de bruger selvsamme Windows til en form for selvdestruktion.

Bortset fra det så kører jeg Dappix fra harddisk uden antivirus, mend bag router og jeg har ikke oplevet problemer. Nu bruger jeg den kun for sjov, men alligevel er der vist noget om, at virus primært skrives til PC og til dels til Mac, sikkert fordi virusmagerne ikke kører med MS eller Mac.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 19:40

Kort version :

Kode der 'æder' systemresurcer (malware) ved at opstarte kopier af sig selv rekursivt, kan i den udvidede definition af computer virus (= selv replikerende kode) laves til et hvilket som helst operativsystem.

Fidusen ved antivirus programmel er at genkende denne kode og forhindre at den udføres. Dette klares ved at sammemligne eksekverbar kode med en i forvejen eksisterende kopi/signatur af koden.

Megen kode der fungerer på denne måde har samme signatur og kan derfor fanges vha. heuristik : http://www.wordiq.com/definition/Recognition_heuristic

Imidlertid kan 'ny' kode ikke på anden vis genkendes og dermed forhindres udført .... heller ikke Linux > Knoppix/Dappix emesen !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-04 19:43

Har Keld allerede fået virus på den computer han ikke har købt endnu?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 19:45

Uanset hvor eller hvordan et operativsystems kode er lagret, skal det en tur forbi RAM for at spille klaver

Undervejs dertil kan den inficeres

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-12-04 19:45

Det er Keldd selv der har fået computervirus så han er ved at få knopper af det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-12-04 19:47

Må være knoppix virus! Molo er også ved at være inficeret i RAMME alvor

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 19:47

tedd -> Dét vil jeg sgu ikke håbe. Det er mig der ska' ha' dimsen

...men hvis ikke der er virus, når jeg får den ? Så skal der sgu nok komme det !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 05-12-04 19:51

Ja,hva jeg mener er at så snart man gemmer data på harddisken eller andre medier,så vil der også være mulighet for at gemme prg. som har til foremål at ødelegge funktionerne på det OS du bruker,hvad enten det blir hentet fra cd eller andre medier,ska stadig køres på pc´en jo

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 05-12-04 19:53

Sorry,var litt langsom her

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-12-04 19:54

Bare gå til den,jeg kan tåle det.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 20:00

Keldd -> Her er lidt virus til dig du kan gemme på din fine nye maskine. Denne kode kan du sagtens have liggende på lager uanset hvilket operativsystem du bestemmer dig for at benytte, så længe du har et brugbart lagermedie

http://www.62nds.co.nz/pg/e90.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 05-12-04 20:01

Men det var CPUen vi fikk tæsket igennem,noen bud på endringer i det annet??,vandkøling??,støjer ikke??

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-12-04 20:22

molo:
Oj,så kan jeg bombardere hovedkvarteret,med virus nytåarsaften.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 20:39

Selv uden virus kan man gøre Windows temlig irriterende. Stil en kollegas pauseskrærm til at træde i kraft éfter 1 minut. evt. med et stort fyværkeri. Rimeligt irriterende ...især hvis ikke kollegaen lige ved hvordan og hvorledes, men kun kan bruge word.

Er der nogen af jer der ved, hvordan man starter pauseskærmen op efter f.eks. 3 sekunder ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-12-04 20:44

Ja ja molokyle - jeg gi'r mig......................denne gang.
Skulle vi prøve seriøst at hjælpe keldd.
Jeg har lige besluttet og købt - så jeg ved hvordan Keldd har det lige nu.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 20:54

emesen -> Jeg hænger bl.a. på her hos Keldd, fordi jeg selv går i købetanker, men mit budget er en smule mere skrabet <= 4 kilo kroner !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-12-04 21:01

eme:
I morgen kommer min kammerat,han har lige skrevet at han dukker op ved 15 tiden.
Han er Pentium fanatiker,og jeg har lige læst om alle Athlon 64's fordele,gud ved hvad det ender med.
Så skriver jeg den nye konfiguration her.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-12-04 21:07

Han lyder da meget fornuftig, ham din kammerat

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-12-04 21:07

molo:
Skriv hvad du vil have i din computer,det vil interessere mig,og de andre her.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 21:08

Ok. Keldd.

..som I allerede har gættet; kan jeg uden problemer spare kabinettet væk :

http://www.keldd.webbyen.dk/vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&id=550252&side=&webside=4450086

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-12-04 21:14

BjarneD:
Hvorfor mon jeg tror du går ind for Pentium??
Det allerførste indlæg ,hvor jeg skriver den første konfiguration,vil jeg nok lave om efter tedd's forslag,
så der kommer en større strømforsyning i,og så må vi se hvad der ellers bliver fundet ud af.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 21:17

2 Ghz. processor (mærke; underordnet) 512 Mb. RAM, et tilfældigt bundkort evt. med onboard net ?, 80Gb. harddisk, ingen krav til lydkort/chip (det ska' bare ku' spille lidt mp3 musik og sige bib), CD-ROM + CD-brænder, evt. DVD ?, et eller andet grafikkort med min. 64 Mb. RAM og så til det dyre : 19' skærm !!!

Mit tastatur er ok

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 21:21

Måske jeg kan genbruge min strømforsyning og min CPU blæser/køler ?

..og net-, samt lydkort (begge PCI)?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-12-04 21:26

molo:
Det lader jeg min kammerat lave en opstilling af i morgen .
Han kan priser og alt det kedelige i hovedet.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-12-04 21:26

Hvis han er Pentium fanatiker, så ved vi jo hvad det ender med!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-12-04 21:29

Jeg holder også på Pentium ..............men ved ikke rigtig hvorfor.
Men det du skal bruge lige nu er:
Kabinet med low noise strømforsyning 3-400 Watt (Der må godt være en stor blæser i)
Motherboard:
soket 478 (der findes mange typer/mærker/priser)
uden skærmkort
Hyper Trading
min 6 USB incl dem til frontmontering
gerne med stik til kabinetblæser
PCI express..............???
ihc5
lyd on board med stik til front
mulighed for 2 GB ram helst i 4 slot men ok i 2
agp 8x
Cpu 3,0 prescot (den har Hyper Trading)
80 Gb seagate baracuda 7200 8mb
DVD dual layer +/- brænder
Diskettedrev
512 mb ddr (1 gb)
skærmkort 128 mb (fint til almindelige spil)
Kølepasta /m metal hvis du tager Cpu af og på.
Loddepunkter kan ikke lide dine fingre (du indeholder en spænding) brug evt.
medfølgende plastpose som handske.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-12-04 21:37

Molo's comp er en IBM pentium II 266/350 vil jeg gætte på.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-12-04 21:42

Eme:
Jeg har set dit forslag,hvad kom det til at koste dig??
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 21:48

[hør] Sidder lige og tænker :

Hvis jeg nu sender dig en masse penge til februar emesen. Kan du så bygge mig en lille bitte computer ?
Jeg kunne jo evt. kigge forbi, når den skal samles, hvis du synes ? Mit største problem er nemlig at jeg ikke ejer et kort, så jeg kan købe billigt ind på nettet og værger mig ved at skulle bruge min fars, mors eller lillebrors, da ingen af dem har tillid til ....nej ikke mig, men nettet !

Jeg ska' nok gi' en bajer for det

</ENGLESANGER>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-12-04 21:52

Jeg har ikke styr på udgifterne - købte jo forkert.
men det er
Aopen
Asus......senere DFI
pentium 3.0 Ghz
Aopen skærmkort
et diskettedrev
512 mb ram
liteon DVD dual brænder
Købt forskellige steder.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-12-04 21:58

Jeg køber via nettet og henter selv varene og betaler kontant.
Det var årsagen til at jeg ikke fik mit 20 cm. Asus motherboard men et DFI i stedet for.
jeg lukker nu.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-12-04 22:18

Sleep tight emesen [vinke] ...men vi snakkes vel ved ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-12-04 22:30

Hvordan ender historien i denne tråd????
Vil Keldd(MIG) få en computer der passer ham??
Et andet spændende spørgsmål:Vil eme lave en computer til molo??
Følg med her i tråden ved 16:00 tiden i morgen,så vil endnu et kapitel af denne hårrejsende thriller,
glide over skærmen
Alle bør komme med en relevant kommentar,instruktøren ser dog gerne,der trædes en smule udenfor de ordinære
linier,vi skulle jo nødigt beskyldes for at gå i små sko.
Så mine damer og herrer, stay tuned,the story will continued to morrow (lissom for at være lidt internationale)
PS. Dette er IKKE en soap,men real life,tænk lidt på DET.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-12-04 08:54

Ja ja vi snakkes ved molo.
Keld skal bare ha' en comp på 100 mhz 8 mb ram og et super 10/100/1000 netkort med 2 tilslutninger så han kan Skype med 8 på een gang.
Vi skal nok få lavet en comp til molokyle.(med indbygget Skypelinie direkte til Keldd)

Har lige sjunget for naboen, men de kunne ikke holde støjen ud, så de inviterede os alle til morgenkaffe som vi selv havde med.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-12-04 14:04

Så kører soaphistorien videre................

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-12-04 14:07

Nåeh!! Det var derfor Kandu gik ned!! Emesens sang til naboen!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-12-04 14:10

Jeg har lovet ikke at synge mere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-04 14:16

Jeg ka' heller ik' mærke noget

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-12-04 14:18

Se nu skal i jo bare vide,at alt det med Skype gør jeg for jeres skyld.
Jeg selv taler kun lidt ,men skriver lidt mere.Faktisk kan man godt sige,jeg er den stille intelektuelle type
Måske her ved juletid ,vil jeg skeje lidt ud med lidt korsang og altergang henne i kirken.Senere i dag vil jeg lægge den
endelige konfigurering af den nye computer her i tråden, og vil så også have lagt lidt flere aktuelle billeder ud på nettet.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-12-04 14:24

Tak fordi du gør det med Skype for vores skyld.
Måske du skulle have sunget for naboen i stedet for mig, så Kandu ikke var gået ned.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-04 14:26

En-tele-telektuel type mener du vist Keldd ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-04 14:28

En-Tele-til-lektuel ???

</>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-12-04 16:05

Strømforsyning.(Ny,regningen bliver sendt til tedd) ATX 500Watt low noise 639,00
CPU = Intel P4 3.0 GHZ 478 Pin 800FSB 1Mb 1.275,00
Bundk. = Socket 478- ASRock P4VT8 699,00
DVD = 16/48 LiteOn DVD BULK 218,00
Grafikkort = Geforce FX5500 256MB 629,00
Hardd. = 80GB Maxtor Fluid 388,00
Kabinet = Miditower Magnus BLÅ 409,00
RAM = 1024MB DDR 184 Pins PC3200 1.099.00
Netkort og lydkort = Onboard på bundkortet.
Diskettedrev 149.00
NU DDW-163-DVD +/- RW 614.00
TIL-P4-1 =Cpu køler 99,00
Fragt m.m. 235,00 Pris 6.550Kr. Og den skulle komme om en uges tid.
Keldd

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-12-04 16:19

Som en anden har sagt! Få en større harddisk! 80 gb er ingenting i dag!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-12-04 16:22

Og så kan man forøvrigt få en lite-on 16 x brænder, der osse understøtter dobbelt layer skiver til omkring 600 kr. Kender ikke specs på den der NU?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-04 16:23

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-12-04 16:26

Og er CPU køleren low noise??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-04 16:41

Keldd er stokdøv tedd !!!

..for megen Uriah Heep i sine unge dage

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-12-04 16:42

tedd.
Jeg har en 160Gb ekstern det rækker+de nye 80Gb.
Cpu køleren ringer jeg om i morgen.
Min ven har den samme DVD brænder.
De prøvekører efter deres normer,og så ævlede han en halv time.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 07-12-04 16:45

Hvad med en lownoise Harley tedd??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-12-04 17:08

Nej en knallert skal sgu larme holniels! Det eneste fede ved en Harley er lyden! Og prisen!

Næh stik mig en Ducatti, det er motorcykel!

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 07-12-04 17:13

Havde en NSU Consul,robust sykkel det
De nymodens sykler er ikke noe for meg

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-04 17:26

Drømmer om BSA 500 Gold Star

..en skøn fiskekutter på 2 hjul

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-12-04 17:28

Ducatti,ja tak,og gamle englændere,
Consulen var sjovt nok en tysk kopi af de engelske.(Consul 500cm3 2 portet og en cylindret)
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-12-04 17:33

Ja gamle englændere! Ariel KHA såen en er smeden ved at sætte i stand! Har hjulpet ham med at bestille reservedele i England!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-12-04 17:39

BSA Lighting Rocket.....................zoom

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-12-04 18:00

molo:
Det var nok den dyreste drøm,den er rigtig pebret,Gold Star'en.
Jeg har kørt mange Englændere,og har også prøvet et par sprit nye,det er altså som nat og dag,
mht.køreegenskaberne.
Nu kører jeg 110cm3 PGO Scooter,kører også utroligt godt,meeeen det kunne jo være,jeg skulle
kigge mig lidt om,man skulle jo nødigt gå i stå.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-12-04 18:10

god jul her fra

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-12-04 18:57

Tak til rotw,
Hilsen
Keldd og i lige måde.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-04 19:33

Det er denne jeg tænker på : http://www.2tausend1.de/motors/normal/BSA-GoldStar-DBD34-1960.jpg

http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories/BSA%20Bikes/pages/BSA%20Gold%20Star%20DBD34%201960%202.htm

Den er etbenet (... tøf tøf tøf ...KLONK ! Bob bob bob bob bob... )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-04 19:39

Der var vist nogen der fik abstinenser af, at undvære Kandu et par dage

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-12-04 19:40

molo:
I den kondition de 2 cykler du viser billeder af,skal du slippe :
95-100.000Kr.
Det er med afstand den dyreste enbanker der handles i dag.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-12-04 19:47

molo:
http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories/Velocette%20Bikes/pages/Velocette%20Venom%201965%20(2).htm
Een af mine på det sidste.
Velocette Venom 1965,meget fint stykke værktøj.

Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-04 20:00

Keldd -> Jeg har allerede 62813 point !!!

</MOLOKEGLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-12-04 20:12

molo:
Hvor læser man hvor mange point man har?
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-12-04 20:16

Hvad laver molo i det her spørgsmål? Med mindre han hedder andre?

Nå ja André er vist fransk for Enrik!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-04 20:24

Keldd -> Her :

Kode
<table bgcolor="white" cellspacing="0">
                     <tr valign="bottom">
                        <td nowrap align="left"><span class="Overskrift6">Ledige Point</span></td>
                        <td><span class="Overskrift6">&nbsp;:&nbsp;</span></td>
                        <td nowrap align="right"><a class="link9" href="http://www.kandu.dk/dk/pointrulez.asp">1030</a></td>
                     </tr>
                     <tr valign="bottom">
                        <td nowrap align="left"><span class="Overskrift6">Superpoint</span></td>
                        <td><span class="Overskrift6">&nbsp;:&nbsp;</span></td>
                        <td nowrap align="right"><a class="link9" href="http://www.kandu.dk/dk/pointrulez.asp">62813</a></td>
                     </tr>
                  </table>
<table bgcolor="white" cellspacing="0">
                     <tr valign="bottom">
                        <td nowrap align="left"><span class="Overskrift6">Ledige Point</span></td>
                        <td><span class="Overskrift6">&nbsp;:&nbsp;</span></td>
                        <td nowrap align="right"><a class="link9" href="http://www.kandu.dk/dk/pointrulez.asp">1030</a></td>
                     </tr>
                     <tr valign="bottom">
                        <td nowrap align="left"><span class="Overskrift6">Superpoint</span></td>
                        <td><span class="Overskrift6">&nbsp;:&nbsp;</span></td>
                        <td nowrap align="right"><a class="link9" href="http://www.kandu.dk/dk/pointrulez.asp">62813</a></td>
                     </tr>
                  </table>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-04 20:27

Keldd -> Muligvis du kan læse hvor mange du har her : http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=152405

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-04 20:29

Skønt at se, hvordan Kandu.dk kan lave rod i gengivelsen af egen kode, selvom det næppe kan overraske nogen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-12-04 20:54

Ja ja ,molo,det er til at lære kan jeg se,bare jeg så kan vinde den fine præmie næste gang.
Så kan jeg jo bruge den til at sætte mit tastatur på,det er nemlig set før.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-04 21:01

Skid være med den rædsel af en præmie i næste måned

Dét det virk'li' gælder om; er at rode rundt i denne liste HVER måned ..og blive skidesur, hvis nogen af de andre får flere af påængårnø

...og så den ultimative konkurrance : http://www.kandu.dk/dk/top10all.asp ...selvfølgelig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-04 21:04

..denne liste : http://www.kandu.dk/dk/premie.asp mente jeg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-12-04 21:09

Nå, er det, det det går ud på,så ER der altså noget i vejen med mig.
For jeg er hammerligeglad med de rådne point,ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha .
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-04 21:21

Keldd -> Som du kan se i hér i den blå spalte til venstre, fører jeg (..til tedd's store fortrydelse) suverænt i smalltalk

7686 påængår

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-12-04 21:25

Det fordi der mangler en Bigtalk katagori!!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-12-04 22:42

molo:
Nå,ja,kan du ikke lige se hvem der fører i "Vand og VVS" kategorien.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-12-04 07:21

Jeg har et toilet der ikke vil fylde vand i skyllekummen, så jeg glæder mig til du kigger forbi Keldd. I øjeblikket må jeg skylle med en spand vand

Hvis bare jeg kunne finde ud af at afmontere skidtet (lavskyld), men det er sgu lettere at læse DOM specifikationer end at reparere lokummer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-12-04 10:31

molo:
Bare rolig,det er også et spørgsmål om telekinese.Jeg kigger ondskabsfuldt
på sagen,og tingene ordner sig selv.Nu skal der støvsuges (telekinese virker ikke på støvsugere).
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-12-04 11:03

Track and Trace systemet,har lige fortalt mig,at den nye computer er
er kommet til mit område (Vordingborg),så jeg regner med at få den i dag

Hilsen
Keldd
det er jul
det er cool

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-04 15:40

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-04 15:53

Gisp allerede.............tror du, at de når at elektrificere den nedre del af sjælland, inden den kommer. For selvom du køber nok så stor en strømforsyning, kan den ikke lave strøm selv.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-12-04 16:15

Tak tak tak allesammen,nu står den på gulvet,
foreløbig har jeg taget sideskjoldene af og kigger ind i den,
det ser pænt ud.
Der følger 4 forskellige indstallations CD'er med,og en bunke papirer man skal læse,det må altså
være hvis man er pige,for RIGTIGE mænd læser da ikke brugsanvisninger.
Hilsen
Keldd.
det er jul
det er cool

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-04 16:27

Den bedste måde at afprøve dyret er bare at starte den og flytte rundt på nogle ledninger - måske piber den lidt, men det betyder bare, at den ikke helt er gået i stykker endnu. Det er også flot med en blå røg.........

PS. Du kan sikkert køre med to CD'er ad gangen ................det er jo en doublelayer brænder.

Ved nærmere eftertanke(syn) har jeg tænkt på at levere alle mine poin til >>>Tedd<<< straks.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-04 16:42

Det ser pænt ud ...pige tråd !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-12-04 17:13

Typisk Keld! Straks piller han sideskjoldene af for at forsøge at tune den!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-04 17:22

Molo det er den forkerte tråd du kommenterer.
Dette er en ren mandetråd med computerkørsel uden sideskjolde.
Keld vil forsøge sig med gennemgangsvandkøling og presse den op på 4,3 Ghz på bussen og endnu højere på selve clockhastigheden...........måske 8,6 Thz.
Det er ganske vist hvad jeg har hørt på Skype.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-04 17:24

tedd -> *LOL*

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-04 17:26

Det ser pænt ud ..var et citat af Keldd

Pige tråden ..har udviklet sig til en ren hvepserede

Hvem er dronningen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-12-04 17:30

tedd:
Jeg er da nød til at se om den er god nok.
Strømforsyningen ....god nok 550Watt low noise.
Processorblæseren "
Ram,der var jeg lidt mistænkelig,så dem pillede jeg ud,een blok=1024 MB DDR 184 Pins PC 3200.
Een blok,hvad siger i så,jeg troede ikke man kunne det.
Måske jeg skifter de flade IDE kabler ud med de nye runde.
Hilsen
Keldd.
det er jul
det er cool

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-04 17:34

nåe den [hør]
ja den ser farlig ud.................der er kun en ting at gøre :::::::::bøj af

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-12-04 17:36

Keeeeeld rør ikke de ben på rammen.................hold i enderne

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-12-04 17:58

Jeg tror snart jeg ikke tør være i tøsetråden mere.
Keldd---der er ved at få ørene i maskinen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-12-04 00:15

Har du fået puteren op at køre Keld?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-12-04 08:50

teed:
I morgen (tirsdag)skulle styresystemet komme.
Så i morgen aften skulle jeg gerne være på banen igen,med nyt udstyr.
Hilsen
Keldd.
Vær flink at tænde for Skypen ved 19 tiden,hvis der er noget der går galt,
er det rart at have dig i baghånden.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-12-04 13:16

Jej troede da, at Skype var håndfri.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-12-04 14:24

eme:Jotak,dig vil jeg også gerne have tændt for i morgen ved 19 tiden.
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-12-04 14:25

Skal til 50 års føsse i morgen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-12-04 14:48

Går det helt galt såhar du jo Kandu, Keldd med emesen og mig. Kan man for øvrigt ikke bruge Skype som chat.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-12-04 15:03

BjarneD:
Jo det kan man da (Skype) . Mit brugernavn er >>Kelddo<< ,så er du inde.
Det er en god chat,faktisk taler vi kun lidt (eme,tedd, holniels,bentjuul),men skriver da jævnligt.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-12-04 15:08

Det kigger jeg lige på senere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-04 15:21

Keldd -> Hva' sku' jeg me' din tomme privat emil ? Svarer det til, hva' der foregår på Skajp ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-04 15:33

The1best kommer til torsk ..og stor rengørings-dag d. 20 dec. Hvis Paparazzi'en er klar !

...så ka' jeg også få lavet det lorte lokum

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-12-04 15:33

Kommer en anden molo.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-04 15:37

Venter i usigelig spænding !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-04 15:38

Bli'r det idag ?

</UTÅLMODIGE_BÆST>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-04 15:41

Kandu.dk er for en gangs skyld hurtigere end både emil tjenester & ...hvilket ikke kan undre nogen ? : SKAJP

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-12-04 15:44

Den er sendt ,du kan bare skrive her,hvis du har noget at brokke dig over.
Hvis det bliver jul
Bliver det cool

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-04 15:45

Så kom den ! ..emilen altså

Det er ok. Keldd, dag, tidspunkt og alt. Værktøj findes i kældre fulde

...men Paparazzi'en får så ik' sine afslørende billeder

The1best's Web-Cam ka' hun nemlig ik' få te' at du !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-12-04 15:46

Svar så molo,NU
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-12-04 15:51

Godt godt,så ses vi snart,måske jeg tager meritdk med,hæ hæ hæ.
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-04 16:20

Bare du husker miridk's røde kjole

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-12-04 17:29

Røde kjoler skal hænge hen over en stoleryg.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-12-04 17:32

Osse hvis det er Keld der har den på emesen?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-04 17:33

...eller slængt på gulvet foran dobbeltsengen

..men ikke; hvis den har været iført Keldd !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-12-04 17:38

så,rolig nu,jeg tror hun er syg,sidst jeg hørte fra hende,skulle hun have pencilin og var ved at blive syg.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-12-04 17:42

Ja ja Tedd........................................men ikke min stol.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-12-04 18:05

Hai : Vil. I der ikke allerede følger med, se : Hvordan man lukker åbne spørgsmål 'ude i byen' ???

http://www.kandu.dk/dk/spg/55917

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-12-04 00:08

løb den her tråd ikke lige af sporet mon ??????????????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 01:03

miritdk -> ..en smalsnak tråd ka' da ik' løb' a' sporet ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-12-04 18:52

Så kom puteren til at køre,den kører stærkt og godt,kun lidt brok med DVD spillen,måske noget med kopisikringen.
Ellers er alt flot.
Musikken er totalt overlegen,i forhold til det jeg før har hørt på PC'er,så jeg skifter ikke lydkortet,eller sætter et andet i, det er jo integreret i bundkortet.
Hurtigere opstart,hurtig på nettet,selv Kandu er blevet hurtigere synes jeg,så det ser foreløbig godt ud.
Alt er installeret,dog mangler jeg Photoshop og Paint Shop Pro.
Nu spiller den,ingen skratten,ikke den mindste smule,så jeg tror jeg vil sætte nogen smeltende elskovsballader på,
det passer til mit humør,og det er lidt svært at forklare hvorfor.
Imorgen vil jeg prøve at læse alle brugsanvisningerne,men hvad pokker,rigtige mænd læser jo ikke brugsanvisninger.
Trods alt havde jeg flot assitance af "Diskofis" der huserer over i hardware spørgsmål,
og også "holniels" der ved mere om lyd end jeg selv.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-12-04 19:21

Nu mangler du:
oprydning
defrakmentering
backup-kopi på et andet drev

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-12-04 20:10

Imorgen eme,imorgen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-12-04 20:13

Imorgen eme,imorgen
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 20:25

Vi ska' os' ha' et Paparazzi foto af indvigelsen af den nye maskinpark

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-12-04 20:51

Og et paparzzilink - for jeg kører ikke på min gamle comp...........den med alle genvejene.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-04 21:21

emesen -> Voila : http://www.keldd.webbyen.dk

Det ku' nu du også ha' fundet højere oppe i denne tråd : Fra : molokyle Dato : 05-12-04 21:08

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-04 23:07

Rolig nu boys! Det er jo hårdt at sætte stikket i til en ny computer!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-12-04 23:12

tedd:
Der var rigelig gang i den til føssdagen,dem må vi have nogen flere af.
Keldd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-12-04 23:15

Tak - men jeg har altså prøvet at rulle op i gennem - men fandt ikke linket.
Keeeeeeeldd hvor er billedet.................nåe nej der mangler jo det vigtigste.
[citat]
Alt er installeret,dog mangler jeg Photoshop og Paint Shop Pro.
[citat]
Enhver paparazzi med respekt for sig selv - starter med at indstallere PS og PsP
Så må styresystemet komme i anden række.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-12-04 23:21

Ja,ud med styresystemet,bare den spiller.
Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : Keldd

Dato : 15-12-04 16:14

Tak for svaret tedd.
Jeg tror den bliver et godt bekendtskab,
stille og meget hurtig.
Tak fordi I var med til at quide mig allesammen.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-12-04 16:17

Tillykke med din nye puter Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-12-04 16:24

Bjarne:
Tak skal du ha' alt funker, lad os alle håbe det varer ved.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-12-04 16:25

Ved i hvad det her er:
ooooooooooooooooooommmmmmmmm.
[ ] 1. Et jetfly
[ ] 2. Et billedprogram
[ ] 3. Keldd's nye computer
Der må godt sættes flere krydser.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 16:26

emesen -> Du skal da ik' rulle nogen steder ! Du klikker blot på dokument ikonet (..den med den lille sorte trekant der peger til højre) oven over 'Smalltalk' aller øverst over dette spørgsmål. Du finder profilnavn og tiden, klikker på dette link og kommer DIREKTE til omtalte kommentar : molokyle 05-12-04 21:08 !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-12-04 16:28

Det skulle ha' været en masse Z'er ..............

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-12-04 16:36

smart manner - smart...............****

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 16:37

Et jetfly siger : WWRRHHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOUUUUUUMMMMMMMMMMMMMMMM....

PHFIIIIIIYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUHHHHHHH....

YYYYYYIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEERRVVVNNNNNNNNNNNhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...........................

</MOLOKULE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-04 16:40

Z Z Z Z z z z z o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o.. udtales :

SSSSUUUUUUUUUUUUUUUUEEEUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUEEEEEEEHHHHHHH... (Ding ding..)

..og sådan lød Linie 5 i gamle dage, da der var Sporvogne til !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-12-04 16:57

Hilsen Keldd.............der skal ud og rotere en kylling.