/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Kvik opfriskning af postkasserummet i mi~
Fra : ann1507
Vist : 317 gange
100 point
Dato : 03-12-04 17:48

Vore vægge i det nævnte rum er præget af tidens tand. Jeg vil gerne give den en opfriskning, og spørger så:

1. Efter afvaskning med grundrens, hvad så:
- Kan der lakeres med klar lak?
- Kan det klares med vandglas hvis der er porøse områder?
2. Jeg har oplevet at en institution har lappet spartlede huller med at opsætte A4 ark i kulørte farver over. Hvad skal jeg så efterbehandle med for at gøre pariroverfladen stabil og evt. vask-bar?

Poul Erik

Kommentar
Fra : mango

Dato : 03-12-04 20:00

Jeg vil tro at du kan bruge lak til at gøre overfladen vaskbar...

MHT. porøse områder..hvor slemt er det?..for hvis pudsen sidder løs, er det kun et spørgsmål om tid før skidtet falder ned.
Vandglas..eehh hvad er det nu det er?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 03-12-04 21:40

alt løs puds skal af , er det større områder pudses det op igen , er det kun lidt , spartles med filler og sandspartel
vil du have de kulørte a4 ark op , klistres de op på samme måde som tapet
herefter kan du godt give det klar lak , men brug noget på vandbasis , ellers bobler papiret op , og start med et tyndt lag , samtidigt med at der ikke må være for koldt , så de tøre ret hurtigt , herefter kan gives et lag lak mere , så er det vaskbart
vandglas hjælper ikke noget her medmindre der er fugtproblemer der kommer fra vægen