/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
efter jeg har åbnet min PC kommer der en~
Fra : joanjoergensen
Vist : 657 gange
200 point
Dato : 03-12-04 17:05

NÅr jeg har åbnet min PC skifter min skærm fra Srivebord til helt blå skærm, hvor der med hvid skrift står flg.:

"En undtagelse OE er opstået ved 0028: C859F90C i VxD---
Denne blev kaldt fra 0028:C023F58B i VxD VMM (OC) + 0000058B
Du kan miligvis fortsætte som normalt. Tryk på en vilkårlig tast"

Jeg trykkede på en tast og kunne fortsætte, mne hvad betyder det? Selv har jeg observeret, at det er sket, efter jeg har brugt SPYBOT - men er ikke sikker.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-12-04 17:11

Hej Joan

Skynd dig at gå ind og slette dit første spørgsmål, inden nogen svarer på det. Derved sparer du de 200 point. Du kan kun slette et spørgsmål sålænge ingen endn har svaret på det.

Prøv at stille spørgsmålet til ekspertpanelet på Microsoft.dk så får du svar i løbet af et par dage. De er gode til sådanne ting. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-04 17:25

Hejsa

Jeg ved ikke om det her kan hjælpe på proplemet,men det er da et forsøg værd

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Der skal være mellemrum mellem sfc og /scannow
Og du skal have din Windows XP Cd i drevet mens du foretager dig dette.

Det der sker med denne kommando, er hvis du har mistet eller fået ødelagt en systemfil, så bliver den repareret/gendannet.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-12-04 17:38

spar 200 point luk dit andet spørgsmål inden der er en der skriver i det

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-12-04 17:39

som arne skriver

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-12-04 17:44

Hvilket styresystem bruger du?

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 03-12-04 17:47

prøv at reparere dit styresystem med indtallations cd´en (går ud fra at det er win)
Det kunne også være nogle hardware problemer det har jeg selv oplevet

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 03-12-04 18:09

Tak for rådet om at slette det ene spørgsmål, det er gjort nu.
Alla andre svar mange tak! alle må jeg studere nærmere, jeg er desværre ikke så hurtig (årgang 1927)
venligst
Joan

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-12-04 18:20

Kære Joan

Hjerteligt velkommen på Kandu. Jeg kan se på din profil, at du ikke har været her så længe. Det er flot gået, at du har mod på at bruge en side som denne i betragtning af dit fødselsår. RESPEKT.

God JUL til dig og dine.

Venlig hilsen Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 03-12-04 19:10

Hej igen, vi skulle lige spise.
Til Arne Jakobsen: tak for de pæne ord og God Jul også til dig og dine. Ja, det er jo nok lidt nemmere for Jer unge at bakse med alt disse PC problemer.

Jeg er sådan set lidt i vildrede. Nu har jeg printet det hele ud og kan sige flg.:
til briani: hvis jeg går i start og kør og skriver: sfc /scannow, meldes der at sfc ikke findes, og at jeg muligvis har skrevet navnet forkert. Så den gik desværre ikke.
Til tedd: mit styreprogram er Win ME og jeg har CD-rommen,
så til jlbendtsen jeg véd ærlig talt ikke ret meget om at rep. ved hjælp af min CD-rom

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 03-12-04 19:10

Hej igen, vi skulle lige spise.
Til Arne Jakobsen: tak for de pæne ord og God Jul også til dig og dine. Ja, det er jo nok lidt nemmere for Jer unge at bakse med alt disse PC problemer.

Jeg er sådan set lidt i vildrede. Nu har jeg printet det hele ud og kan sige flg.:
til briani: hvis jeg går i start og kør og skriver: sfc /scannow, meldes der at sfc ikke findes, og at jeg muligvis har skrevet navnet forkert. Så den gik desværre ikke.
Til tedd: mit styreprogram er Win ME og jeg har CD-rommen,
så til jlbendtsen jeg véd ærlig talt ikke ret meget om at rep. ved hjælp af min CD-rom

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 03-12-04 19:17

nu fik jeg da rigtig kludret idet. Jeg ville skrive, at jeg ikke rigtig véd noget om at rep.
ved hjælp af min CD-rom

Jeg vil nu følge Arne Jakobsens råd og søge hjælp i Microsofts hjælpepanel. Så kommer jeg tilbage her med en situationsrapport.

Venlig hilsen og mange tak
Joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 03-12-04 19:19

Åh hvor er det svært

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-12-04 19:30

Kære Joan

Det var ikke dig der kludrede. Det sker af og til at man sender en kommementar, der så kommer 2-3 gange. Vi har ikke rigtigt fundet ud af hvorfor, men det sker for os alle ind i mellem.

Jeg mener at jlbentsen's råd er det samme som Brian's, Brian har blot forklaret lidt grundigere. Hvis det ikke virkede, tror jeg heller ikke Bendtsen vil.

Vi har jo ikke hørt Tedd's råd endnu. Men det kan da være han har løsningen.

At bruge Microsofts hjælpepanel, har hjulpet mig mange gange når jeg ikke har fået svaret fra Kandu's eksperter.
Det ta'r lidt længere tid og er som oftest også på engelsk, men har altid hjulpet mig. Held og lykke. Og lad os lige vide hvordan det gik. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-12-04 19:34

Og Joan. Du skriver at det er svært. Hvis du går ind i Windows-kategorien (denne) og kigger lidt på hvad andre har spurgt om, vil du se at mange ganske unge mennesker også stiller spørgsmål. De synes også at det er svært engang i mellem.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-04 19:39

Den der med at indlæg kommer flere gange,kan jeg godt forklarer

Når man har skrevet sin kommentar og klikker på send indlæg-SÅ SKAL MAN KUN KLIKKE PÅ SEND INDLÆG EN GANG.
gør man det flere gange ja så kommer kommentaren flere gange.

Så man skal have tålmodighed nå kandu køre meget langsom.

Hejsa joanjoergensen

Det råd som jeg gav om sfc skal du bare glemme,da det er en kommando man bruger til styresystemet xp.

Forsat god aften
Brian

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-12-04 19:45

Hej Brian

Det vidste jeg da godt, og mange andre Kanduer med mig. Vi har alligevel oplevet at vore indlæg er kommet 2-3 gange. Jeg kunne da ikke drømme om at trykke "Send Indlæg" mere end én gang, og mange af de andre for hvem det er sket kunne heller ikke. Så der er noget galt et eller andet sted. Du må da også have set det fra andre end mig?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-12-04 19:56

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;308366

Godt nok på engelsk! Jeg vil tro det enten er en driver konflikt (har du instaleret nyt på PC'en, f.eks et kamara?) Eller at Internet Explorer er beskadiget og skal geninstalleres? Du kan prøve at gå ind under tilføj/fjern programmer og led efter Internet Explorer Når du forsøger at fjerne den vil den give dig muligheden for at repare og det siger du ja til!

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 03-12-04 20:07

Det sker også sommetider hos mig. Jeg plejer bare at ignorere den.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-04 20:10

Hejsa igen Joan

Prøv lige dette

Genstart din computer i dos

når du er kommet i dos skriver du scandisk/all
så køre den lige en scanning af din computer
når den er færdig og du gerne vil ud af dos igen
så skriver du bare exit og klikker på enter

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 03-12-04 20:17

Det er utroligt, hvad man kan få sat i gang her på siden - og rigtig morsomt.
Men mest synes jeg, det er meget prisværdigt, at så mange "deltagere" hos KANDU vil bruge tid på at svare og kommentere. Jeg er rigtig meget taknemlig og imponeret.

Jeg havde ikke klikket 2 gange på 'send' men godt nok brugt tasteren lidt for hurtigt, jeg har kun et lille tastatur på min "bærbare", og der rammer jeg af og til skævt (det har jeg set der også er andre der gør - he) og ved mine "fejltryk" har jeg bemærket, at siden pludselig forsvinder, og så er mit indlæg væk og allerede opstået som en ny kommentar her på siden. Jeg må jo ligefrem komme til at give en forkert "ordre" med mine forkerte anslag.

Arne Jakobsen: Jeg kan da heller ikke finde ud af at finde "Microsofts Eksperter" - kan man sende mails med spørgsmål til Microsoft, eller spørge online???
Hvordan modtager en deltager i dette panel de udlovede points fra mig?? Jeg véd jo slet ikke, hvad jeg kan bruge! - - -
De venligste hilsener
Joan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-12-04 20:19

Microsoft experter? Har godt nok aldrig hørt om dem De vil højst remse op fra det link jeg sendte!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-12-04 20:33

Hvis man går ind på:

http://support.microsoft.dk

Er der mulighed for at spørge om næsten alt imellem himmel og jord. Man skal blot først finde det rigtige forum at stille spørgsmålet til. Dette sker ved at sende en email. Arbejd lidt med sagen, det kandu også lære lidt af.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 03-12-04 20:39

Arne Jakobsen: Yes den prøver jeg så igen.Jeg var sådan set på sporet, men så løb jeg sur i det. Nu går jeg i gang igen - tak.
joan

Nå, nu prøvede jeg lige at trykke på dit link http://support.microsoft.dk MEN siden kan ikke vises, svares der!!! æh....... :(

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-12-04 20:47

Joan

Med hensyn til hvordan du tildeler pointene til en svarer: Oven over hvert enkel kommentar og helt ude til højre står der "Accepter som svar". Når du har fundet ud af hvem der skal belønnes med de udlovede point, trykker du der. Så får du mulighed for at skrive en besked til vedkommende samt at bedømme hans/hendes svar med fra 0 til 5 stjerner. Derefter trykker du igen send. Og så er spørgsmålet lukket og pointene uddelt.

Du har forhåbentligt fundet ud af, at du kan trykke på de blå bogstaver i kommentaren, og derved komme direkte ind på den side der omtales? Arne

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 03-12-04 20:47

jeg ville gerne give flere points for alle min ekstra spørgsmål - mne jeg har ikke flere
Joan

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-12-04 20:50

JA Joan det ser jeg også. Så må du bare starte et trin længere ude:

http://microsoft.dk

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-04 20:50

Hejsa Joan

Prøvede du den med scandisk/all som jeg skrev i min kommentar?

Det er rigtig at det links ovenover dur ikke-men prøv dette

http://www.microsoft.com/danmark/msdk/content/cservice.asp

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 03-12-04 20:54

Ok, ja, det var bedre, så starter jeg derfra TAK. Jeg har lagt linket i "Foretrukne"
Og jo, jeg ved godt, at man kan klikke på de blå links man får, jeg har selv lige lagt et ind i TIPS om RAM.
Joan

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 200 point
Dato : 03-12-04 20:56

Joan

Ingen af dine spørgsmål er "Ekstra". De er alle i høj grad relevante. Og vi sidder her ikke for at tjene point, kun for at hjælpe. Så lad du blot være med at være

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 03-12-04 21:51

briani - hvis du er der endnu?
I WinME kan jeg godt komme i DOS når jeg åbner og holder ctrl knappen nede, men så er der jo div. startmuligheder jeg kan åbne med (f.eks. "fejlsikret" og "punkt efter punk" (det kalder jeg det) og så med "boot". Hvad skal jeg vælge for at bruge prompten og skrive scan/all?
joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 03-12-04 22:24

Undskyld alle, jeg forsøger at eksperimentere lidt i morgen - lige nu står min hjerne helt stille.

Tak for hjælpen indtil videre!
Venligs
Joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 03-12-04 22:24

Undskyld alle, jeg forsøger at eksperimentere lidt i morgen - lige nu står min hjerne helt stille.

Tak for hjælpen indtil videre!
Venligst
Joan

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-04 23:27

Hejsa Joan

Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener.

Når du skal slukke din computer kan du vælge imellem 3 mugligheder
luk computeren
genstart
genstart i dos

her vælger du genstart i dos
når du så står ude i dos-så skriver du scandisk/all

Håber du forstår,eller bare spørg igen

Husk på at der findes ingen dumme spørgsmål kun dumme svar

Sov godt når den tid kommer
Brian

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 04-12-04 00:38

Kære Joan
Jeg ville ignorere sådan en meddelelse. Den er ikke farlig, og forsvinder når du trykker på en eller anden tast.
Jeg oplever det også af og til, men ignorerer den.
Sov godt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-12-04 00:49

Hej og velkommen til tråden Hans Jensen fra 1941. Joan fra 1927 skriver jo allerede i sit spørgsmål at hun godt ved at hun kan ignorere det. Hun vil bare gerne vide mere. Så hvorfor tror du at Joan er det mindste interesseret i at vide noget om at DU har valgt at ignorere beskeden?

Sov godt selv, men tænk dig om før du udtaler dig. Læs spørgsmålet og helst også de svar der allerede ER givet.

DU er ikke gammel nok til at få særbehandling. Venlig hilsen og god JUL fra Arne.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 04-12-04 01:20

Hej her på siden.

Det er blevet sent, men jeg kiggede lige i min indbakke, og så måtte jeg altså logge på igen.
Det er da rigtig pænt af af Hans Jensen, at du vil berolige mig med, at det ingen betydning har. Men jeg har fået den meddelelse mere end én gang, og så tænkte jeg jo, at der må være et eller andet galt.
Kære Arne Jakobsen, det må du da ikke bebrejde H.J., han mener det jo bare godt.
Du har været så hjælpsom, og jeg er, trods min høje alder så frygtelig nysgerrig og vil gerne have, at tingene fungerer helt rigtigt.
Jeg er egentlig en rigtig nørd, og hvis jeg havde været yngre i dag, ville jeg uden tvivl have søgt at uddanne mig til noget indenfor computerteknik.
Tak for i dag - og i går. Jeg "studerer" videre, efter nogle timers i køjen.
Venligst
Joan

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 04-12-04 12:52

Nu er det så blevet lørdag, og jeg vil fortælle briani, at jeg, når jeg vælger START og
"Luk computeren" , kun har 3 valg: "Luk computeren", '"Sæt computeren i standby" og "Genstart. Så jeg kan ikke, som du siger, : lukke og genstarte i DOS!

Nu vil jeg prøve at vælge "Genstart" og holde CTRL-tasten nede, så tror jeg¨, jeg kan åbne i DOS.
Jeg vender tilbage
Joan :-]

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-12-04 13:17

Hejsa Joan

Det er vist også bare mig der vrøvler-den der med genstart i dos-det er i win 98 jeg tænker på.

Scandisk i windows me findes

i Systemværktøjer (Start-Programmer-Tlibehør-Systemværktøjer)

ELLER

Gå ind i START, klik på kør, skriv Scandisk (og tryk på enter). i det vindue der nu kommer frem med Scandisk klikker man på STANDARD testtype samt hak ved AUTOMATISK udbedring af fejl.
Klik derefter på start og lad Scandisk køre færdigt på de ønskede drev.

Det er lidt svært at huske de forskellige kommandoer i windows me,det er meget længe siden jeg selv have det styresystem

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 04-12-04 13:38

Hej igen.

briani, den gik heller ikke med at genstarte og holde Ctrl tast nede. Jeg kom godt nok ind i DOS - men det var med "trinvis bekræftelse", og alle de ting man der skal sige ja eller nej til, har jeg jo ikke et klap forstand på.
Men jeg har da "Scandisk" i "Min computer". Så kan jeg ikke bare scandiske på den gammeldaws måde??
Joan

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-12-04 13:40

Hejsa igen

jo da

Bare prøv på den gammeldaws måde

Se min kommentar kl 13.17

Brian

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 04-12-04 13:49

OK - tak, men jeg scandisker da løbende. Men hvis jeg tager den helt store tur, varer det en evighed, og jeg må trykke ctrl+alt+del for at lukke programmer et for et, for at det overhovedet kan lade sig gøre.
Men hvis jeg genåbner i "fejlsikret tilstand" og scandisker, så går det rimelig hurtigt, og det er vel lige så godt - ikke?

Joan

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-12-04 13:53

Hejsa igen

Det er faktisk bedre og meget hurtigere at gøre det i fejlsikret tilstand
så er der nemlig ingen åbne programmer der driller

Brian

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 04-12-04 16:03

Hi Brian.
Ja se, det med at der ikker er nogen åbne programmer, der "driller" når man scandisker i "fejlsikret" er vist nok en sandhed med modifikationer. For nu har jeg netop i fejlsikret tilstand scandisket med den helt store tur, det tog 45 min. og omkring 900.000 klynger, startede den forfra så mange gange, at der vistes den sædvanlige meddelelse om at programmet var startet forfra 10 gang, men hvis jeg lukkede nogen af åbne programmer, ville det gå lidt hurtigere. Det ignorerede jeg og lod scandisken kører til den bitre ende, hvor resultatet viste, at det ikke var fundet fejl på disken.
Så langt så godt!- Det ærgrer mig, at jeg helt fra starten af denne tråd har misforstået det råd om at scandiske. For jeg troede fejlagtigt, at scandisk-funktionen absolut skulle udføres i DOS! hvor dum kan man være? Nå, men man lærer jo også af sine fejl, og efterhånden at forstå de råd , man får af de mange hjælpsomme sjæle hos KANDU.
Nu er det så spændende, om jeg skal møde den blå skærm igen. Hvis det sker, må jeg jo prøve at ta' det roligt.
Jeg føler mig som en edderkop for enden af en laaaaaang tråd, som jeg begyndte at spinde for længe siden. TAK til alle som har prøvet at hjælpe mig.
Venlig hilsen og en rigtig god jul til alle
Joan

Godkendelse af svar
Fra : joanjoergensen

Dato : 04-12-04 16:19

Kære Arne Jakobsen.

Jeg synes du skulle ha' de point jeg udlovede, for nok har jeg fået mange gode råd, og idéer af andre hjælpsomme Kandu'er end dig, men du var den der gav mig mest moralsk støtte og fortalte mig, hvor jeg kan gå hen og lære noget mere. Og du fik mig til at føle mig lidt bedre tilpas i min egen følelse af dumhed.

Jeg kan så meget med min computer både m.h.t teksbehandling og PUBLISHER.
Og jeg bruger PowerPoint til en masse skægge ting. Men jeg er bestemt ikke god til system-rettelser og den slags. Og jeg har en del venner, der spørger mig om alt muligt i forbindelse med at sende filer o.l. - noget jeg faktisk for det meste kan hjælpe dem med.
Tak nok en gang for din opmuntring.
Ved lejlighed må du godt skrive til mig på min mailadresse som er : jobemu @ webspeed. dk Jeg har med vilje lavet adskillelserne.
Mange venlige hilsener og ønsker om en rigtig god jul til dig og alle hos dig.
Joan

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-12-04 16:37

Halløj Fik du løst problemet eller hva'?
Hvis ikke har jeg faktisk løsningen. Jeg har kun skrevet den 2 gange nu men hver gang jeg trykker gem bliver jeg smidt af serveren(kandu) Surt.

Kommentar
Fra : joanjoergensen

Dato : 04-12-04 17:05

Hejsa Brassovitski..

Jeg forstår ikke , hvad du mener.
På denne tråd er der da ikke noget indlæg fra dig!

Det er da underligt, at du bliver smidt af, men det kan jeg desværre hjælpe dig med.

Joan

Hvad gik dit råd i øvrigt ud på?