/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virusbeskyttelse...
Fra : upyoursmate
Vist : 596 gange
400 point
Dato : 03-12-04 14:34

Min puter kører meger ustabilt og lukker ofte ned af sig selv. Jeg får beskeder om at min virusbeskyttelse er forældet. Hvor finder jeg en sådanne der er gratis og go? Evt osse en firewall? Har fulgt Windows links, men det er vist noget bras de har...

Endvidere; hvad gør puteren når man udfører følgende handling: Start => Kør => shutdown -a

Pft, Mvh

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 03-12-04 14:39

www.ad-aware.com det er helt klart eyt godt gratis virus program, med firewall..

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 03-12-04 14:42

Hejsa

Du kan på www.freewindows.dk hente virus programmet avast og det er ganske gratis.
Det kræver bare man registrer sig, så får man en kode og så kører det af sig selv.
Vi har brugt det her længe uden problemer.
Jeg vil tro du måske også kan finde en firewall på www.freewindows.dk

Kommentar
Fra : crazypaki

Dato : 03-12-04 14:46

Virusscanner finder du her... Nok en af de bedste der findes og opdateret non-stop, dog er det online scanner

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

Skal du have en installeret på computeren? Så prøv denne:

http://free.grisoft.com/freeweb.php/doc/1/

Af firewall ville jeg personlig vælge denne:

http://www.simtel.com/product.download.mirrors.php?id=53687

osse denne her:

http://download.zonelabs.com/bin/promotions/zap4/11022.html?AID=10283453&PID=1320436

Held og lykke...

Kommentar
Fra : crazypaki

Dato : 03-12-04 14:48

OG HUSK!!!

www.ad-aware.com er osse et godt program... DOG ER DET IKKE ANTIVIRUS!!!

Den er til SPYWARE!!! Er ikke nok med kun ad-aware....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-12-04 15:20

Du kan gå ind på www.spywarefri.dk de har afprøvet en del spywareprogrammer og virusprogrammer og udtaler sig om dem. Du kan downloade de fleste programmer fra deres hjemmeside. Herudover finder du informationer om, hvilke programmer du bør have på din computer for at være beskyttet.
Husk at afindstallere dit gamle virusprogram inden du installere et nyt.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-12-04 15:26

www.arlet.dk

Der er et link til en sikkerheds pakke med det hele. DEN ER GRATIS

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 03-12-04 15:27

Som jeg skrev til en anden på næsten det samme spørgsmål, prøv at se dette link inden du vælger dit Antivirus program.
http://www.taenk.dk/tt/2003/tt32/netsikkerhed/skema/

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-12-04 15:27

ps

Den ligger under

Forskelligt

og hedder

Min sikkerheds pakke

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-12-04 15:49

Det er rigtigt at arlets sikkerhedspakke er gratis, for den henter programmerne på www.spywarefri.dk og her er de selvfølgelig også GRATIS, men undgår bare et mellemled.

//bentjuul

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 03-12-04 15:52

Jeg vil anbefale at du kører denne online virus scan:
http://www.pandasoftware.com/activescan/activescan.asp?Language=2&Country=63&Partner=1&Ref=EN-PR-AS-107

Som gratis Antivirus og firewall kan jeg anbefale AVG antivirus og Zonealarm Firewall....

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 03-12-04 17:25

Vil bare lige tilslutte mig www.arlet.dk

se evt mit gamle spørgsmål hvor jeg blev henvist til ham:
http://kandu.dk/dk/spg/47321

virkelig god lettilgengelig info

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-12-04 17:41

Det har du meget ret i jomfruane med arlet, det jeg gør opmærksom på er at de programmer der bliver henvist til bliver hentet på www.spywarefri.dk og her er alle oplysninger og manualer også på dansk, så kan de ligeså godt hentes der, så man ikke behøver at flekse mellem flere sider.
Hvis man har problemer med HiJackThis log har jeg et samarbejde med arlet om at henvise til hans side, men han har været væk på det seneste og han er en af de bedste til det.
Nu var spørgsmålet om gratis virusprogrammer og derfor henviser jeg til spywarefri direkte der forklarer de enkelte programme.

//bentjuul

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-12-04 23:33

du er da noget stanhaftig hva bent, trækker de sølle P så meget

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-12-04 23:35

Hov blev ikke færdig

Ja, nogle link går via Spywarefri, og nogle link går direkte. Jeg har personligt fået hurtigere betjening af Frank Arlet end ved henvendelse på Spywarefri. Det er sikkert pga. deres popularitet, hvilket er forståeligt. Derfor kan Frank godt henvises til.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-12-04 00:08

troldenesdhb> Som du ser i mit tidligere indlæg bruger jeg selv arlet meget, men med hensyn til programmer, så kan man ligeså godt gå direkte ind på en side hvor alle linkene ligger til de gode gratis programmer og brugervejledning på dansk til mange af dem.
Hvis du fulgte med ville du vide at jeg er fuldkommen ligeglad med point, men jeg er ikke ligeglad med det svar jeg giver.

//bentjuul

Kommentar
Fra : dsaf

Dato : 04-12-04 02:41

Jeg er ramt af virus og malware.
Jeg har Norman virus og firewal, der er opdatert (ligesom mit Windows 2000 også er).
Jeg har scannet med Norman mange gange (i fejlsikret tilstand) og der er hver gang virus, som sættes i karantæne (efter genstart sletter jeg dem). Men de kommer ofte igen senere.
Mit styresystem er desværre på engelsk, hvilket jeg ikke er stærk i.
Kan nogen hjælpe mig af med mit virus og malware?
Jeg har her læst om HiJackThis log, og ville gerne prøve dette. Kan nogen gejde mig igennem dette program?
Og så har jeg også læst noget med, at man skal højre klikke på Denne computer - egenskaber - og slå noget fra. Men det har været på dansk. Hvad hedder det på engelsk - hvilken side under egenskaber?
Håber nogen kan hjælpe. Jeg har bøvlet med det i 10 dage,
Jeg er absolut ingen haj på en computer, så skær det venligst ud i pap for mig.
På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 400 point
Dato : 04-12-04 03:02

upyoursmate > Undskyld havde ikke lige set at du havde et spørgsmål mere om 'shutdown -a' men denne kommando afbryder lukning af systemet.
Hvis du går i start >kør og her skriver du cmd og trykker på ok - så kommer der et doslignende vindue frem og heri kan kommandoen skrives, men husk mellemrummet mellem shutdown og -a. Hvis du nøjes med at skrive shutdown så ser du hvilke muligheder du har med kommandoen shutdown.

//bentjuul

Kommentar
Fra : funkyfarz

Dato : 04-12-04 09:56

skriv start -> kør -> cmd

I dosprompten skriv
shutdown /?

så har du alle parametre du kan sætte efter shutdown kommandoen

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 04-12-04 11:36

Har du scannet med Panda Onlinescan?

Kommentar
Fra : dsaf

Dato : 04-12-04 20:51

Nu har jeg scannet med Panda Onlinescan og fandt følgende:

Incident Status Location

Virus:W32/Randex.FX.worm Disinfected Operating system
Virus:Trj/Multidropper.JS Renamed C:\Documents and Settings\All Users\Documents\Paccard_exe.vir
Virus:Trj/Ranky.AG No disinfected C:\Documents and Settings\All Users\Documents\Paccard_exe.vir[vvzxx.exe]
Virus:Trj/Qhost.gen Disinfected C:\WINNT\system32\drivers\etc\hosts
Virus:Trj/Multidropper.JR Disinfected C:\WINNT\system32\gmaild.exe
Virus:W32/Gaobot.BOA.worm Disinfected C:\WINNT\system32\gmsvc32.exe
Virus:Trj/Multidropper.JS Renamed C:\WINNT\system32\Paccard.exe
Virus:Trj/Ranky.AG No disinfected C:\WINNT\system32\Paccard_exe.vir[vvzxx.exe]
Virus:W32/Sdbot.BEG.worm No disinfected C:\WINNT\system32\Paccard_exe.vir[xcavadt.exe]
Virus:W32/Sdbot.BGV.worm Disinfected C:\WINNT\system32\regsrv32.exe
Virus:Trj/Multidropper.KC Disinfected C:\WINNT\system32\smesnes.exe
Virus:W32/Sdbot.gen.worm Disinfected C:\WINNT\wuamngr.exe
Mange af dem har Norman Virus kontrol også fundet (det samme har Stinger).
De bliver ved med at komme tilbage - eller forsvinder i hvert tilfælde ikke, selvom de slettes.
Hvordan kan jeg få dem væk?

Godkendelse af svar
Fra : upyoursmate

Dato : 05-12-04 11:55

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-12-04 23:54

Tak selv, jeg håber du fik gavn af linkene og fandt ud af det med shutdown -a

//bentjuul