/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus?
Fra : vibber1310
Vist : 454 gange
50 point
Dato : 03-12-04 11:49

Kan virus eller andet snavs gemme sig i film eller musikfiler der ligger på harddisken?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-04 11:51

tjah - i billeder ved jeg de kan - så hvorfor ikke også i musikfilerne - der advares jo lidt med sikkerheden i for eks medieplayer.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 03-12-04 11:52

Hejsa

Alt hvad der hedder virus kan gemme sig de mest mærkelige steder.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 03-12-04 11:53

Hvis du har virus bør du scanne med Panda Onlinescan - www.spywarefri.dk - Onlineværktøj kig efter Panda Onlinescan ude i højre side.

Men nu når du er i gang så scan også med en gang Ad-aware SE... kan også hentes på www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : vibber1310

Dato : 03-12-04 12:03

Det var nu ik fordi jeg har virus... Eller jo det har jeg men det var mere et spørgsmål om de kunne. Jeg scanner ind imellem med forskellige onlinescannere og spywarescannere da jeg er helt klar over hvor stor chancen er for at få virus og andet snavs.

Hvad med film, kan de lægge sig der?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-12-04 12:10

JA de kan lægge dig i film også - ærgeligt hvis man ikke har taget backup !!!!

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 03-12-04 12:14

Prøv at scan med Panda Onlinescan... Den er rigtig rigtig rigtig god...

Kommentar
Fra : vibber1310

Dato : 03-12-04 12:20

Jeg kender godt Panda, men vi overvejer kraftigt at formatere c: Dette har vi tænkt på længe da vi har så meget rod på computeren så vi ikke er helt klar over hvad der er hvad længere. Men så kommer der da en Pnada scan på samt en HijackThis log hvis det bliver nødvendigt. Men nu må vi se.

Kommentar
Fra : funkyfarz

Dato : 03-12-04 12:21

En god ide er at få nyhedsbreve fra computerworld - her rapporteres hvis der findes sikkerheds huller.
Eks har WinAmp 5.06 et sikkerhedshul i afspilningslister.

http://www.computerworld.dk/sikkerhed/default.asp?Mode=2&AutoArticleID=20434

Med nyhedsbrevet der kommer hver dag kan du følge med i forskellig programmer der er fundet sårbarheder i og hvordan man undgår dem.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-12-04 16:12

funkyfarz > fed ide med det nyhedsbrev fra computerworld. Tak for det. Sender dig et par point når jeg ved du er på.

//bentjuul