/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Halflife2
Fra : mango
Vist : 753 gange
400 point
Dato : 03-12-04 00:03

Min mand vil gerne købe et spil på nettet..QXL..men spillet har været registreret på Steam..sælger vil sende sit brugernavn med spillet...men er det muligt at ændre og er det nok til at kunne bruges på anden IP-adresse?

Accepteret svar
Fra : mrhan

Modtaget 410 point
Dato : 03-12-04 00:08

Hejsa.....

Altså I princippet kan det være lige meget med den andens brugernavn.
Det der tæller er den registrerings nøgle man tamper ind når man installere spillet på sin computer. Det er denne kode der gør netop ens egen version unik. Hvis flere bruger den samme nøgle vil det kun være den første spiller der logger på der kan komme ind..... Så det er denne unikke registrerings nr. du skal have med. Derefter kan man oprette sin helt egen profil fra grunden af.......

VH
mrhan

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 03-12-04 03:23

MrHan har helt ret.

I øvrigt er det vigtigt at vide om spillet har været registreret til ham/hende du køber spillet af. Hvis det er tilfældet kan du nok skrive via http://www.gamespy.com/feedback/ for at konstatere om en skriftlig kvittering på salget gør at du kan blive registreret til at modtage opdaterings-emails, hvis der udkommer patches eller andre goodies til spillet.

En support-konsulent derfra vil stensikkert kunne give jer en e-mail hvortil I kan sende en evt. indscannet kvittering (nok helst på engelsk), som gør at ejerskiftet kan foretages.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse
www.blunck.dk/linux - gratis nyhedsbrev om Linux

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 03-12-04 08:10

steam har for nyligt lukket 20000 steam kontis. da det er uoriginale keys. men ellers er steam et virkeligt godt anti kopi system, i gamle dage med cs 1.5 kunne den der først spillede med en ulovlig key spille, mens nr 2 kunne spille, når han ikke spillede, altså kunne den samme key ikke spille 2 steder, det har steam sat en stopper for.

men hvad angår din mands spil. så SKAL du kunne få det bytter, pga ugyldig key.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 03-12-04 08:20

Super...Jeg kommer tilbage i aften når manden er kommet hjem..så kikker vi på det og uddeler point...
I er nogle guttermænd!

Godkendelse af svar
Fra : mango

Dato : 03-12-04 18:17

Tak for svaret mrhan.
         Og i andre 2 også, jeg kan jo kun give en af jer point..men hvis i vil, giver jeg gerne i en anden tråd..bare sig til