/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Jeg har et trægulv, men hvilken sort er ~
Fra : mikk0077
Vist : 482 gange
60 point
Dato : 02-12-04 23:43

Jeg har trægulv nede under mit gulvtæppe, dette kunne jeg godt tænke mig at få frem. Så har jeg bare eet problem... for at kunde behandle det skal jeg vel vide hvilken sort der er tale om... Hvordan finder jeg ud af det?

På forhånd tak!

Mikkel

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-04 23:46

få en fagmand til at kigge på det - eller nup en bid et sted hvor det aldrig vil ses - og gå til en trælast eller lign - sidste gjorde jeg og fik det opklaret på nul komma nul - og så var det tilmed billigt - for ikke at sige gratis *G*

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-12-04 23:48

Nu kommer det jo an på hvad du mener med at behandle det, skal det lakeres, olieres, ludbehandles, pigmenteres, skal det afhøvles, sæbebehandles?

Hvordan ser det ud?
Bredde på plankerne (Hvis det er planker) farve og andre oplysninger

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-12-04 23:48

Nu ved jeg jo ikke hvor du bor og under hvilke forhold, men i de fleste gamle lejligheder er der lagt fyrretræsgulv

Kommentar
Fra : vimse

Dato : 03-12-04 00:23

Husk nu ikke at give det almindelig ludbehandling, hvis det er bøg... så bliver det GRØNT....(kemisk reaktion)

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 03-12-04 06:53

Tag et foto tæt på, så vi kan se detaljerne eller inviter en snedker eller anden der arbejder med træ op. er det parket, vil det som hovedregel være eg eller bøg, ellers fyr eller gran. det er først innden for de seneste år, at det er blevet almindeligt at bruge ask, kirsebær og andre mere eksotiske ting.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 03-12-04 21:20

her kan du se billeder af div træsorter , se om der er et der ligner
http://www.aalborg-massiv.dk/Dansk/traedk.htm

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 04-12-04 10:17

flot henvisning !!!!