/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Tømning af olietank
Fra : mads8786
Vist : 4464 gange
40 point
Dato : 02-12-04 23:37

Vi skal have fjernvarme, hvem har en god løsning, til hvordan og af hvem jeg kan få fjernet den resterende olie, der er ca 600 l tilbage, uden at det koster en bondegård.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 50 point
Dato : 02-12-04 23:44

Hejsa
Sug det op...
Alt efter havd du bruger af pumpe tager det mere eller mindre tid...
Hvis du alligevel bare smider dit fyr ud kan du jo bruge pumpen til at suge olien op. Ved at fjerne dyssen og lade pumpen pumpe olien op i nogle plastik dunke.
Du skal bare sørge for at fotocellen får lys så fyret tror der er flame på... Husk at der kommer højspænding på tændelektroderne lige i starten...
(Jeg tror nu ikke det dør af dette lille projekt...)
Men lad nu vær med at få stød ik....

Ellers kan du få pumper til montering på en boremaskine til "ikke mange penge", de er bare ikke gode til at suge uden væske i pumpekammeret....

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-12-04 23:49

Du kan jo kontakte det firma, der har leveret olie til dig.

Der er også regler om tømning af olietanke, så det vil sikkert være en god ide at kontakte kommunen.

http://www.parcelhus.dk/publikationer/gfi00-2.htm#Olietanke

Hilsen ans

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 02-12-04 23:50

Det vil være tilrådeligt at tale med det firma som hidtil har leveret din olie, de har udstyr til at suge din tank også, eller hvis du kender et VVS-firma.
I øvrigt bør du også tage kontakt til din kommune, da der er visse papirer som skal udfyldes i forbindelse med sløjfning af en nedgravet olietank.
Det er vigtigt at få disse ting i orden, da det kan blive en bekostelig affære hvis der senere konstateres forurening på din grund, som kan sættes i forbindelse med amatørarbejde vedr. din tank.
Se også dette spørgsmål: http://www.kandu.dk/dk/spg/37057
held og lykke med det mvh Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 02-12-04 23:51

OK <ans>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-12-04 23:52

OK bennymanden

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 03-12-04 09:08

hejsa,

Her er et lille tip... Da jeg skiftede fra olie til fjernvarme, da klarede fjernvarme-selskabet tømning og afblænding af tanken, prøv at checke med dem.

Mvh
bigDane_dk

Kommentar
Fra : Splitcane

Dato : 03-12-04 10:57

Den opgave klarer din VVS mand. Du skal iøvrigt undersøge hvilke regler der er for at have en jordtank liggende (det ved VVS manden også) Og evt. overveje at grave den op, da en forurening af grunden vil falde tilbage på dig.

Olien kan du jo forære il en du kender med et oliefyr - det kan stadig brændes af! (bare lige så VVS manden ikke stikker det i lommen)

Godkendelse af svar
Fra : mads8786

Dato : 04-12-04 06:18

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
Dit svar lyder opfindsomy, selv om jeg ikke tør gå igang med det, jeg er jo kun en kvinde.